Dere andre som har sluttet på p-piller

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg venter mensen i dag, og har menssmerter. Det som er greia er at jeg har hatt menssmerter i ei ukes tid nå. Dette var første prøveperiode, og første måned på over fire år uten p-piller. Nå er menssmertene litt sterkere, så kan jo virke som jeg faktisk FÅR mensen (hååper det, så jeg kan komme videre i prøvinga). I tillegg har jeg hatt utrolig ømme brystvorter i dagesvis. Vanligvis har jeg nesten aldri ømme bryster, og menssmertene kommer 1-2 dager før mensen.

Hvordan er det for dere andre?
Uregelmessigheter, store forandringer av symptomer, mer/mindre menssmerter?

fikk en kjempesvak positiv på fredag jo, men det var nok bare strips-testen som lurte meg. Testet på nytt i morges, både strips og CL var negativ. Så da er vel alle symptomene mine bare hormontull etter pilleslutt, tror jeg :p

ORIGINAL: toneany

fikk en kjempesvak positiv på fredag jo, men det var nok bare strips-testen som lurte meg. Testet på nytt i morges, både strips og CL var negativ. Så da er vel alle symptomene mine bare hormontull etter pilleslutt, tror jeg :p

æsj jeg som var sikker på at du var gravid... jaja.... kroppen kan være rar etter pilelslutt ja. Nå må den jo fikse selv det som p pille har gjort for den..... men neste pp sitter den nok [:)]

De p-pillene er med på å dempe forskjellige symptomer, og holder mens i sjakk. Og når en slutter så kan mens komme i ulage, bli mye kraftigere, og mer smerter, og mer vondt i brystene osv.
For meg gikk det et halvt år før tr stabiliserte seg,(syklusen) men har likevel kraftig blødning og ømme bryster fra el til tr kommer. (jeg gikk litt mer enn 6 år uten pause på p-pillen)
Kan jo være ja,..at kroppen din reagerer på at du ikke har p-pillen igjen og at det da kommer kraftigere smerter. Eller du kan jo være så heldig å være gravid [:)] 

Nei huff så kjipt da!! Er så irriterende å høre om når vi blir lurt av testene[:'(] 
Lykke til neste måned da!! tvitvi..[:)]

etter jeg sluttet på p-piller i juli/august ifjor har jeg hatt regelmessig mens hver 26/28 dag. har vært strålende fornøyd med det! menssmerter og puppesmerter og spotting har vært relativt det samme som når jeg gikk på p-piller, noen ganger verre enn andre.
det er først denne syklusen her alt er forandret! ikke hatt puppesmerter eller menssmerter før nå på lørdag (5-6 dager før IKM) og ikke spotter jeg enda.... [8|] så denne perioden er veldig annerledes, men forøvrig deilig å slippe smerter/spotting!!! [:)] det rare er jo positive EL-tester igår og idag...

ORIGINAL: Emja

De p-pillene er med på å dempe forskjellige symptomer, og holder mens i sjakk. Og når en slutter så kan mens komme i ulage, bli mye kraftigere, og mer smerter, og mer vondt i brystene osv.
For meg gikk det et halvt år før tr stabiliserte seg,(syklusen) men har likevel kraftig blødning og ømme bryster fra el til tr kommer. (jeg gikk litt mer enn 6 år uten pause på p-pillen)
Kan jo være ja,..at kroppen din reagerer på at du ikke har p-pillen igjen og at det da kommer kraftigere smerter. Eller du kan jo være så heldig å være gravid [:)] 

Herregud, dersom menssmertene blir værre kommer jeg til å dø [&:]
Jeg hadde ikke menssmerter da jeg begynte på pillene, men det kan jo være fordi jeg var relativt ung (nesten 15). Vanlige menssmerter for meg er sånn at jeg MÅ MÅ MÅ ha smertestillende, kombinerer to typer tre ganger om dagen. Vil ikke ha sterkere menssmerter [:(]

ORIGINAL: Emja

Huffda[&:] Ja jeg hadde ikke smerter ved mens før i tida..
men nå er det et mareritt hver gang.. Syns bare det er så merkverdig at jeg ikke har ømme bryster denne måned..for det har ikke skjedd på hvertfall12-13år.. Og om jeg var gravid så skulle jeg nå hvertfall tro jeg hadde vondt der og..hmm..
Nei men om du har "max vondt" nå, så kan det jo ikke bli værre...det må da være måte på hvor mye smerter en skal få..
Alle er jo forskjellige, så det kan hende du får en helt super tr når kroppen har stabilisert seg hehe[8|][8D][:D] må hvertfall håpe det..
huff, ellers må du jo få noe piller av legen...
eller se å si til mannen din at han har me å få deg gravid i ei fart så du slipper tr hehe..[:D]

Herregud, dersom menssmertene blir værre kommer jeg til å dø [&:]
Jeg hadde ikke menssmerter da jeg begynte på pillene, men det kan jo være fordi jeg var relativt ung (nesten 15). Vanlige menssmerter for meg er sånn at jeg MÅ MÅ MÅ ha smertestillende, kombinerer to typer tre ganger om dagen. Vil ikke ha sterkere menssmerter [:(]

Når æ slutta på pillen i fjor i mars så fikk æ dårli matløst. Æ blei øm i puppan. Fikk mens som normalt. Lykke t! [:D]

Jeg sluttet i september og første syklus varte i 42 dager. Har vært litt ustabil etter det, og nå ser det ut som om 7 pp blir nok en 40 dagers [:'(] Jeg har som andre her også har nevnt hatt ulike symptomer for hver syklus. Tror jeg har vært innom alle [;)] Så nå har jeg endelig blitt flinkere til å ikke ananlysere de ihjel. Jeg vet heller ikke om det er p-pillene som fortsatt tuller med kroppen eller om kroppen er tullete helt på egenhånd, men jeg skal iallefall ALDRI mer begynne på p-piller!!!

Håper din syklus stabiliserer seg fort og at spiren finner seg til rette snart [:)]

Jeg slutta på pilla i begynnelsen på april,fikk TR 4 dager etter. Venter TR igjen 15mai.Men kan være at jeg har lenger syklus enn 28 dager,tipper 33 dager:P hehe..
Har også hatt ømme bryster,men det er gjerne EL jeg kjenner.Trodde jeg var ferdig med det men,har ikke testa når jeg har EL så ;)
Lever i spenning hehehe

Hm, jeg ble gravid 14 dager etter p-pille slutt. Kanskje du e gravid?

hadde vært fint, men det er lite sannsynlig.
Kan jo så klart være at eggløsningen kom mye senere, og at jeg dermed IKKE har ikm i dag, meen.
Tester jo så klart på nytt om jeg ikke har fått mensen iløpet av en uke :p

Jeg ble gravid med en gang etter 1 mnd opphold med pilla.
Var ikke klar over at jeg var gravid, men husker jeg hadde SYYYYKE menssmerter
1 uke før jeg testa positivt. Gikk bare og ventet på denne TR, men den kom da
heldig vis ikke [:)]

....men sånn i ettertid, jeg mye mer menssmerter uten P.pilla enn hva jeg hadde med.

Stabilt første 5-6mnd, så store variasjoner. Hyppig menstruasjon(med 14.dagersmellomrom) og så opphold(fra 50-80 dager mellom kvar menstruasjon.) Smertene har også varirert frå gong til gong. Nokre gongar utåelige smerter, mens andre gongar tåelig. Ømme bryst følger med i venting på TR. Det kommer som oftest etter EL, pga progestronstigning(som kommer etter EL slik eg har forstått det)..

Back
Topp