Dere flergangsgravide...?

*rugekassen*

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Opplever dere mye, sterke kynnere?

Jeg har hatt sterke(!) kynnere i 4 dager nå som er så vonde at jeg nesten må puste litt for meg selv.. Har aldri opplevd maken i tidligere sv.skap, har hatt kynnere men ikke sterke... Har måtte ta smertestillende for å "roe" magen, kommer ikke av aktivitet heller, er både natt og dag, når jeg hviler/sitter osv.. Grøsser dersom det skal være sånn frem til fødsel :(

har en del kynnere, varierer hvor ofte de kommer og hvor kraftige de er, men ikke i nærheten så kraftig som dine høres ut nei.
de er ofte ubehagelige, men ikke mer enn at jeg registrer at det er ubehagelig på en måte

uff... hørtes ikke godt ut nei... Kan ikke si noe om det selv, da jeg ikke kjenner kynnere... hadde ingen kjennare sist svangerskap heller(heldigvis)

Hadde slike sterke kynnere som du beskriver i forrige svangerskap, fra uke 25 ca. Ble ikke noe bedre utover svangerskapet, dessverre :( Selv om kynnerne ikke nødvendigvis kom i forbindelse med aktivitet, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta det mer med ro (det gjelder stress også).

Har hatt mye kynnere dette svangerskapet også, men aldri mer enn ubehagelige, enn så lenge...

Håper det ikke blir verre for deg. Er ikke moro å ha det sånn.

usj... får håpe det bare er i en vekstperiode, noe jeg kanskje mistenker pga magen har vokst enormt siste ukene.. men veldig slitsomt å ha det så vondt.. føles ut som jeg er tidlig fase i en fødsel...

Hadde slike sterke kynnere som du beskriver i forrige svangerskap, fra uke 25 ca. Ble ikke noe bedre utover svangerskapet, dessverre :( Selv om kynnerne ikke nødvendigvis kom i forbindelse med aktivitet, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta det mer med ro (det gjelder stress også).

Har hatt mye kynnere dette svangerskapet også, men aldri mer enn ubehagelige, enn så lenge...

Håper det ikke blir verre for deg. Er ikke moro å ha det sånn.
nei det er ikke moro i det hele tatt.. lurer på å ringe legen min og høre hva hun sier.. Jeg har vært på jobb to av disse dagene og det har vært 8 t. med masse kynnere (mer enn når jeg ikke er på jobb) Jordmor sa jeg måtte ta det med ro, føler jeg har roet tempoet litt, men det er begrenset hvor mye man kan ta det med ro med to meget aktive unger..

nei det er ikke moro i det hele tatt.. lurer på å ringe legen min og høre hva hun sier.. Jeg har vært på jobb to av disse dagene og det har vært 8 t. med masse kynnere (mer enn når jeg ikke er på jobb) Jordmor sa jeg måtte ta det med ro, føler jeg har roet tempoet litt, men det er begrenset hvor mye man kan ta det med ro med to meget aktive unger..
Er sikkert lurt å ta en telefon til legen, ja.
Nei, det er ikke lett å roe ned tempoet helt når man har barn fra før, de skal jo også ha sitt.

Jeg har kynnere, men ikke så sterke som dine nei.
Føler plutselig at jeg blir veldig sliten magen, så går det over omtrent like raskt som det startet.
Ring jordmor eller lege og forhør deg. Så føler du deg kanskje tryggere? Tror nok det er greit å slappe av litt :-) God bedring!

Hadde veldig mye kynnere med nr 2, de var både MEGET vond og ubehagelig.... Men ikke så tidlig som du er nå.
Eg ville ringt legen/JM å tatt en prat/sjekk bærre før å være på den sikre sia!

Jeg får svake kynnere når jeg reiser meg for raskt, samt når jeg har orgasme. Ellers ingenting.

Jeg ville tatt en sjekk om jeg var deg.

Kynnerne har kommet tidligere denne gangen og er sterkere/ mer ubehagelig enn sist, men får de ikke så ofte foreløpig heldigvis :)

Ta kontakt med jordmor/fastlegen du, mye og sterke kynnere er ikke ønskelig da det etterhvert kan påvirke livmorhalsen, så det spørs om de ikke vil anbefale deg å trappe ned litt på jobb ;)

Opplever dere mye, sterke kynnere?

Jeg har hatt sterke(!) kynnere i 4 dager nå som er så vonde at jeg nesten må puste litt for meg selv.. Har aldri opplevd maken i tidligere sv.skap, har hatt kynnere men ikke sterke... Har måtte ta smertestillende for å "roe" magen, kommer ikke av aktivitet heller, er både natt og dag, når jeg hviler/sitter osv.. Grøsser dersom det skal være sånn frem til fødsel :(

Jeg har ikke fått noe smerte enda . men når jeg var gravid med nr 2, så hadde jeg litt smerte i magen de siste mnd før fødsel.. men jeg syns nesten det er mer kynnere for hver gang jeg er gravid :P snakk med jm om det, kansje hun har noen tips ;)

Har mye kynnere, kjenner de veldig godt, de er til tider ubehagelige, men har kun opplevd en dag at de var vonde. Har hatt kynnere siden uke 7-8, sist fikk jeg de mot slutten. Har du veeeeeldig vondt, kan det være greit å ta en prat med lege/jordmor. Det er ikke farlig å ha kynnere, men de skal ikke være VONDE.

Jeg har hatt mye kynnere med de to første, men de ble ikke vonde/slitsomme før på slutten.. Denne gangen har jeg hatt, men ikke supermasse og på ingen måte vonde! Tror nok jeg hadde snakket med jm om det.. Og om du har 8 t med kynnere pga jobb og unger, bør du nok sykemeldes vil jeg tro, ikke bra å gå sånn ut og ut....

Ringte jm i dag tidlig, og fikk komme på sjekk med en gang. Gyn var redd det var effekt i kynnerene pga de var så vonde og sterke. Så en time etter jeg hadde ringt var jeg undersøkt og alt var heldigvis lukket og livmorhalsen var så lang den skulle være :) Men ble 100% sykemeldt og må ta det helt med ro.. Skal inn å sjekke igjen om 3 uker.. Får heldigvis kjempe god oppfølging :) :)

Ringte jm i dag tidlig, og fikk komme på sjekk med en gang. Gyn var redd det var effekt i kynnerene pga de var så vonde og sterke. Så en time etter jeg hadde ringt var jeg undersøkt og alt var heldigvis lukket og livmorhalsen var så lang den skulle være :) Men ble 100% sykemeldt og må ta det helt med ro.. Skal inn å sjekke igjen om 3 uker.. Får heldigvis kjempe god oppfølging :) :)

Godt de tar seg av deg! Tror nok det blir bedre for deg med sykemelding, håper kynnerene roer seg.. Men veldig bra at alt var lukket og som det skulle være, det er jo det viktigste :)

Godt å høre at alt så bra ut på kontroll og at du får så god oppfølging videre :)
Håper du nå får færre og mindre vonde kynnere fra nå av :)

Bra du får så god oppfølging og at alt så bra ut på undersøkelsen :) Håper kynnerene roer seg ned så du slipper å ha så vondt fremover :) klem

Tusen takk! Håper det.. Har laget liste til mannen hva han må gjøre nå :p hehe har fått hvilt hele ettermiddag og føler meg mye bedre i dag :) Håper det fortsetter sånn :)

Back
Topp