Dere hjemmeværende *litt insp*

BølleBella

Elsker forumet
Hvordan får dere råd til å gå hjemme med barna? Jobber dere deltid?
Hvilke goder har dere kuttet ned på? Har mannen deres en veldig bra betalt jobb?
Og får dere noe fra nav? Hvordan bor dere?

Jeg har så utrolig lyst til å jobbe 50% og gå hjemme med snuppa, men tror ikke vi har råd til det [:(]
Mannen sier ihvertfall at vi ikke har råd til det, og det kan jo stemme. Men jeg er villig til å ofre veldig mye for å få det til!

Mannen min er industri rørlegger og tjener ganske greit.
Jeg har kontantstøtte for minsta på 2,5 år, og barnetrygd på 2000. Også jobber jeg noen kvelder i mnd, slik at jeg tjener 4-5000.
Så da klarer vi oss greit[:D]
Hvis jeg får mer jobb av jobben, så skal minsta i bhg, og da må jeg jobber 40-50%.

Får AAP[:)]

mannen i huset jobber som rørlegger og tjener greit. jeg har akkurat mistet stønaden min, så alt jeg har er barnetrygd (970) + at jeg er partylitekonsulent so jeg tjener ca 2000 i mnd på..
føler ikke at det er så mye vi kutter på ol. vi lever ganske greit, men kunne gjerne hatt litt mer å rutte med, så så fort junior får bhg plass så finner jeg meg jobb!

Jobber nå, men før når jeg var hjemme med barna så fikk jeg jo kontantstøtte + 2 og etterhvert 3 barnetrygder, det dekket huslånet og strømmen så da sier det seg selv at vi klarte oss helt greit [:)]

Men hadde huslånet vært mye høyere så hadde det så klart vært mye vanskeligere å leve med bare 1 inntekt [:)]

Jeg jobber natt, og litt kveld, og sambo går på skole. Er litt slitsomt med tanke på at jeg ikke får sovet mer etter vakt enn når snuppa tar luren sin på ca 1time i 12-tida.. Men da klarer vi å få det til å gå rundt, og jeg kan kose med hjemme med snuppa, eller at sambo overtar når han kommer fra skolen hvis jeg skal på kveldsvakt [:)]

ORIGINAL: BølleBella

Hvordan får dere råd til å gå hjemme med barna? Jobber dere deltid?Nei[:)]
Hvilke goder har dere kuttet ned på?Ingen[:)]Har mannen deres en veldig bra betalt jobb?Bra nok [:)]
Og får dere noe fra nav?Barnetrygd,og kontantstøtte når den tid kommer igjen[:)] Hvordan bor dere? Eier en enebolig [:)]

Jeg har så utrolig lyst til å jobbe 50% og gå hjemme med snuppa, men tror ikke vi har råd til det [:(]
Mannen sier ihvertfall at vi ikke har råd til det, og det kan jo stemme. Men jeg er villig til å ofre veldig mye for å få det til!

Har en mann som har en toppjobb i uljo. barneyrygd og bidrag

Jeg jobber et par ganger i uken. Tjener ganske bra de få kveldene jeg jobber. Derfor går det[:)]

Hvordan får dere råd til å gå hjemme med barna? Det er for oss ingen problem.
Jobber dere deltid? Jeg jobber 11 timer i uken. Mannen jobber 80%, hjemme hver mandag når jeg jobber full dag
Hvilke goder har dere kuttet ned på? Absolutt ingenting!!
Har mannen deres en veldig bra betalt jobb? Nei, tjener under 400 tusen i året.
Og får dere noe fra nav? Bare det vanlige, barnetrygd og kontantstøtte.
Hvordan bor dere? Egen eid enebolig med 750 tusen i lån på.

For oss var det et veldig viktig valg at jeg kunne gå hjemme allerede før vi fikk barn. Jeg ønsker ikke å ha to barn og knapt se de, men at de er i barnehagen meste av sin våkne tid om dagene. Da er man villige til å evt ofre noe for å få det til. Vi har vært meget heldige med salg av forrige leilighet, men for oss handler det mye om forbruk. Billig bil som bruker en halv liter på mila, kjøper ingen ekstravagante ting eller har høyt forbruk likevel. Har bare en bil og mannen sykler ofte til jobb.

får os nå men siden jeg å sambo får felles barn i april/mai så mister jeg jo den, så da får jeg barnetrygd for 2 barn å bidrag (tusen kroner) for eldste... og det er det..
Blir ekstremt trangt med penger men har regnet ut av vi skal klare oss med ca 20 tusen i mnd.. så da holder det at han jobber[:)]

ORIGINAL: forvirretmor

AAP og omsorgslønn

Sambo er rørlegger. Eneste inntekta mi er barnetrygt x 2 + 660 kr i kontantstøtte (ungene er i bhg tre dager i uka)
Vi eier enebolig (og har lån på den).

ORIGINAL: ~September~

AAP og omsorgslønn

Mulig jeg er helt dust her, men hva er det? [8|]

AAP og omsorgslønn

Hvis det er AAP du lurer på så er det arbeidsavklaringspenger.

barnetrygd, hjelpestønad, pleiepenger... har ikke kunnet jobbe da pga sykt barn...

ORIGINAL: Julie med spire

AAP og omsorgslønn

Hvis det er AAP du lurer på så er det arbeidsavklaringspenger.

Aha! Og omsorgslønn er? [;)]

ORIGINAL: forvirretmor

Back
Topp