Dere flinke strikkere

anines

Elsker forumet
Vet dere om en enkel oppskrift til å starte med? Er sykemeldt og må få tiden til å gå, så tenkte jeg kunne prøve meg på å strikke. Er på vei til byen, og lurer på hva jeg evt trenger å kjøpe.
 
Jeg hadde laget et teppe:) synes det er veldig fint bare strikket rett fram, gjerne litt løst og luftig, i ull. Hvis du har en strikkebutikk på din vei så pleier jo de som jobber i sånne å ha litt ideer og forslag:)
 
Ullteppet vi kaller mor Signe teppe er rettstrikk frem og tilbake. Det er lett og blir mye brukt. Dess tykkere pinner og tykkere garn jo raskere går det. Det finnes mange gode og enkle oppskrifter på nett og. Www.garnstudio.no bla.
 
Jeg ville nok gått for et teppe eller noe sånn, på pinner større enn 3 (gjerne større) for å ikke bli lei. Mor Signe teppe, som nevnt over her, er en fin plass å starte på, det kan man velge å strikke rett fram hele veien eller å strikke fra hjørne til hjørne som Da gjør at man må lære seg felling og øking :)
 
Ja babyteppe er fint og lett å strikke :) 4 nøster der jeg øker fra hver pinne de første 2 nøstene og minker ned igjen med de 2 andre. Strikker rett fram så må hekle en kant etterpå. Mamma skal hjelpe meg
 
Fikk brått kjempe vondt i bekkenet, trodde jeg skulle klare meg lenger en 30 min, men måtte bare dra hjem igjen. Så ble ikke noe pinner eller garn på meg i dag. Får prøve en annen dag, men takk for tips! Blir vel sikkert enklest med bare et teppe til å starte med ja :)
 
Fikk brått kjempe vondt i bekkenet, trodde jeg skulle klare meg lenger en 30 min, men måtte bare dra hjem igjen. Så ble ikke noe pinner eller garn på meg i dag. Får prøve en annen dag, men takk for tips! Blir vel sikkert enklest med bare et teppe til å starte med ja :)
Da har du tid til å Google litt å se hva andre nybegynnere har begynt med :)
 
Nøstebarnteppe, enkelt og veldig fint.
Min mor er ingen strikker, men hun strikker de teppene til barna.
 
Teppe er fint å starte med :) mEn det kan fort bli litt kjedelig siden det tar litt tid :p om du googler "strikke enkle sokker baby" får du opp en oppskrift med trinn for trinn bilder og forklaringer :) kanskje litt artigere å starte med noe som går raskt å strikke :)

Jeg startet å strikke når jeg gikk gravid med førstemann i 2014, fikk helt strikkedilla og er nå helt hekta :D en utrolig fin hobby og det er så gøy å kunne strikke til sine egne små! :) masse lykke til! :)
 
Klompelompe har mye fine og lettforståelig oppskrifter. Hva kan du da?
 
Klompelompe har mye fine og lettforståelig oppskrifter. Hva kan du da?
Kan vel i utgangspunktet ingenting! :p Bestemor lærte meg å strikke da jeg var fem, og da kunne jeg legge opp masker og strikke rett frem, så det kan jeg nok kanskje huske. Men ingenting annet! Å skjønner jo ingenting av hva som står på strikkeoppskrifter :eek:
 
Tror jeg ville startet med lue eller en gryteklut... Hvis du ikke har strikket mye kan et teppe bli mye :/ Selv jeg som har strikket en del liker ikke å strikke tepper :p Men det er min erfaring.. Start med noe lite som går fort, så får du motivasjon til større prosjekt etterhvert :)
 
Strikk votter det du ikke skjønner googler du bare. Mange fine strikkevideoer
 
Jeg vil tipse deg å strikke en baby teppe i rillestrikk. Kjøp alpakka garn i en nøytral farge.
 
Babysko er også en god ide å starte med.

Evt 3-i-1 kyse fra ministrikk.no kjempe enkel!
 
Back
Topp