Dere bokormer der ute

Jeg leser "Jeg er Malala" veldig spennende!

Leser det meste egentlig, og er det i "feil" sjanger kan jo noen andre ha glede av tipset

"Du skal få det du fortjener" av Geir Asbjørn Molland. Knall god bok. Leste den ut på 1 dag og 2. :-)

"En mann ved navn Ove" anbefales på det sterkeste! Sjelden jeg ler høyt offentlig når jeg leser bok, men av denne klarte jeg ikke la være.

"Hundreåring som klatret ut igjennom vinduet og forsvant" (litt samme greie som en mann ved navn ove)
"Den trettende fortelling"
"Boktyven" (fin, men litt trist historie lagt til andre verdenskrig)
"Hunger games" (sci-fi)
"Hypnotisøren" (krim)
Liza Marklund og Jo Nesbø hvis man liker krim

Neste på lista mi er den siste til Jojo Moyes og Havfruen av Camilla Läckberg.

"Ikke rør deg" av Margareth Mazzantini er fantastisk bra..og trist!
"Oscar Waos korte makeløse liv", "Drown" og "This is how you lose her" av Junot Diaz - omg, han skriver utrolig bra, helt fascinert av de bøkene
"Alt blir klart og betydelig" og "Ekstremt høyt og utrolig nært" av Jonathan Safran Foer
Alt av Gabriel Garcia Marquez... og "Gutten i graven ved siden av" - lettlest og søøøt :-)

Nå er jeg litt hektet på Harlan Coben, og har lånt de bøkene som jeg ikke har lest ennå.
Han skriver fantastisk krim/thrillere.

Nå er jeg litt hektet på Harlan Coben, og har lånt de bøkene som jeg ikke har lest ennå.
Han skriver fantastisk krim/thrillere.
Har ikke hørt om han før - må komme meg oftere på biblioteket altså!

"Ikke rør deg" av Margareth Mazzantini er fantastisk bra..og trist!
"Oscar Waos korte makeløse liv", "Drown" og "This is how you lose her" av Junot Diaz - omg, han skriver utrolig bra, helt fascinert av de bøkene
"Alt blir klart og betydelig" og "Ekstremt høyt og utrolig nært" av Jonathan Safran Foer
Alt av Gabriel Garcia Marquez... og "Gutten i graven ved siden av" - lettlest og søøøt :-)

Liker Grabriel Prøver å lese han på spansk for å friske opp språkkunnskapen, men får ikke like bra med meg nyansene som når jeg leser på norsk/engelsk.
Trenger noen letteste innimellom sp gutten i grava er notert

"En mann ved navn Ove" anbefales på det sterkeste! Sjelden jeg ler høyt offentlig når jeg leser bok, men av denne klarte jeg ikke la være.

"Hundreåring som klatret ut igjennom vinduet og forsvant" (litt samme greie som en mann ved navn ove)
"Den trettende fortelling"
"Boktyven" (fin, men litt trist historie lagt til andre verdenskrig)
"Hunger games" (sci-fi)
"Hypnotisøren" (krim)
Liza Marklund og Jo Nesbø hvis man liker krim

Boktyven er fin! Har lest Hunger og synes den første i triologien var best, hva synes du?

De andre tipsa tar jeg med meg

Boktyven er fin! Har lest Hunger og synes den første i triologien var best, hva synes du?

De andre tipsa tar jeg med meg

Syns trilogien er bra, bortsett fra slutten på siste boka, virka som forfatteren bare ville bli ferdig med boka, så slutten blei jeg skuffa over.
Men disse bøkene bruker jeg mest som veldig lettlest underholdning,: bøker jeg leser når jeg bil slippe å tenke så mye på hva jeg leser

Syns trilogien er bra, bortsett fra slutten på siste boka, virka som forfatteren bare ville bli ferdig med boka, så slutten blei jeg skuffa over.
Men disse bøkene bruker jeg mest som veldig lettlest underholdning,: bøker jeg leser når jeg bil slippe å tenke så mye på hva jeg leser

Jeg og har en del sånne bøker, deilig å ikke måtte tenke for mye ;)
Inn og rett ut

Har akkurat lest Svøm med dem som drukner av Lars Mytting. Fengende og en må bare lese videre. Mange historier viklet inn i hverandre - anbefales!

Jeg leser "Anna Karenina" nå. Ikke helt inne i historien enda, men den skal bisst være veldig fin.

Ellers har jeg likt "Udødelighetens elixir", "Den lukkede bok", Jan Guillous bøker om Tempelridderne og om 1900-tallet, Kamusgaards "Min kamp"-bøker. Og så er jeg ferdig med to av tre bøker av "1Q84", som jeg også liker...

Har akkurat lest Svøm med dem som drukner av Lars Mytting. Fengende og en må bare lese videre. Mange historier viklet inn i hverandre - anbefales!

Denne holder jeg på med nå. Anbefales!

To av mine favoritter er 'Engelen på det syvende trinn' av Frank McCourt og 'La meg synge deg stille sanger' av Linda Olsson.

Ellers liker jeg godt krim og forfattere som Camilla Lackberg, Ninni Schulmann, Unni Lindell, Karin Fossum, Thomas Enger ++

Back
Topp