Dere fra Lillehammer og omegn

tobarnsmor 2012

Elsker forumet
Vi flytter til lillehammer, om kjæresten får jobben på sykehuset.
Han har jobbet på sykehuset et år nå, for å gjøre ferdig turnusen, så vi har vært mye i lillehammer og vi liker byen. Vi er altså meg og mine to barn.

Men hvordan er egentlig lillehammer? har jo en som blir 3år og må ha bhg plass, og ei som skal opp i 4.klasse... Vi kommer til å søke om sykehusleilighet, så aner ikke hvor vi kommer til å bo ennå.

Og er det noen her som jobber på sykehuset i lillehammer, eller på helsehuset?

Jeg gleder meg veldig til å komme ut av Oslo, om det blir flytting. så jeg vil gjerne ha possitive og negative erfaringer om alt her =)

Vi flytter til lillehammer, om kjæresten får jobben på sykehuset.
Han har jobbet på sykehuset et år nå, for å gjøre ferdig turnusen, så vi har vært mye i lillehammer og vi liker byen. Vi er altså meg og mine to barn.

Men hvordan er egentlig lillehammer? har jo en som blir 3år og må ha bhg plass, og ei som skal opp i 4.klasse... Vi kommer til å søke om sykehusleilighet, så aner ikke hvor vi kommer til å bo ennå.

Og er det noen her som jobber på sykehuset i lillehammer, eller på helsehuset?

Jeg gleder meg veldig til å komme ut av Oslo, om det blir flytting. så jeg vil gjerne ha possitive og negative erfaringer om alt her =)

Jeg flyttet hit i sommer fra Bærum, og jeg bare lengter til å få flytte hjem igjen.. Synes livet på landet er kjedelig!! :p ikke en søndagsåpen butikk engang. Fysj! Savner også å ha et godt utvalg av butikker, kafeer og restauranter. Nå kommer i det minste ikea på Ringsaker, men baby/barnebutikker kryr det ikke akkurat av her. Ligger en i gå gata. Heller ikke noe godt utvalg av klesbutikker hvis du ikke er veldig fan av hm, Cubus, Gina og veromoda.. Sportsbutikker finner du derimot på hvert gatehjørne!! Og Kiwi'er ;-)

De fleste av sykehusleilighetene er forresten i blokkene nedenfor her eller borte ved idrettsparken, og blir leid bort til NTG elever og hockeyspillere også, så har du riktig flaks havner du midt imellom alle hockeyspillerne ;-) veldig glad for at jeg ikke fikk leilighet i "hockeyblokka".

Ellers er jo Lillehammer hyggelig, men jeg føler det er veldig begrenset her. Folk er hyggelige, men sære (aldri si noe positivt om Oslo, som Lillehammer ikke har, da må du høre på jattet om hvor bra Lillehammer er de neste 20 minuttene) Jeg er 17 uker på vei, og slitt litt med bekkenet, allikevel krever de 3 andre i 4mannsboligen jeg bor i at jeg må måke hele parkeringsplassen, og plassen foran søppeldunker siden jeg er den eneste med bil. Er plass til 5-6 biler, så blir mye når det snør 10cm hver natt. Jeg har garasje, så bruker ikke engang plassen.. Men dette kan jo bare være tilfelle akkurat her da :p har møtt den samme attituden andre steder og, men det er fordi de vet jeg er i bra form da. jeg kan uansett ikke vente til å komme tilbake til "sivilisasjonen" igjen. Jeg blir nemlig stresset over at folk har så god tid her. Mulig det har en annen effekt på dere :)

er to søndagsåpne butikker 15 min unna... Coop mega og kiwi =)
Du har kansje ikke barn fra før, men jeg tror mine barn har godt av å vokse opp utafor oslo. hehe og siden kjæresten er lege her, så faller valget på lillehammer. Vi skal uansett ha en 4roms leilighet, så havner heldigvis ikke i noen blokk. blir nok en av rekkehusene de leier ut. Hvis ikke leier vi bare selv. Lillehammer har kansje ikke det best utvalget av butikker. men med to barn og to voksne som jobber turnus, blir det vel knapt tid til shopping. hehe
Uansett blir det noen osloturer i måneden pga barna =)

Jeg er også tilflytter til Lillehammer og vi stortrives! Vi flyttet hit for snart fem år siden og vil ikke flytte herfra.

Kan til dels være enig i at det er dårlig med butikker her, men det finnes jo nettbutikker?! Så det er egentlig ikke et stort savn for meg.

Jeg syns det er lett å bli kjent med folk, hvis man ønsker det. Selvsagt må man oppsøke vennskap, men det må man jo som regel uansett hvor man bor. Det er mange tilflyttere til Lillehammer og derfor mange i samme situasjon

Jeg jobber ikke selv på sykehuset, men kjenner en del som gjør det. Mitt inntrykk ( av de jeg kjenner ihvertfall) er at det er ungt miljø i hovedsak med tilflyttere (på sykepleier- og asstistentlegenivå). I forhold til jobb er det dårlig jobbmarked med mindre man jobber i skole, barnehage, butikk, sykehus eller Forsvaret. Jeg kjenner som har flyttet eller vurderer å flytte fordi begge eller den ene ikke finner jobb.

