dere katte eiere

miriamsmamma

Elsker forumet
Jeg har fått pus.. den er ikke reinslig og bæsjer alltid under datebordet,, hvor det er masse ledninger. Tisser overalt.. Noen tips til hvordan jeg kan få den renslig?

Kor gammal den er? Om dei har fått vere lenge nok hos mora (og ho var husrein) så skulle dei ha lært det av ho..ellers så er det berre å passe på at dei veit kva som er doen deira, og at dei har tilgang til den. Sette dei oppi den når du evt. ser at dei skal til å bæsje/tisse.

Sett frem en kattedo først og fremst....Med kattesand oppi..
Sett katten oppi den hvergang den har gått på do .....rett etterpå...eller mens...
Slik at den forstår at den skal på do i kassen..

jahh. er så vanskelig men sånn er det med husdyr.. er litt jobb også*:S Men det ifnnes ikke noe middel som den lukter på eller noe som gjør at den ikke går inn der?

Sitron likar dei ikkje å lukte, så om du legge ein halv sitron der, eller vaskar med litt sitronvatn/Jif Sitron, så kan det godt hende han helde seg vekke [:)] Funka iallefall her [:)] Og eddik er dei heller ikkje glad i..har også hørt at du kan kjøpe einelleranna spray på dyrebutikk som skal halde dei vekke [;)]

strø litt pepper der, det skal også holde de borte:)

ORIGINAL: Ramta

strø litt pepper der, det skal også holde de borte:)

Pepper har jeg prødv.. det funka ikke..

Sett et kattedo der den bruker å gjøre fra seg, ta noe av avføringen dens i doet først slik at det lukter "do" av det! man kan strø litt pepper, eller ha sitron, skall av applsin fungerer også.
Du må følge med å se etter når den går dit den bruker å gjøre fra seg og sette den da i kassa!!

Også må du sørge for at mat og do er langt fra hverandre. Katter går ikke på do der de spiser..

takk for gode tips

Back
Topp