Dere fullammere :)

binders

Forelsket i forumet
Hvor lang tid har dere brukt på å tilvenne barnet grøt? Begynte i dag med ett par skjeer tynn grøt. Når kan jeg regne med å være oppe i full porsjon?

Han er 4 mnd og veier rett over 8 kg, holder ikke lengre med bare mm..

jeg fullammer lenger enn det, jeg da så han begynnte med grøt senere enn det, men tok laaaang tid før han ville ha! likte puppen mye bedre, til min store frustrasjon :P

Nå er gutten min 2 år, så det er lenge siden jeg var ferdig med amming, men jeg husker at det tok veeeeeldig lang tid før han var oppe i en full porsjon grøt. Han begynte så smått da han var rundt 6 måneder, men spiste veeeeldig lite. Vil si jeg fullamma han til han var rundt 8 måneder. Men så begynte han sakte men sikkert og like grøt skikkelig godt. Men det tok nok et par, tre måneder før han var oppe i en full porsjon. Nå skal det sies at han var ekstremt kresen som baby da..... 

Det er veldig invidulet. men eit lite tips: spe grøten ut med mm ei periode, so skal du sjå det går greit.

Neri83 skrev:
Det er veldig invidulet. men eit lite tips: spe grøten ut med mm ei periode, so skal du sjå det går greit.

Virka som han likte det da, tenker mer på tarmene og evt magevondt..

Nå er barna mine store, men husker storebror elsket grøten med en gang. Og spiste babygrøt til han var over fire år. Husker ikke hvor lang tid vi brukte før det ble full posjon, men vet vi lagde mer enn en posjon etterhvert også, og han spiser i dag all slags grøt. Dette er det beste i hele verden. Men lillebror klarte aldri grøt. Han bare gråt når vi skulle mate han. Det gikk bare ikke. Prøvde lenge og vi var alltid to om å mate han, for noen måtte tulle for at han skulle åpne munnen, men han lærte å le med lukket munn.. Nå er han strks fem og gråter fortsatt når det er grøt til middag. Men han har aldri spist fulle posjoner. Jeg begynte å gi de grøt når de var nesten fem mnd med den første og nesten seks mnd med neste

Ga min grøt fra 4 mnd, da var det ikke nok med mm lenger. Tok vel 1,5 mnd før han nådde hel porsjon til ett måltid. Men han fikk litt på kvelden fram til ca 5 mnd, så fikk han også morgen fram til han ble ca 6 mnd, og så var det måltid i løpet av dagen også. 

Han reagerte ikke med magevondt.

Her var vi oppe i full porsjon etter ei uke.. Ho elsker det og fikk ikke vondt i magen heller :))

Vesla er 5 mnd, begynte med grøt for noen uker siden, og gikk raskt opp i full porsjon.
Null magevondt, og hun elsker det! Spreller fra det øyeblikket pysjen kommer på, og til grøten er inntatt..

Frk.MammaMor skrev:
Her var vi oppe i full porsjon etter ei uke.. Ho elsker det og fikk ikke vondt i magen heller :))

Samme her med begge jentene. 

med nr 3 begynte jeg med smaksprøve på grøt da han var 5,5mnd, og han slukte det med en gang, så trappet litt opp på mengden hver kveld til vi var oppe i en posjon. 
Nr 4 var litt mer vrang. Han ville bare ha pupp. Prøvde så smått da han var 5,5mnd, men han brånekta, så jeg la det på is og fortsatte bare med puppen. Prøvde på nytt igjen da han var 6,5mnd, men samme skjedde, nekta og prøve og hylte og bar seg. 
Da han var 7,5mnd hang han i puppen nesten konstant, og fikk "streng" beskjed fra helsestasjon at han måtte begynne få anna mat. Så gikk noen kvelder der vi måtte lure han litt og dytte små skjeer inn i munn når han lo eller noe. Gikk ett par uker, og når han bikka 8mndr spiste han grøt hver kveld :)

Back
Topp