Lykke til og send gjerne en pm om du lurer på noe

Mange år siden jeg bodde i Lillehammer men jeg likte meg der, jeg syns det er en sjarmerende by men mange tilbud til barn og mye som skjer i løpet av året rundt omkring der :-)
Følte aldri vi manglet noen butikker men da fordi toget går ofte til Oslo og ikke så langt unna ;-) Syns det var veldig greit at toget gikk direkte til gardermoen også ;-)
Men er dårlig med ting til barn, men er noen fine butikker ikke altfor lang unna Lillehammer også har man alltid alle nettbutikker ;-)

takk for svar, fiffi.. Kjæresten er jo som sagt lege på sykehuset, og har jobbet som lege på helsehuset, så jobb skal nok ikke bli det største problemet. =) Jeg håper bare vi vil trives, hvis det blir til at vi flytter oppover hit..

Jeg er født på Lillehammer. Bor der ikke nå desverre. Ble flytta med mamma. Min familie bor på Lillehammer. Elsker min barndom på Lillehammer. Gikk på skolen på vignes ( andre siden av vannet). Har hytte på Sjusjøen nå og elsker å reise dit for å ta en tur til Lillehammer. Er en kjempe koselig by. Men når jeg var liten var det egen sykehusbarnehage ved siden av sykehuset. Min daværende stesøster gikk der. Aner ikke om den er der enda. Trur nok ikke dere har problemer med å trives. Hvis man leter nok finner man flere barnebutikker i sentrum og det er så koselig i gå gata både sommer og vinter. Men jeg er født der og synes det bare positive med stedet. Hadde sagt noe annet om der jeg bor nå.

Lillehammer er helt fantastisk fint spør du meg :) vi har hytte ti min lenger nord og jeg hadde lett flyttet :)

Født og oppvokst i lhmr :) du har det du trenger, men langt i fra som oslo. Er jo en liten by, med mye tilknytning rundt. Det skjer mye forskjellig her både sommer og vinter :)
Som svar på spm over så er sykehusbhg der fortsatt. Det er mange bhg å velge mellom, både privat og kommunalt.
Ikke mange barnebutikker, men kan ikke si det er noe problem. Får jo tak i det du trenger på andre butikker og nett :)
Trives veldig godt i lhmr med barn. Jobba 7 på helsehuset (slutta nå) og trivdes godt :) håper du kommer til å trives her :)

Jeg bort i Gudbrandsdalen, flyttet hit etter mange år i i Skedsmo. Og ja det er ikke Oslo, og ja jeg savner ulike variasjoner. Men jeg trives utrolig godt på en liten plass, hamstrer det jeg savner når jeg er i Oslo eller bestiller på nettet. Og det beste av alt er at jeg føler ungen min er trygg!

Mannen har en kompis som var lege på sykehuset på lhmr, men trivdes kjempe godt og har sagt han vil tilbake dit.

Født og oppvokst i lillehammer, og bor rett ved der jeg vokste opp selv ;) Snart 33 år her i byen, og kunne ikke tenkt meg å flytte :)

For meg som jobber i klesbutikk i byen, og har 3 barn, så kan jeg si at at det sentrum mangler er barnebutikk. Er selvsagt noen merkeklesbutikker, men savner en med litt billigere som f.eks cubus, Hm utvalg da. Cubus i byen hadde jo barn før, men nå kun til dame, og de fleste butikker i byen er damebutikker.
Nå er det snakk om, eller håp på forandring i sentrum som en gir et " kjøpesenter" i gågata, som kan gi mulighet for en slik barnebutikk i byen.. krever passe stor lokaler og nær gågate til slikt, og per dags dato er det ikke det. Da må en ned på strandtorget/kjøpesenteret. Tar en 10 min å gå fra stasjonen og ned, så ikke ille det :)

Og ang barnehageplass, så har vi maaaange barnehager, men for få unger, så kan velge mellom en god del i nordre bydel vertfall :)

Men ellers, lillehammer er en flott by. Minuset er barnebutikk sentrum, siden det hadde vært ypperlig når jeg selv ikke har bil og skal handle til 3 stk. :)

Og ellers har en søndagsåpen butikk ca 10 min unna med bil ( øyer. )
Du har hunderfossen, lilleputthammer, barnas gård omtrent like langt unna.

