Dere fra Bergen.

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Vi vurderer en liten bilferie til sommeren, og tenker litt på Bergen. Jeg er ikke kjent der, har kun vært der ifbm sykehusbesøk. Vi har med barn på 4 og 2 år.

Hva er der å oppleve?
Noen anbefalinger på bosted? Vi tenker vel hytte, leilighet el en plass hvor barna kan være mye ute å leke.

Og er det ikke vits å feriere i Bergen, så si fra [emoji14]

Det er gjerne litt dyrt å bo på hotell, sjekk visitbergen.com, der finner dere alle mulige typer overnatting.
Akvariet, Fløibanen, Vannkanten, Nordnes Sjøbad.

Mhm! Du har da akvariet, bryggen, fløyen, Ulriken, fisketorget, vannkanten!

Vandrerhjemmet på Montana er vist ganske populært og har OK standard etter hva jeg har hørt! Det er ikke det mest sentrale stedet da man bor der man går opp til Ulriken men det er barnevennlig, grønt og fint! Også kan man ta bussen til byen noe som kan være kjekt for de små :)

Tenker Bergen kan være et fint "stopp " på en bilferie, men tror 2-3 dager holder.

Bergen er en kjekk by, men noen dager holder sikkert ;) fløyen, ulrikken, akvariet, vannkanten badeland er vel det som er verdt å besøke. Finnes en kjempe fin campingplass som heter Lone camping. Er vel ca 30 min kjøring fra sentrum. Om du vil nærmere sentrum er det nok bare hoteller tror jeg.

Tusen takk for alle svar, skal sjekke ut alt [emoji4]

Lone camping og grimen camping er to fine alternativ til bosted :)

Vi har og mange flotte steder utenfor bergen, hvis dere vil litt ut på landet og se nyyydelige plasser gå turer,bade grille i strandkanten osv, anbefaler Sotra,Askøy,hele Nordhordland osterøy, jah der er masse flotte plasser i Bergen omeng, du finner campingplasser i disse områdene også ;)

Det er mange fine plassar å bu litt utanfor Bergen, for eksempel i rorbu på Sotra.
Panorama hotell har opplevelsepakker med fiske/båt osv om det fristar?
Ellers er jo det veldig fint i Bergen by med ein tur på fisketorget, Fløyen, Ulrikken, Vilvite, Akvariet og ein piknik i feks Nordnesparken. Er det fint ver (det skjer faktisk det og;)) er det fint å bade på Nordnes sjøbad, Helleneset, Vollane, Tømmervågen, Kyrkjetangen, Grønnskjæret og mange andre plassar:)
Ja, og så badeland og curling på Vannkanten:)

Barnibyen.no er en super oversikt over hva som skjer av gøye ting :-)

Tusen takk igjen for alle svar [emoji4] skal sjekke ut alt [emoji4]

Back
Topp