Dere førstegangsfødende :)

Klesklypa

Gift med forumet
Eg må bare be dokke om en ting!
vær så snill, ikkje stress meed alt mulig unyttig no desse siste ukene.
ikkje føl at dokke "bør komme dokke opp av senga for å få litt ut av dagen" på søndager.
men:
*sov! ligg å dra deg til ett på dagen
*lag deg en lang frokost som du spiser lenge for deg sjølv eller sammen med mannen
*gå på kino
*gå ut å spis
*gå på kafe med venner, og tenk over at du sitter heilt aleine uten tanke for andre enn deg sjølv
*lag middag som tar litt tid å lage med masse løk, bønner og andre "luft-forårsakende ting"

For snart er babyen her og snur på alt dette, og det kommer til å bli så uendelig koselig! og dokke kommer til å oppleve så masse andre kjekke ting sammen med den lille.
men desse tingene her.. det er vanskeligere.. det er ÅR! til dokke kan ligge å dra dokke til klokka ett igjen:)
Kafe, kino og ut å spise kan gjøres med barnevakt, men tro meg, dokke kommer nok til å ha et lite stress moment hengende over dokke "har den lille det bra no?? Griner den?? har de sovna?? Føler den seg trygg uten meg??"

Så isteden for bare å rusle heime å vente og vente utolmodig, så NYT desse ukene for alt det vert!
no kommer den lille snart! Så kjekt som det blir!!!!

Har lyst å trykke "like" på dette innlegget :) Nyt den siste tida!!!

Cmilla skrev:
Liker:)

signerer !

Helt enig, bra skrevet :)

Selv er jeg andregangs, men kommer nok til å merke stor forskjell. Storesøster på 3 er jo ikke like avhengig av meg lenger som babyen kommer til å være, og barnevakt har vi rimelig ofte :)

Lurer på om vi skal benytte sjansen til en kinotur med Snuppa hos besteforeldre før fødsel om vi rekker. Ikke så lett etterpå.

Og vi har en jente som sover til 9- 10 på morgenen om hun kan, så ikke så tidlige morgener på oss heller :)

"liker!"
Men det blir mye nytt for oss andregangs også... Vi er ikke bare 3 lenger.. vanskeligere å levere ungene fra seg og slipper dårlig samvittighet for at storesøster ikke får samme oppmerksomhet som før, for eksempel... Jeg må si at jeg NYTER disse dagene med masse kos med storesøster og når hun er i bhg, går jeg på kafe (og slapper virkelig av, uten å tenke på om babyen skal ha mat osv...) og sover mye hjemme :)
Uansett hvordan livet blir etterpå, så endres det. Babyer som griner mye, slutter etterhvert å grine så mye! Alt er en periode. Når du er så trøtt at du omtrent ser syner... tenk at det er ikke evig....

Back
Topp