dere hekklere *spm*

des09 og apri13

Betatt av forumet
går det ant å lage en avlang bestemor rute? isåfall hvordan? :P
er litt ny i dette, å kunne tenkt meg ett lite dukketeppe i bestemor ruter,men at jeg bare lager en stor rute.. å at teppet helst blir avlangt.. så håper det er noen som kan forklare meg det :)

Det er bare å lage vanlige bestemorruter, og så sy de sammen f.eks. 6x8 stk (kommer jo an på størrelsen), så blir det jo avlangt.

jeg hekla til dokkevogn - 3*4 ruter.. brukte oppskrift fra garnstudio og trysilgarn med pinne 4.. ble store fine ruter..

tenkte sånn at jeg bare lager en stor bestemorrute.. så det ikke må syes i hopen liksom :)

ORIGINAL: jente2009

tenkte sånn at jeg bare lager en stor bestemorrute.. så det ikke må syes i hopen liksom :)

du hekler det sammen, og jeg tror ikke du kommer til å få det pent om du skal hekle en svær rute.. for de er laget for å være kvadratiske - hullet i midten er i midten liksom..

Jeg vil tro at det skal gå, men om det blir fint aner jeg ikke siden jeg ikke har prøvd.

Hvis du begynner med å lage den kvadratisk til du har fått den bredden du ønsker. Så hekler du videre bare i lengden ved å hekle frem og tilbake (jeg ville heklet "oppe" og "nede" for å få mest mulig symmetri

Back
Topp