;)

Født og oppvokst i lillehammer, og bor rett ved der jeg vokste opp selv ;) Snart 33 år her i byen, og kunne ikke tenkt meg å flytte :)

For meg som jobber i klesbutikk i byen, og har 3 barn, så kan jeg si at at det sentrum mangler er barnebutikk. Er selvsagt noen merkeklesbutikker, men savner en med litt billigere som f.eks cubus, Hm utvalg da. Cubus i byen hadde jo barn før, men nå kun til dame, og de fleste butikker i byen er damebutikker.
Nå er det snakk om, eller håp på forandring i sentrum som en gir et " kjøpesenter" i gågata, som kan gi mulighet for en slik barnebutikk i byen.. krever passe stor lokaler og nær gågate til slikt, og per dags dato er det ikke det. Da må en ned på strandtorget/kjøpesenteret. Tar en 10 min å gå fra stasjonen og ned, så ikke ille det :)

Og ang barnehageplass, så har vi maaaange barnehager, men for få unger, så kan velge mellom en god del i nordre bydel vertfall :)

Men ellers, lillehammer er en flott by. Minuset er barnebutikk sentrum, siden det hadde vært ypperlig når jeg selv ikke har bil og skal handle til 3 stk. :)

Og ellers har en søndagsåpen butikk ca 10 min unna med bil ( øyer. )
Du har hunderfossen, lilleputthammer, barnas gård omtrent like langt unna.

;)
I høst fant jeg tre barnebutikker i gågata. En ved Sigrid undseth plass og to borte ved nille/parken. Har handler i den ene og fått klær fra den andre. Pappa og kjæresten bor på Fåberg og er hu som har fortalt meg om den ene. Også er jo nameit på strandrorget. Men har skjønt at bussen ikke er den samme som når jeg var liten, både dyrere og dårligere. Husker det var så lett å ta bussen fra nybu til sentrum og at det ikke kostet noe. Det samme fra vignes/ bjørns kro( hvor jeg bodde)

I høst fant jeg tre barnebutikker i gågata. En ved Sigrid undseth plass og to borte ved nille/parken. Har handler i den ene og fått klær fra den andre. Pappa og kjæresten bor på Fåberg og er hu som har fortalt meg om den ene. Også er jo nameit på strandrorget. Men har skjønt at bussen ikke er den samme som når jeg var liten, både dyrere og dårligere. Husker det var så lett å ta bussen fra nybu til sentrum og at det ikke kostet noe. Det samme fra vignes/ bjørns kro( hvor jeg bodde)

Ja du har barnebutikker i sentrum, gamle mor og barn (kommer ikke på nye navnet nå) , noa noa og Siba. Men det er merkeklær, så det koster mye skal en ha hverdagsklær til 3 stk. Da må en ned på strandtorget.
Og bussprisene er helt syke. Jeg har kort som skal være "billig" men er ca 32 kr for en tur :s Og slik som ekrombussen går ikke like mye som før.. for de som bor i nordre del av byen da.

Aldri bodd på Lillehammer, men bor På Hamar.
Der har vi fått nytt kjøpesenter med blant synet polarn og pyret og reven i gata hvis man er ute etter andre barnebutikker.
Ang dame har vi høyer, Floyd og change blant annet.
Så da er det bare å ta en tur hit feks ;-)

Ellers synes jeg Lillehammer er en fin by :-)

Tenkte mest på butikker som selger barneutstyr som vogner, stellebord, bilstoler osv. Klær finner man jo "overalt". Er jo vant til å bo midt mellom barnas hus, babyshop og ikea :p 1 km til alle 3!

Ja du har barnebutikker i sentrum, gamle mor og barn (kommer ikke på nye navnet nå) , noa noa og Siba. Men det er merkeklær, så det koster mye skal en ha hverdagsklær til 3 stk. Da må en ned på strandtorget.
Og bussprisene er helt syke. Jeg har kort som skal være "billig" men er ca 32 kr for en tur :s Og slik som ekrombussen går ikke like mye som før.. for de som bor i nordre del av byen da.
Fy for en pris det har blitt på bussen. Tok jo den til byen for 8 kr når jeg var liten. Vi har fått klær fra en butikk som heter folk og røvere. Har vært der selv. Tenker ikke så mye over ting der da vi har bil og er mye på strandtorget siden vi er der mest på vinteren.

Jeg bor i Lillehammer:) Har bodd her i 5,5 år nå, er egentlig fra Oslo. Jeg synes det er deilig å bo i en liten by nærme naturen:)
Er mamma til en jente på 10 måneder:)

Fy for en pris det har blitt på bussen. Tok jo den til byen for 8 kr når jeg var liten. Vi har fått klær fra en butikk som heter folk og røvere. Har vært der selv. Tenker ikke så mye over ting der da vi har bil og er mye på strandtorget siden vi er der mest på vinteren.

Ja folk og røvere er det jo og... glemte den.. handler ikke klær på de butikkene, hehe!
Ja overpriset på buss. De vil at folk skal parkere bilen og ta buss, men når de kutter busstider og hvert halvår setter OPP busspris, da er det billigere og enklere å ta bilen gitt! Haddde jeg hatt lappen, så hadde jeg og gjort det.

Back
Topp