dere flergangs...

jente09 og baby12

Betatt av forumet
Hva savner dere mest fra forrige svangerskap?

Jeg savner det å kunne legge meg ned og slappe av når det passet meg uten dårlig samvittighet...
Er til tider veldig trøtt og sliten, men holder maska til lille har lagt seg før jeg kollapser på sofaen :)
Håper jo at jeg snart blir mer opplagt da, og at kvalmen holder seg med kun kvalme og at jeg slipper all oppkasten...

What you said!
Jeg har også en krabat fra 2009. I barnehagen sier han at mamma er syk, og orker ikke så mye. Haha! Har skyldt på en influensa til nå.

Og så savner jeg å være nysgjerrig på alt! Merker jeg tar alt med knusende ro denne gang. Ikke hatt noe trang til å fortelle venner og familie, ikke har jeg sjekket ut alle mulige kinesiske kalendre for kjønn, ikke har jeg pugget graviditet- uke for uke, og ikke har jeg skrevet lange lister med navn.

Savner litt å være på tuppa, men samtidig er det litt godt å slappe av også :)

Jeg har brukt tv'n som barnevakt noen dager når jeg har vært så trøtt at jeg ikke klarer å holde øynene oppe. mi er fødd i 07 da, så ser at hun er litt eldre.  
Har en mann som jobber overtid HVER kveld, og da er det ikke mye tid for meg å slappe av etter en lang arbeidsdag. Av og til jeg takker for tv'n. Men tar det igjen de dagene jeg ikke er så trøtt da, da leker vi, spiller spill, tegner, skriver osv..   
Noe hun setter veldig pris på :)   heldigvis ...     

Men det er ofte veldig tøft ja.. 

det jeg savner mest fra sist.  var at jeg ikke visste noe før jeg var 10-11 uker på vei. da slapp jeg å holde det hemmelig for noen...
Savner å kunne fortelle hele verden at jeg er gravid :P  

Sist var jeg heller ikke trøtt, merka ingenting av noe ...

Samme her.
Tar alt med knusende ro.
Kjenner ikke pannikken tar meg bare fordi jeg ikke kjenner noe serlig til symptomene.
Føler heller ikke den store trangen til å fortelle det til hele verden enda.
Men jeg er MYE mer trøtt denne gangen.
Kanskje fordi jeg er oppe med Erlend mellom 6-7 på morgenen.
Legger meg tidlig hver kveld. I går var klokka 21.30, og jeg sovna tvert.
Mandag sovna jeg 20.30 på sofaen og sov der til 22.00 for så å legge meg i senga og sove videre der :P
Har meg gjerne en dupp midt på dagen også mens lillegutt sover.

når jeg tenker meg om savner jeg også den akutte panikken som traff meg da jeg fikk positiv test, og fortsatte svangerskapet gjennom...
Er nervøs og redd denne gangen også, men det er mer at jeg hadde MA i slutten av mai... Det er liksom ikke den totalt lammende frykten for det ukjente som jeg noen ganger (eller mange ganger...) kjente sist...

Jo og så savner jeg den hysteriske gubben min som var like nervøs som meg sist, men husker hvor mye det irriterte meg sist da, men var jo litt fint også.
"Gå forsiktig så du ikke faller og slår deg"
"Pass på så du ikke blir påkjørt av en bil"

Han er mye roligere denne gangen han også ja :)

Jeg kjenner at jeg takker gud for at poden her er i barnehage!! Men er slitsomt etter å ha kommet fra skolen, og skal hente han osv. Heldigvis er han en som sovner kl 18 SENEST og våkner når vi skal dra i bhg..

Savner å bare ligge på sofaen og se filmer, og være helt på tuppa. Veldig rolig denne gangen.

Det jeg savner mest er å kunne legge seg når jeg føler for det, og sove bort hele dagen. Ligge i senga å se på film og bare slappe av.
Er jo hjemme med lillegutt så her starter dagen i 6 tia... og da har jeg jo ammet noen ganger om natt også, så her går jeg rundt som spøkelse om dagen!

Når kvalmen er på det verste savner eg å ligge leeeeenge på morgonen.. Ellers så går det faktisk ganske bra no.. Men det eg savner mest er absolutt å føla meg gravid. Er nesten som eg glømmer det, har absolutt ingen forhold til graviditeten.. Håper det kjem snart, kanskje når eg får høyra hjertelyd eller noko sånt... Andre som har det sånn??

Savner også det å bare legge seg ned når man vil osv..:) Men ville ikke vært foruten go snuppa vår heller:) Heldigvis tar pappaen mye nå, så mor får kvile litt, men kjenner litt dårlig samvittighet komme ja..
Ellers gleder jeg meg bare til å runde uke 12 og etterhvert få skikkelig mage, ikke så oppblåst å pløsete som jeg føler meg nå, hehe;)

Jeg savner å kunne tenke kun på meg selv og kroppen min !
Sove og spise når jeg vil....
Nå er sønnen min prioritert og er turbo 24/7 ! 
Veldig koselig, men det tar på siden kvalmen og trøttheten har tatt overhånd...

Jeg savner egentlig ingenting fra sist. For det er som dere sier: Man må liksom holde maska til poden har lagt seg osv, derimot første svangerskap savner jeg med tanke på at jeg kunne være super-egoistisk med tanke på å sove på sofaen hele dagen, være så sur jeg bare ville osv. Men jeg ser fordelen med nr 3 i motsetning til nr 2, og det er at det faktisk er lettere og gå gravid med to fra før pga de underholder hverandre og kveldsstell på to er fort gjort :)

Har heller ingen trang til å fortelle det til noen. Liker at vi kan kose oss litt alene med det :)

Back
Topp