Dere kakebakende damer

SuperBerta

Glad i forumet
Hva er best å bruke utenpå kaker? Marsipan eller MMF?

Jeg skal lage dåpskaka på lørdag, men må ha planen klar, for jeg lager den bare en gang![:D]

Og har dere kanskje noen fine bilder å vise fram?

Tilleggsspørmål: Hvis man skal lage MMF-kake, hvilken kake er så velegnet?

Jeg brukte mmf utenpå dåpskaka. sukkerbrød inni med bringebær og vaniljekrem og krem utenpå, mmf oppå tilslutt.
Brukte mmf på bursdagskaka t Nathalie også, da hadde jeg sjokoladekake inni, med sjokoladeglasur. Frøys kaka før jeg tok på mmf da, for å slippe griseri[8D][;)].

.

Så flotte kaker!

Bertine ble veldig misunnelig på Hello Kitty-kaka.. så den er bestilt til bursdagen..[:D]

Takk for tipsene! Da tror jeg nok at jeg bruker mmf istedenfor marsipanlokk på kaka, for jeg liker ikke marsipan heller..

mye enklere å jobbe med mmf ifh til marsipan også[;)]. Legg ut bilde når du er ferdig da[:)]!

ORIGINAL: lille*frø

mye enklere å jobbe med mmf ifh til marsipan også[;)]. Legg ut bilde når du er ferdig da[:)]!

Ja, også kan jeg farge hele greia liksom.. hadde først tenkt til å bruke ferdig marsipanlokk og male med konditorfarge.. Det funka fint når jeg lagde Shrek-kake til 1-årsdagen, men ble jo ikke så jevnt og fint..

Bilde kommer vet du![:D]

Jeg bruker mmf. Det er enkelt å jobbe med. Og smaker bedre enn marsipan. Den siste kaken jeg laget med det var denne:

[/image]

Ikke helt dåpsmateriale?
[:D][:D]

Ja, mmf var jammen fine greier! Skikkelig klissete i begynnelsen, men så ble det bra..[:D]

Hva bruker dere til å farge den med forresten?

jeg bruker wilton-farger, ingentng annet... konditorfarger blir bare kliss og søl, og svake farger. Wilton får man kjøpt hos cacas-forhandlere (noen jernia-butikker fører det i alle fall)

jeg brukte wilton  på dåpskaka tror jeg. KJøpte to forskjellige farger, den ene skulle bli lyseblå men den ble ikke noe fin. Så dermed måtte det bli den mørkeblå på vår kake. Det var cacas farger hvertfall.

Takk for tipsene! Jeg brukte blå konditorfarge, og som dere ser ble den turkis.. Det ble jo fint, men ikke "riktig" farge..[;)]

Back
Topp