Dere andre førstegangsgravide :)

Har noen spørsmål til dere :)

- Har dere fått synlig mage nå? I hvilken uke skjedde det i så fall?
- Har brystene vokst mye? Sånn "ny-BH-størrelse-mye" liksom?
- Har dere gått opp i vekt nå i første trimester? Evt hvor mye?
- Når kan man oppleve å få melk i brystene som førstegangsgravid?
- Har dere hørt hjertelyd med doppler? Evt hvilken uke?

Ja, det var vell det :P
-er vel ikke helt babymage enda, men syns jeg har sett litt større ut de siste dagene.. Er 12+3
- vokst litt, er blitt fastere, men ikke trengt nye BH'er enda
- nei
- aner ikke
- hørte hjertelyden i går, var da 12+2, men var og første gang jeg prøvde å lytte etter den :)

16.02.14 <3

Jeg har mage i forhold til hvordan det var før jeg ble gravid, men syns den ser mer oppblåst ut enn en gravidmage.. Vanskelig å vite forskjellen synes jeg! :) Jeg er 15+2..

Har fått endel større bryster, og de har vært veldig ømme og vonde, men har ikke kjøpt meg nye bher enda.. Det blir vel snart!

Gikk ikke opp noe i vekt i første trimester selv om jeg ikke var noe særlig kvalm.. Nå de siste ukene har jeg gått opp ca 1,5kg..

Legen prøvde å finne hjertelyd på førstegangskontrollen, men fant den ikke.. Hun sa det var like vanlig å ikke finne den som å finne den, så jeg slo meg til ro med det..

Jeg er nå 12 + 5 etter u.l. (13 + 2 etter mens termin.) Har ikke begynt å få antydning til mage, men har alltid hatt veldig slank mage med synlig godt trent magemuskulatur noe som muligens gjør at ting ikke vises noe. Dog. jeg kan kjenne en liten kul nedenfor trusekanten, så vet at lillegull ligger der..

Brystene begynte å vokse rett etter at jeg ble gravid. VELDIG ømme og sprengte.. Reagerer veldig på hormoner generelt, slik at småe endringer merkes raskt!! Har ikke måttet opp i størrelse, da det ikke er like ømt nå. Men er helt på grensa, så må opp i str. når de begynner å vokse igjen.

Har gått opp rundt 3 kg til nå. Dette skyldes nok mer at jeg ikke har klart å trene noe de siste 6-7 ukene - vanlig trener jeg mellom 3-6 økter i uka..

Var til legen da jeg var 9 + 1 og da hørte jeg verdens fineste lyd.. Hjertet banka med rundt 176 slag i minuttet.. Har ikke kjøpt doppler, og vil heller ikke ha det. Jobber som sykepleier, og kjenner at selv om jeg vet hvor babyen ligger, så orker jeg ikke unødvendige bekymringer sånn i fht hvis jeg ikke skulle klare å finne hjertelyden.. Siden jeg har hørt slag, og at jeg nå har passert de magiske 12 uker, så tenker jeg at alt går bare bra.. Så får jeg heller se frem til u.l. den 30. sept. hvor jeg kan få høre hjertet slå igjen!!! :)

Back
Topp