Dere, der du eller mannen er allergisk mot et dyr....

Nullenusken

Forumet er livet
Dere som er allergisk mot et dyr (eller mannen er det), men dere likevel har dette dyret.... Hvordan gjør dere det?
Hvordan fungerer det i praksis? Og hva slags medisiner blir brukt?

Jeg har hele livet hatt lyst på katt, men klarte selvsagt å finne meg en mann med katteallergi.....
Han kan fint besøke folk som har katt om han tar en allergitablett, så er ikke super-allergisk....

Samtidig så er jeg redd for å trigge den latente hundeallergien hans! (Den slår ut på tester, men ikke i praksis)

Er det noe håp? Eller skal jeg bare glemme det, og bare ha hund?

Hilsen dyreelsker....

her bruker en zyrtec hver da

En kan få kjøpt noe som en drypper i pelsen på katten. Vet om de som er allergiske mot katten gjør det.

selv har jeg hatt dyr bestandig, men tåler de ikke. Jeg har allergi med astmatiske symptomer så jeg var konstant tett, kjentes ut som jeg var kjempe forskjøla, trøtt, sliten og klødde i øynene. Jeg hadde ventolin, øyedråper, tabeletter, nesespray og en annen astmamedisin (husker ikke navna på de) som jeg brukte daglig. Jeg vil og skal ha dyr igjen, men det blir ikke føre frøkna har vokst fra seg sin allergi.

Med mindre dette er noe som han og virkelig ønsker så vet jeg vel ikke om jeg hadde skaffet meg et dyr som parneren min ikke tålte.

For hadde det ikke hvert for at jeg er så avhengig av dyr som jeg er og elsker de over alt, hadde jeg aldri orket å leve slik jeg gjør når jeg har dyr, for jeg er helt ødelagt, men gleden er så stor med dyr[:D]

Jeg prøvde en periode å bruke medisiner, men etter 2 uker gikk det ikke mer, og min mamma tok over katten:( Husker ikke hva jeg brukte, det er maaange år siden. (kan hende det het aerius eller aerobeck, noe i den duren hvertfall)

vi har katt og hund. mannen r allergisk mot katt. vi støvsunger ofte, han tar sprøyte hos legen (som han må uansett, allergisk mot pollen oxo). og vi har kjøpt sånn olje hos vetrinæren som r til å smøre på katten 1 gang i uken som hjelpet mot de partiklene som mennesker r allergisk mot. går helt ok[:D]

mannen min er allergisk mot hund, og det er ene dattra vår også.
Vi har en polar utehund (husky)
går kjempeflott..de merker kun allergien i røyteperioden.
Husker ikke hvilken allergi medisin han bruker i farta, men det påvirker astmaen også..der bruker han ventolin.
jentungen bruker poalaramin og slår aldri ut i allergi pga hunden.
selv om vi har en utenhund, så er ho en del inne sammen med oss..og vi bruker store deler av døgnet ute sammen med ho

Sibirkatten skal være allergivennlig. Kanskje dere kan ta en titt på den?
Er rasekatt, så den gis jo ikke bort slik som vanlige huskatter, men er verd pengene hvis du virkelig har lyst på katt [:)]

jeg hadde ikke tatt sjangsen på å trigge hundeallergien, som du nevner...

er selv allergisk mot katt, og har to her hjemme, og nå under svangerskapet har jeg virkelig måtte teller på fingrene om dette går lenger...
i hverdagen går det greit, jeg tar allergitabletter hele året, og har både nesespray og øyedråper, problemet er når jeg blir forkjølet...
har også infeksjonsutløst astma, som legen kaller det, og blir bare potte tett over lang tid, merker jeg blir enda værre når kattene kommer på fanget...

jeg har også prøvd det middelet som har blitt nevnt her, og tror det virker bra.
men, kattene likte det IKKE, så det ble litt av en jobb å kjempe med dem for å smøre det inn en gang i uka!!

Takk for svar!
Det viktigste av alt er å ikke trigge hundeallergien....
Vet ikke hva jeg skulle gjort uten hund altså....

Måtte selge undulatoppdrettet mitt pga allergien hans, men de sier jo at fugler er noe av det som er mest allergifremmende.... I tillegg fikk vi vannskade og soppangrep i huset, så da var han mye dårlig.... Lurte da en periode på om det var hunden vår også, men når fuglene flyttet og soppen ble fjernet så ble han god igjen....

Mannen er ikke et kattemenneske, så vi får se.... Vil ikke presse ham.....
Hadde bare hatt lyst til å prøve en periode for å se om det gikk!
Kan hende jeg heller maser meg til en hund til, hehe....

ORIGINAL: Nullenusken

Takk for svar!
Det viktigste av alt er å ikke trigge hundeallergien....
Vet ikke hva jeg skulle gjort uten hund altså....

Måtte selge undulatoppdrettet mitt pga allergien hans, men de sier jo at fugler er noe av det som er mest allergifremmende.... I tillegg fikk vi vannskade og soppangrep i huset, så da var han mye dårlig.... Lurte da en periode på om det var hunden vår også, men når fuglene flyttet og soppen ble fjernet så ble han god igjen....

Mannen er ikke et kattemenneske, så vi får se.... Vil ikke presse ham.....
Hadde bare hatt lyst til å prøve en periode for å se om det gikk!
Kan hende jeg heller maser meg til en hund til, hehe....

