Dere kloke damer her inne se hit!!

nøffenaff

Forelsket i forumet
Jeg var på UL i går 6+5. Gyn jeg var til kunne ikke finne noe embryo.
Men livmoren var fin og akkurat som den skal være hos en gravid. Såg plommesekken (tror jeg). Men ikke noe annet.
Er det for tidlig å se noe nå?
Jeg har ikke hadd noen blødninger. Og testene viser fortsatt positiv.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Han skal kunne se et bankende hjerte når man er rett under 7 uker. Min gyn så da jeg var 6+2.
Hva sa han selv da??

At det var mulig embryoet låg helt oppi plommesekken og at det var derfor han ikke fikk til å se noe.
For ellers såg alt normalt pg fint ut. Han målte plommesekken og sa at målene stemmer med hvor langt jeg skal være på vei.
Skjønner ingenting, og venter bare på at jeg skal begynne å blø. For regner med kroppen ordner opp selv hvis det har stoppet å utvikle seg?

Så rart, hva sa han selv da? Trodde han det var en ma eller skal di komme tilbake om en stund og ta ny ultralyd eller sa han det sikkert sto bra til?

Jeg var på ultralyd når jeg var 6uker på vei med førstemann og de fant da hjertelyd, men det kan jo sikkert være tilfeller hvor de ikke finner det men det ikke betyr at det er noe galt..

Ved ma vil fosteret ha stoppet å utvikle seg uten at kroppen oppdager det og støter det bort, da vil man fortsette å få positive tester og ikke begynne å blø selv om det ikke utvikler seg videre, men hadde legen hatt mistanke om det ville han sendt deg til videre utredning og forberedt deg på det så det er nok helt sikkert ikke det om han ikke nevnte det noe...:)

Krysser fingrene :)

Så rart, hva sa han selv da? Trodde han det var en ma eller skal di komme tilbake om en stund og ta ny ultralyd eller sa han det sikkert sto bra til?

Jeg var på ultralyd når jeg var 6uker på vei med førstemann og de fant da hjertelyd, men det kan jo sikkert være tilfeller hvor de ikke finner det men det ikke betyr at det er noe galt..

Ved ma vil fosteret ha stoppet å utvikle seg uten at kroppen oppdager det og støter det bort, da vil man fortsette å få positive tester og ikke begynne å blø selv om det ikke utvikler seg videre, men hadde legen hatt mistanke om det ville han sendt deg til videre utredning og forberedt deg på det så det er nok helt sikkert ikke det om han ikke nevnte det noe...:)

Krysser fingrene :)
Jeg skal tilbake igjen om 1 uke for ny UL.
Det er jo ikke noe foster ennå, jeg er jo bare 6+6.
Så da vil det vell ende i SA? Ved en SA begynner man vell å blø?

Han sa at det mest sannsynelig er noe der siden plommesekken var fin og målene stemte, og at livmoren var fin og rund, og ikke har klappet sammen.
Men synes det er fryktelig rart at han ikke skulle finne noe.. det er jo ingen tvil om hvor langt jeg er på vei, så den biten er jo 100% sikker.

Han sa at det mest sannsynelig er noe der siden plommesekken var fin og målene stemte, og at livmoren var fin og rund, og ikke har klappet sammen.
Men synes det er fryktelig rart at han ikke skulle finne noe.. det er jo ingen tvil om hvor langt jeg er på vei, så den biten er jo 100% sikker.

Om han sa det mest sannsynlig var noe der og du ikke har blødd enda så har han nok rett i det, leger er ærlige og prøver ikke å lage flaske forhåpninger. Hadde han trodd dette ville gå galt ville han gjort deg klar over det.

Er vel fra 6 uker cirka at man finner hjertelyd, slike ting er ikke eksakt vitenskap, hos noen utvikler det seg saktere enn hos andre :)

Prøv å tenk positivt, slapp av og få tiden til å gå fortest mulig frem til meste uke og ny ultralyd :) tror det vil gå bra jeg :)

Har hørt at fryseegg kan legge seg litt i " dvale" før de begynner utvikle seg. Dersom du har fått satt inn fryseegg kanskje det kan være derfor?? Håper du får se ett bankende hjerte om en uke!!!

Det er ikke alltid de kan se noe så tidlig .
Som oftest kan de se etter uke 7. Og det kommer jo ofte også an på hvilket utstyr de har. Noen har jo dårligere maskiner enn andre.

Skjønner at du blir urolig, men prøv å slapp av frem til neste ul.

