Dere gravide...

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hvordan går det med dere i ekstrem varmen :eek:? Går det bra? Eller hater dere dette?

Jeg er i uke 30 (i morgen) og sliter noe voldsomt i varmen. Blir enda mer varm, enda mer tungpusten, enda mer hormonell og vondt i kropp og ledd. Å løpe etter småbarn (1åring) da i tillegg er veldig tungt. Ikke så gøy for 1 åringen heller dette været. Eneste jeg får han til å drikke og spise er yoghurt og saft :oops: stakkars liten

Vel apropos hormoner. Man vet man er gravid og hormonell når man gråt gledestårer når mannen sa det skulle bli regn og kjøligere på tirsdag :angelic: jeg ble så letta.

Ellers elsker jeg varme sommere og sol. Men som gravid hater jeg det

Går ganske greit, men i går måtte jeg ty til nesespray da jeg la meg. Blir ekstra tett i nesa når det er så varmt! :p Gleder meg dog til det blir kjøligere, det går jo ikke an å gjøre noe særlig utendørs med en liten en (straks 14 mnd) og hundene. :S

Går helt fint, holder meg inne når det er så varmt som nå. Varmepumpa står på kjøling, så det er utrolig deilig temperatur i stua. Nettene er noe annet, men merker det ikke som værre enn om jeg ikke gikk gravid :happy:

Føler med dere!

Går greit men fyyy søren så eg gleder meg til litt kaldere dager:happy: når det er så fint vil eg jo på stranda med ungene,vil jo ha litt farge på denne gravide kroppen.men hovner opp i føtter og fingrer,har mer vondter og sover lite,er i uke 38 nå;)

Jeg sliter i varmen og er faktisk veldig glad for at det ikke er snakk om flere uker denne gangen( sånn som i fjor). Sliter meg gjennom arbeidsdagen og er uten energi hjemme. Bare svetter. Men elsker at det er sol og lyst ute omtrent hele døgnet da:P

Holder på å bli gal. Gleder meg til torsdag selv. Har heldigvis varmepumpe med aircondition så er godt inne. Men kjedelig for barna. Heldigvis ommøblerer og rydder vi med tanke på at nr 3 kommer snart så barna har vært med å vaske rom, så glad de er i den alderen hvor det fortsatt er gøy.

Må si jeg syns det er en smule tungt ja. Er 33+3 uker og var varm fra før av, men dette tar kaka! Bytter på å sitte i skyggen (mannen har kjøpt både markise og ny parasoll) med vifte rett på meg og å ligge inne på sofaen. Sliter med å sitte for rett i ryggen og å ligge for flatt på ryggen, så må derfor ha sofapauser så jeg kan ligge på siden. Takk og lov for varmepumpe!

Blir mindre og mindre klær for hver dag, i morgen blir det bh og liten shorts hele dagen tror jeg. Orker ikke tanken på stranda engang, heldigvis er barna veldig fornøyd med bassenget på terassen og legopauser inne. De er 6 og 8 år så de klarer seg stort sett selv, bare passer på å få i dem nok mat og drikke. Har tatt meg et par dupper i bassenget selv også, selv om jeg må øse over meg for å bli våt på hele kroppen.

Gleeeeder meg til kjøligere vær neste uke!!

Plages ikke og tåler varmen helt fint, så føler meg heldig der. Hjelper på at jeg enda har ferie og kun har meg selv å passe på da. Nyter det til det fulle og slapper av i sola og kjøler meg ned med en dukkert. 22 uker på vei :)

Hvordan går det med dere i ekstrem varmen :eek:? Går det bra? Eller hater dere dette?

Jeg er i uke 30 (i morgen) og sliter noe voldsomt i varmen. Blir enda mer varm, enda mer tungpusten, enda mer hormonell og vondt i kropp og ledd. Å løpe etter småbarn (1åring) da i tillegg er veldig tungt. Ikke så gøy for 1 åringen heller dette været. Eneste jeg får han til å drikke og spise er yoghurt og saft :oops: stakkars liten

Vel apropos hormoner. Man vet man er gravid og hormonell når man gråt gledestårer når mannen sa det skulle bli regn og kjøligere på tirsdag :angelic: jeg ble så letta.

Føler med deg. Er 18 uker og synes det er pyton. Gleder meg til å komme hjem til regn :hilarious: har og ei på 1.5 år og det er ikke enkelt med mat. Drikkeyoghurt har gått ned på høykant her når ingenting annet har funka.

Varmen er til å dø av :confused: 37+3 idag så jeg blir litt mer seig i bevegelsene i denne varmen. Vi fikk montert ny varmepumpe på torsdag med aircondition, så stuen har hatt en herlig temperatur! Nå er vi på besøk hos noen som ikke har like mye kjøling på, så sitter jo varm og klam hele dagen. Og de andre mannfolkå her syns jo ikke det er varmt så de skrur ikke temperaturen så mye ned :p Hjemme har jeg gått rundt i kort skjorts og bh hele dagen, t-skjorte blir altfor varmt. Og å være i solen er vertfall helt umulig :laughing002 men jeg setter faktisk mer pris på dette enn vinteren. Måtte kjøpe mye nye klær... Nå kan jeg gå ganske lettkledd og heller slappe av inne. Når temperaturen synker om kvelden kan jeg gå en lett tur :love017

Er i uke 31 og synes det er forferdelig varmt men deilig. prøver å utnytte tiden forde om. Så lå 5 timer ute i sola i dag :)

Er i uke 32. Tåler normalt varme godt, men etter at jeg kom i 3 trimester tåler jeg ikke varmen. Blir svimmel, kvalm og uvel.

Har hatt baby på utsiden i snart 4 uker, så er ikke misunnelig på dere gravide i varmen her! Men Puh, jaggu ikke lett å være nyfødt baby heller, virkelig pest eller kolera! Vi har heldigvis varmepumpe med kjøling :Heartred

Jeg takler varmen ganske greit syns jeg, heldigvis. Men må kunne kjøle meg ned om jeg skal være i sola da. Om jeg oppholder meg i skyggen så klarer jeg meg fint uten å bade :)

Egentlig glad jeg er høygravid og ikke midt i svangerskapet (hatt det helt grusomt, psykisk og fysisk før jeg ble høygravid) fysisk er det vondt enda, men nå er jeg klar. I uke 39 nå og håper bebi holder seg inne til ekstremvarmen er over. Mannen er kjempeflink og hjelper meg masse og tar vare på storebror så jeg slipper å ha dårlig samvittighet for å ikke orke:)

Har hatt baby på utsiden i snart 4 uker, så er ikke misunnelig på dere gravide i varmen her! Men Puh, jaggu ikke lett å være nyfødt baby heller, virkelig pest eller kolera! Vi har heldigvis varmepumpe med kjøling :Heartred
Jeg tenker også at spedbarn i denne varmen må være værre enn å være høygravid :/

Jeg tenker også at spedbarn i denne varmen må være værre enn å være høygravid :/

Ikke sant, de er jo så små og regulerer temperatur så dårlig. Og min er blitt enda mer puppoman (som forventa da) og enda større behov for å være inntil fordi alt er så ukomfortabelt varmt, trøster meg med at min svette kjøler ned oss begge. Vi ser frem til 17 grader nærmere helga, da blir det bedre!

Back
Topp