Dere.. Blod i bleien....? *oppdatert*

*Hønemamma*

Glad i forumet
Vi dro til legen idag da[:)] Hun hadde 3 bleier med blod i, men da vi kom oss til legen
glemte vi selvsagt å ta med en av de bleiene, og hun hadde ikke noe da vi var der.
Han mente det ikke var noe, men ringte barneklinikken for sikkerhetsskyld.
De sa at så lenge allmenntilstanden var OK, skulle vi ikke uroe oss. De gir veldig
klar beskjed om det er noe. Tok blodprøver og litt forskjellig, tøffe jenta mi![:D]
Der fant de ingenting, men hun har omgangssyke.. Slitsomt[:'(]
Spyr og bytter bleie hele tiden, stakars liten, hun er helt klam og urolig[:(]

Men, vi fikk beskjed om å gi henne husholdningssaft eller blåbærsaft hvis hun ikke tok
til seg melk (hun er ikke så sulten), er ikke det litt... SYKT?[&:]
Vil heller gi vann enn saft.. Men barneklinikken mente saft var best?!

Hva kan blod i bleien bety?[:(]
Har fått legetime til lillemor nå, fordi hun bare spyr og brekker seg..
Men nå oppdaget jeg blod i bleien i tillegg[&o]
Hun hadde ikke tisset NOE fra 20:00 til 06:30, men nå har hun endelig tissa da.
Men da var bleien mørk gul og endel blodspor, i to bleier fant jeg dette[&o]
(Bytta bleie to ganger på en halvtime pga bæsj[8D])

har desverre ingen anelse[&o]
men god bedring til lillegullet ditt

ORIGINAL: MammaTilSmåsnuppene

Er det blod fra urin eller avføring tror du? Mathea har hatt blod i avføringen ved to anledninger, og det har skyldes rift ved endetarmsåpningen. Har vært hos lege og sjekket det... Det de bekymrer seg for når det er blod i avføringen er noe som kalles invaginasjon av tarmen, noe som er veldig smertefullt for de små. Da vil de være veldig smertepåvirket... Siden hun ikke er i form ellers så er det greit at dere har legetime idag, så får du nevne det da!

Masse god bedring til lillemor! [:)]

Tusen takk for godt svar!!
Men det er nok fra urinen, for i den første bleia hadde hun tisset endel, og alt var mørkegult/oransj med flere
blodflekker[&o] Jeg får nevne det til legen!!

Nå spydde hun ordentlig her, herrejesus for en mengde.. Hun fikk det i HELE fjeset, inn på øynene, fikk
ikke puste og bare gråt[:(] Men så fort det gikk over, smilte hun igjen.. Lille tullingen....[:D]

ånei dakar lille snuppa.. blod i bleiene skal altid tas alvorlig.. når lille C hadde d så måtte jeg sverge på liv å død til barneavdelingen at jeg reiste til legen med en gang.. så reis til legen så se om han/hun finne rut hva som kan være galt. dakar kjæresten til christian. han sender en gooooooo klem til mamman å thea..

Uffa, håper dte ikke er nor alvorlig

Lykke til!

Har ikke vært borti det selv men har hørt at man skal kontakte lege med en gang, mye bedre å dra dit en tur ekstra[:)] Masse god bedring! Og satser på at det ikke er noe alvorlig!

Opp med seg[:D]
Tusen takk for alle fine svar, jenter.
Dere er nå gode[:)]

De anbefaler nok saft for at snuppa skal få litt næring i seg i tillegg! Blåbær skal jo virke bindende på magen så tror kanskje jeg ville prøvd d.... Hvor mye mat/væske får du i henne nå da ca?

Det kan jo være at hun har fått urinveisinfeksjon, har legen sjekket det? Lurt hvis hun får i seg noe væske eller fruktmos, slimk at blodsukkeret ikke blir for lavt.
Masse god bedring[:)]

ORIGINAL: frøken Andersen*

Jeg har aldri vært borti det selv..
Men sender dere en lykketil-klem hos legen :)
sign

Grunnen til at de sier at hun kan få saft, er vel fordi at det kan være letter å få i de det, slik at de ikke blir uttørket. Også er det vell litt næring i det?[8|]
i forskjell på bare vann? [X(]

[:)]

ORIGINAL: *Hønemamma*

Vi dro til legen idag da[:)] Hun hadde 3 bleier med blod i, men da vi kom oss til legen
glemte vi selvsagt å ta med en av de bleiene, og hun hadde ikke noe da vi var der.
Han mente det ikke var noe, men ringte barneklinikken for sikkerhetsskyld.
De sa at så lenge allmenntilstanden var OK, skulle vi ikke uroe oss. De gir veldig
klar beskjed om det er noe. Tok blodprøver og litt forskjellig, tøffe jenta mi![:D]
Der fant de ingenting, men hun har omgangssyke.. Slitsomt[:'(]
Spyr og bytter bleie hele tiden, stakars liten, hun er helt klam og urolig[:(]

Men, vi fikk beskjed om å gi henne husholdningssaft eller blåbærsaft hvis hun ikke tok
til seg melk (hun er ikke så sulten), er ikke det litt... SYKT?[&:]
Vil heller gi vann enn saft.. Men barneklinikken mente saft var best?!

Hva kan blod i bleien bety?[:(]
Har fått legetime til lillemor nå, fordi hun bare spyr og brekker seg..
Men nå oppdaget jeg blod i bleien i tillegg[&o]
Hun hadde ikke tisset NOE fra 20:00 til 06:30, men nå har hun endelig tissa da.
Men da var bleien mørk gul og endel blodspor, i to bleier fant jeg dette[&o]
(Bytta bleie to ganger på en halvtime pga bæsj[8D])

Syns ikke det er så sykt jeg.. Blåbær virker beroliggende på magen og det er litt næring i saft så syns nå det bare høres fornuftig ut jeg[:)]

Jeg ville fulgt rådene de gav [:)] God bedring til lillemor!

Back
Topp