Har hørt at fryseegg kan legge seg litt i " dvale" før de begynner utvikle seg. Dersom du har fått satt inn fryseegg kanskje det kan være derfor?? Håper du får se ett bankende hjerte om en uke!!!
Nei det var ferskforsøk denne gangen :-/

Det er ikke alltid de kan se noe så tidlig .
Som oftest kan de se etter uke 7. Og det kommer jo ofte også an på hvilket utstyr de har. Noen har jo dårligere maskiner enn andre.

Skjønner at du blir urolig, men prøv å slapp av frem til neste ul.
Nei jeg snakket med st.olavs etterpå, og de sa at det var veldig tidlig og det var ikke så enkelt å finne noe da. Og at de ved dette sykehuset jeg har vært til ikke er så vant med at noen er til UL så tidlig i svangerskapet.
Får vell bare vente å se, håper dey ikke er noe galt.

Om han sa det mest sannsynlig var noe der og du ikke har blødd enda så har han nok rett i det, leger er ærlige og prøver ikke å lage flaske forhåpninger. Hadde han trodd dette ville gå galt ville han gjort deg klar over det.

Er vel fra 6 uker cirka at man finner hjertelyd, slike ting er ikke eksakt vitenskap, hos noen utvikler det seg saktere enn hos andre :)

Prøv å tenk positivt, slapp av og få tiden til å gå fortest mulig frem til meste uke og ny ultralyd :) tror det vil gå bra jeg :)
Krysser fingrene for at det var for tidlig igår, og at det vises et hjerte neste mandag.
Rart hvor mye det utvikler seg på så kort tid :-)

Prøver å ikke tenke negative tanker nå, men ikke enkelt etter i går.
Er forberedt på at det kan gå galt, men håper seøvfølgelig ikke det gjør det.

Krysser alt jeg har for at du får gode nyheter på mandag! Skjønner at du blir stresset og betenkt, men enn så lenge er det ingenting annet å gjøre enn å forsøke å tenke positive tanker. Hos meg så man hjerteaktivitet i uke 6 + 0, men ikke i uke 5 + 0 (da så man kun plommesekk).

Krysser alt jeg har for at du får gode nyheter på mandag! Skjønner at du blir stresset og betenkt, men enn så lenge er det ingenting annet å gjøre enn å forsøke å tenke positive tanker. Hos meg så man hjerteaktivitet i uke 6 + 0, men ikke i uke 5 + 0 (da så man kun plommesekk).
Ok. Satser på at jeg får en flinkere Gyn på mandag, og at det er liv.
:-)
Har aldri vært på UL så tidlig i svangerskapet før, så jeg vet jo heller ikke helt hva som er normalt og ikke. Kanslje denne lille spiren bare er litt treig :-)
Eller så har jeg en tro på at denne Gyn jeg var til ikke helt traff rett med ultralyden. Han kunne knapt med apparatet.

Ok. Satser på at jeg får en flinkere Gyn på mandag, og at det er liv.
:)
Har aldri vært på UL så tidlig i svangerskapet før, så jeg vet jo heller ikke helt hva som er normalt og ikke. Kanslje denne lille spiren bare er litt treig :)
Eller så har jeg en tro på at denne Gyn jeg var til ikke helt traff rett med ultralyden. Han kunne knapt med apparatet.

Nemlig, så du skal se det går bra på neste UL! Det krever rutine (og godt utstyr) å sjekke graviditeter så tidlig. Lykke til på mandag! :)

Jeg tenker iallefall som så at hvis det ikke er noe liv og at utviklingen har stoppet skulle jeg begynnt å blø. Da har jo dette endt i en SA siden det er så tidlig.
Men det har jeg ikke gjort :-)

Nemlig, så du skal se det går bra på neste UL! Det krever rutine (og godt utstyr) å sjekke graviditeter så tidlig. Lykke til på mandag! :)
Takk for det, jeg ser frem til mandagen :-)

Da har jeg vært på ny UL i dag. Hun kunne se anntydning til noe der inne. Men kunne ikke fastslå noe med sikkerhet.
Fostersekken har vokst siden sist jeg var der.
Jeg er i dag 7+5.
Jeg vet ikke hvordan det er med embryo, kan de være treige til å utvikle seg? Kan de gå i en type "dvale"?
Er det vanskelig å se embryoet når det sitter helt inne i veggen?

Mest trolig vil nok ikke dette gå veien, men jeg skal inn til ny UL om en uke igjen.

Back
Topp