Dere hestejenter..

minni73

Betatt av forumet
Hei,
jenta mi på 6 år har akkurat begynt å ri og vi skal kjøpe ridevest til henne. Er det noe spesielt som en må passe på når en velger?

Og en annen ting- vi betaler 100 kr gangen. Da får hun være med å stelle hesten, sale på og så ri ca 30-45 min. Er dette en ok pris? ("Ridelæreren" er 10 år med assistanse fra moren (av og til faren som forøvrig ikke har peiling på hest..)). Hva er normalpris for ridetimer?

Har dere noen tips om butikker som selger billig og bra utstyr?

Takker på forhånd! emoticon

Ganske OK pris ja, om dere hadde gått på Rideskole.
Alt for mye om "ridelæreren" er 10år og datteren din rir regelmessig.
Men koster ca 100,- og leie hest hos Ridesentere. Så kommer litt ann på hvem dere betaler til, pluss hvor mye dere gjør det.

Ridevest, du må jo passe på at den passer i lengden hvertfall. Den skal dekke langs hele ryggen, og ikke være alt for lang. Ellers synes jeg selv at det er greit med en vest som er lett å bevege seg i, og som er god sikkerhetsmessig. Her bør du velge kvalitet. Du bør også ha med ungen når du prøver den :)

lykke til!

Er jo flere lokale hestesport butikker i norge, så kommer litt ann på hvor du bor. Vet om flere, men det kommer jo som sagt ann på hvor du bor og holder til.

syntes kanskje det var litt dyrt jeg når det er en 10 åring som er læreren, i samsvar med sin tydeligvis, uvitende far :) skal du ha time på ridesentere eller likn. så må du glatt ut med 150-200, men det er klart, da er det hos mennesker som vet hva de driver med..

ang sikkerhetsvesten så er det viktig at den passer godt, ikke er for liten eller for stor. den burde prøves i butikk for å være sikre på at den sitter perfekt!!

av billig butikk så prøv hooks.no eller hva adressa er.. der har de greie priser. skal du ha skikkelig kvalitet så prøver du kingsland. men der er det dyrt da.. lykke til :)

Vi se svar :)

hadde ALDRI latt en på 10 lære min unge å ri.. en på 10 år har null kontroll over en hest eller en ponny..
og syntes faktisk ikke dere burde betalt en krone for det ..

jeg tar 200 kr for å instruere 1,5 time..   

send henne heller på rideskole, så lærer hun noe og er så trygg som man kan være når man holder på med store levende dyr  :)

utstyret fra kingsland er vel like bra som alt annet.. bare mye mye dyrere .. og ridebuksene bare revner :P  er ingen annen type ridebukse det er så mye retur på som dem ;)

du burde prøve et par forskjellige vester, se hva hun liker best.

Back
Topp