Tror helt ærlig at jeg hadde droppet katt da altså [&:] Har en mann som er er alergisk mot det meste av dyr, så vi har ingen, selv om vi vil [&o] 

Når bebisen kommer er du nok glad du bare har en hund [:D] Vi hadde 2 hunder og 1 katt når vi fikk Chris og uff ikke lett å gi nok oppmerksomhet til alle da nei.

Har ikke lest gjennom tråden så vet ikke om dette er foreslått tidligere, men vet flere med katteallergi som ikke har reagert på Sibirkatt[:)] De mangler ett eller annet protein i spyttet eller noe, som er det mange allergikere reagerer på.

Det finnes de som er testhjem, med slike katter, der man kan komme og se om man reagerer[:)] Kanskje mannen din ikke reagerer. Kattene er nydelige også[:D]

Jeg er allergisk alt som har pels så da gubben ønsket seg en katt fikk han det på betingelsen av at katta ikke skulle i ligge i møblene eller koses overalt. Katta begynte vi å trene med en gang vi fikk den (3mnd) og nå ligger den kun under bordet på sitt teppe, den er kun i stua vår, har ikke lov å gå rundt i huset. Katta er trent til å gå til ytterdøra når vi knipser og den er ute om natta. Ute har den fått seg sitt eget hus, der den koser seg (ser det ut til da)! Det eneste som kanskje er litt dumt er når gubben glemmer at han har koset med katta og kommer for å gi meg en klem.... *aaaatsjooo*

Katter er faktisk lette å trene!

Dere som er allergisk mot et dyr (eller mannen er det), men dere likevel har dette dyret.... Hvordan gjør dere det?

Jeg har hele livet hatt lyst på katt, men klarte selvsagt å finne meg en mann med katteallergi.....
Han kan fint besøke folk som har katt om han tar en allergitablett, så er ikke super-allergisk....

Samtidig så er jeg redd for å trigge den latente hundeallergien hans! (Den slår ut på tester, men ikke i praksis)

Hilsen dyreelsker....

Eg har aldri pvød å leve med katt for er superduper allergisk, men når man er allergisk og omgås mye med det dyret så blir allergien verre og verre. Viss mannen din blir utsatt for dette vil han til slutt ende opp med en seriøs allergi! Samme gjelder hund også! Allergi blir bare verre og verre viss en blir utsatt for det man er allergisk mot!

ORIGINAL: TinyGiny

Hilsen dyreelsker....

Eg har aldri pvød å leve med katt for er superduper allergisk, men når man er allergisk og omgås mye med det dyret så blir allergien verre og verre. Viss mannen din blir utsatt for dette vil han til slutt ende opp med en seriøs allergi! Samme gjelder hund også! Allergi blir bare verre og verre viss en blir utsatt for det man er allergisk mot!

Faktisk ikke alltid[:D] Heldigvis... Jeg hadde en av de høyeste verdiene for allergi, knyttet til blant annet pelsdyr, som fastlegen min hadde sett. Har alltid reagert på både hund og katt, spesielt katt. Men etter et par år ville jeg prøve å ha hund i tilfelle det gikk bra, og hadde gått over. Hadde generelt mindre symptomer på allergi så turde såvidt prøve.

Jeg reagerte ikke på hunden i det hele tatt, og har han den dag i dag, uten symptomer[:D] Så det kan faktisk forandre seg, tydligvis...

ORIGINAL: TinyGiny

Hilsen dyreelsker....

Heldigvis så stemmer ikke det alltid!
Men her har aldri allergien slått til mot hund hvertfall.... Og han graver ansiktet langt ned i pelsen på hunden uten negativ reaksjon....
Har kjøpt verdens minste hunderase da, vet ikke om det har noe å si.....?

jeg har 3 katter og 2 hunder. øynene mine renner og jeg er tett konstant. er kattene jeg reagerer på. det har blitt en del verre i det siste. jeg har flere papegøyer men reagerer ikke på disse. tror jeg ville ha kjøpt en hund til istedefor en katt.

ORIGINAL: Hege og Chris

Når bebisen kommer er du nok glad du bare har en hund [:D] Vi hadde 2 hunder og 1 katt når vi fikk Chris og uff ikke lett å gi nok oppmerksomhet til alle da nei.

Hehe... Noen sier det, og noen sier at det er ikke noe problem!
Er veldig spent på hvordan det blir her!
Vi hadde nemlig tenkt å kjøpe valp denne sommeren, men det kullet ble aldri født, og så ble jeg gravid, så da ble det utsatt....
Har fortsatt UTROLIG lyst på en chihuahua til, så vi får se til sommeren hvor tungt det er å ha Becky og Benjamin! Eller om vi har plass til Bella også!

Jeg ville absolutt ikke skaffe meg en katt dersom vi hadde vært klar over at samboeren min hadde hatt allergi på forhånd. Det KAN være at allergien hadde slått ut for fullt, og jeg syns det er meningsløst å anskaffe seg en katt som et "prøveprosjekt" for å se om det kan gå bra eller ikke. Det er nok dyr i dag som trenger omplassering, da trenger man ikke gjøre sitt for at det mulig blir flere når allergien er kjent.

Back
Topp