Dere bakere

Bambusmamma

Glad i forumet
Kan man lage pizzasnurrer o.l. og fryse de rå? Blir gjærbakst godt om man steker etter de er tint? Prøver å spare tid til et barneselskap:)

Kan man lage pizzasnurrer o.l. og fryse de rå? Blir gjærbakst godt om man steker etter de er tint? Prøver å spare tid til et barneselskap:)

Jeg ville da tro det.. Den gang jeg jobbet på bensinstasjon fikk vi bakevarene frossne i rå tilstand..
Tok dem opp kvelden i forveien og satte den til heving på brett og de ble jo bra..

Ellers så kan jeg anbefale Iduns ferskere bakst.. Det gjør at du ksn fryse ferdiglaget bakst å få en god fersk smak på det når du tiner det..

Tror kansje ikke at det blir så bra, når bakervarer fryses rå hos store produsenter så bruker de nitrogen for at det skal fryses fort. Hvis den prosessen ikke går fort nok, eller at de ikke blir kald nok i fryseren så dør gjæra :) Ville stekt det ferdig, å fryst ned med en gang. Så heller tine/varme de litt i stekovnen rett før servering :)

Tror jeg heller ville stekt de nesten ferdig og fryst ned. Så ferdigsteker du dem når du tar dem opp fra frysen:)

Takk for svar, tror jeg skal teste litt, fryse ned et par rå og noen halvstekte, viss ikke det funker får jeg bare steke dem ferdig og varme opp litt før servering.

Back
Topp