Dere flergangsfødende...

Inemor

Juni-spire i magen <3
Sommerfuglene <3
Noen av dere som har dratt hjem fra sykehus tidlig etter fødsel?
Hvordan ble det da gjort med de blodprøvene som skal taes når den nyfødte er rundt 3 døgn, må dere tilbake for å ta disse? Kan de evt. taes på legekontor?

Jeg dro hjem 18 timer etter fødsel, og kom tilbake til sykehuset for å ta den blodprøven i foten. Bor bare 10 min kjøring unna da, så gikk fint. Deilig å komme hjem fra sykehuset. Dette var barn nr 2 og håper det samme skjer med barn nr 3 :)

Du må tilbake til sykehuset mener jeg. I alle fall her vi bor.

Du må nok tilbake på sykehuset.

Vi dro tilbake igjen til sykehuset for å ta de prøvene. Bor ikke så langt unna, så det var ikke noe problem. Men et lite råd.. Se an formen din etter fødsel før du bestemmer deg for når du drar hjem. Med eldste dro vi hjem litt for tidlig, jeg angrer på det den dag i dag.

Var i veldig god form med nr 1, bare veeentet på å få tatt de prøvene. Vi har mellom 2 1/2 og 3 timer til sykehuset, så blir vel lite aktuelt å dra hjem så tidlig :/ Men liggedøgn for 2.gangs er 2 døgn på det sykehuset, hvordan gjør man det da tro? Ser mørkt på å kjøre så mange timer de første døgnene.

Drar tilbake for og få tatt prøvene. Her tok de prøvene da minsten var 2,5 døgn for er hvis det som var grensa da han ble født for 6,5 år siden. Blir og se an formen denne gagen og hvordan jm som er på jobb de dagene jeg blir inne....

Blir disse testene tatt på barsel el barnepoliklinikk?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her ble testen tatt på barsel. Men sier som hun over her. Se an formen din. Det er så deilig å være på barsel å få hjelpt til amming og andre ting man lurer på :) Jeg fikk tilbud om en ekstra dag pga ammingen, men dro hjem, jeg gråt hele natten og ville bare tilbake :P hehe!

Så drar man hjem tidlig så må man på barsel å ta prøvene?

Jipppii! :D :D Fant ut at de tar føllingsprøven på det lokale legekontoret (undersøkte med den lokale jordmoren i dag) :) Føler meg 20 kg lettere, nå når jeg slipper å tenke på å skulle kjøre 2,5 t tur/retur for å ta den prøven noen dager etter fødsel :D

Ordner seg sikkert :)

Back
Topp