Dere flaskemammaer

Icicle

Glad i forumet
Hvilken flaske bruker dere?

Her har jeg brukt Avent, noe som har fungert kjempe bra. Men jeg lurer på om han svelger litt for mye luft av den. Gråter ikke, men har problemer med å roe seg skikkelig og sovne. Mye luft!

Nå får han bare flaske på formiddagen og på kvelden, siden jeg ikke har nok mat til ham for hele dagen, men slik som det ser ut nå, blir jeg nok flaskemamma innen kort tid.. Så da hadde vert greit med en flaske som ikke gav han så mye luft.

Da skal både Dr. Brown og MAM tutene prøves [;)]

jeg bruker avent og MAM.. har byttet ut avent sine tutter med MAM sine tutter.. funker fjell

vi bruker avent. prøvde dr browns men merket ikke noe forsjell.. syns det bare ble enda mer tull.. ennå mer tull ble det av mam sine.. haha.. hun tullet liksom og glapp flasken uansett.. men fant ut at avent var greiest. og nå når hun er litt større går det supert:) men nå har vi ikke slitt med så veldig magevondt heller.. bare litt i starten..

Jeg har 3 dr.browns flasker du kan få kjøpe av meg superbillig hvis du vil! de er brukt 3-4 ganger knapt, så gadde jeg ikke mer..hehe

ORIGINAL: helene85

vi bruker avent. prøvde dr browns men merket ikke noe forsjell.. syns det bare ble enda mer tull.. ennå mer tull ble det av mam sine.. haha.. hun tullet liksom og glapp flasken uansett.. men fant ut at avent var greiest. og nå når hun er litt større går det supert:) men nå har vi ikke slitt med så veldig magevondt heller.. bare litt i starten..

Jeg har 3 dr.browns flasker du kan få kjøpe av meg superbillig hvis du vil! de er brukt 3-4 ganger knapt, så gadde jeg ikke mer..hehe

hehe, takk for tilbudet, man har en som storebror brukte, så for prøve den først i tilfelle ;)

åja, ja da får du jo prøvd... hehe, vet liksom ikke hva jeg skal gjøre med de, er jo dumt å bare la de ligge å bli gamle også! du får si ifra hvis du vil ha de senere! hehe hvis ikke må jeg nok snart lage en finn annnse med alt dette overflodsutstyret vi har(flaut, men jobber i barnebutikk da) hehe, og kvitte oss med alt da! hihi

ORIGINAL: helene85

åja, ja da får du jo prøvd... hehe, vet liksom ikke hva jeg skal gjøre med de, er jo dumt å bare la de ligge å bli gamle også! du får si ifra hvis du vil ha de senere! hehe hvis ikke må jeg nok snart lage en finn annnse med alt dette overflodsutstyret vi har(flaut, men jobber i barnebutikk da) hehe, og kvitte oss med alt da! hihi

hehe, ser den :) skal si ifra jeg;)
skulle øøønske jeg jobbet i barnebutikk, selv om jeg hadde vert blakk heele tiden ;)

er veldig gøy, men irriterende noen ganger.. man kan liksom går forbi en fin ting man har lyst på en gang eller to når man er i butikker, men ikke når man går forbi hveeeeeer dag!! hehe men har heldigvis blitt litt flinkere nå.. men glipper litt innimellom:) hihi

bruker mam med sånn skrubunn :-p

ORIGINAL: Lykkepia

Dr brown . Brukte avent , men dr brown fikk han mindre luft av![:)]

dr.brown funker ikke. i tillegg synes jeg sutten er så smal...

her bruker vi enten Avent med MAM sutt, eller NUK. liker egentlig NUK sine aller best fordi de mykere, og er formet etter ganen til barnet, pluss at hullet er plassert oppå sutten, ikke midt på. slik at melka spruter oppover og ikke rett ned i svelget på henne.

også er jo flaskene så søte å se på da. rosa... [:D] hehe

Jeg bruker også avent og mam flasker, men stort sett bare mam sine tutter!

Men hvordan gjør du d i forhold til amming og flaske? Siden du gir 2 flasker pr dag... gir du kun bryst til de andre måltidene? Gir du først bryst og så flaske på de to måltidene, eller bare flaske? Delammer her også, og gir alltid bryst først, og så supplerer jeg med flaske etterpå.... dette gjør jeg på alle måltider utenom på natt, da holder d med bryst (enn så lenge)! Hadde håpt at produksjonen min skulle ta seg opp, men ser dårlig ut :(

ORIGINAL: Lykkepia

Dr brown . Brukte avent , men dr brown fikk han mindre luft av![:)]

testa avent vi og men herlighet for noe tull! Dr.Browns lenge leve! Fås kjøpt på ebay MYE billigere enn i norge! kjøpte 12 flasker der til 300kr tror jeg det ble. ekte vare og!

Jeg har aldri opplevd at jenta mi har hatt mye luft i magen. Det har hent at hun har prompet mer en dag, men det er sjeldent. Liker avent flaskene jeg :) Men det er kansje forskjell fra baby til baby å.

ORIGINAL: mariferrari

Jeg bruker også avent og mam flasker, men stort sett bare mam sine tutter!

Men hvordan gjør du d i forhold til amming og flaske? Siden du gir 2 flasker pr dag... gir du kun bryst til de andre måltidene? Gir du først bryst og så flaske på de to måltidene, eller bare flaske? Delammer her også, og gir alltid bryst først, og så supplerer jeg med flaske etterpå.... dette gjør jeg på alle måltider utenom på natt, da holder d med bryst (enn så lenge)! Hadde håpt at produksjonen min skulle ta seg opp, men ser dårlig ut :(

Jeg gir bare flaske til de 2 måltidene, ikke pupp. Og ellers prøver jeg å gi bare pupp, men ser ut som det snart er over og ut med ammingen. På natten har han brukt å roe seg med bare pupp, men de siste 2 ukene har han vert våken hver andre time, får mat, men roer seg sjeldent skikkelig.
Fikk Afipran med legen, for å prøve å øke melkeproduksjonen, har brukt det i 5 dager, men har fortsatt ikke mer melk. Skal til HS på Torsdagen å se om lillebror går nok opp, noe jeg tviler på, er jo aldri fornøyd. Pumpet meg og fikk bare ut 80ml til sammen på begge bryst [:(]

Så amme-eventyret er nok over snart, for min del[:(][:(]

nå har jeg lært noe nytt i dag og!

At man kan putte på mam tuter på avent :D greit å vite :P

Har 14 avent flasker og 1 mam flaske jeg! Kjøpte nettopp mam flaska for den er rosa hehe! Og den gikk ned på høykant den! Så skal kjøpe meg 1 til eller to eller 3 :P hehe

Back
Topp