Dere andre førstegangsgravide :)

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Har noen spørsmål til dere :)

- Har dere fått synlig mage nå? I hvilken uke skjedde det i så fall?
- Har brystene vokst mye? Sånn "ny-BH-størrelse-mye" liksom?
- Har dere gått opp i vekt nå i første trimester? Evt hvor mye?
- Når kan man oppleve å få melk i brystene som førstegangsgravid?
- Har dere hørt hjertelyd med doppler? Evt hvilken uke?

Ja, det var vell det :P

1) Har dere fått synlig mage nå? I hvilken uke skjedde det i så fall?
2) Har brystene vokst mye? Sånn "ny-BH-størrelse-mye" liksom?
3) Har dere gått opp i vekt nå i første trimester? Evt hvor mye?
4) Når kan man oppleve å få melk i brystene som førstegangsgravid?
5) Har dere hørt hjertelyd med doppler? Evt hvilken uke?

Ja, det var vell det :p

1) Har vel litt mage etter at jeg har spist, men jeg vil ikke si at den er større enn den pleier å være. Så ingen babymage her.

2) Nå har jeg ganske små bryster i utgangspunktet, men føler jeg fyller BH-en bedre enn det jeg gjorde tidligere.Følte at puppene var mer vonde og plagsomme for noen uker siden, og jeg tenkte nesten på å kjøpe større BH-er, men det gikk over, så jeg bruker de jeg allerede har uten problemer :)

3) Ingen stor vektøkning her enda.

4) Aner ikke. Har lest at noen ikke får melk før etter at de har født? Jeg har ingenting så langt...

5) Ja. Hørte lyden først i uke 11. Babyen ligger fremdeles langt nede, rett under trusekanten :) Finner lyden på samme sted hver gang.

Først fikk jeg veldig ømme og vonde bryst. Og ja, de har vokst masse. Alltid vært en tynn og liten jente. Men nå har jeg fått puppene som jeg alltid ønska meg, får nyte det imens de er her ;) gått opp to størrelser. Ikke veldig synlig mage enda, men jeg merker forskjell. Noen venner ser det også, men det er bare fordi de kjenner meg og veit hvordan jeg egentlig ser ut. Synes også jeg har fått breiere hofter. Mye kvalm og uggen. Men alt er jo verdt den lille i magen, føler hvordan jeg begynner å forandre meg psykisk. Tar mye mindre risikoer og passer veldig mye på området rundt magen. Ingenting skal få dulte borti ;) Og var veldig aktiv før, nå er det stengetid gjerne rundt 21-22 tiden og da MÅ jeg sove. Merkelig hvor mye kroppen påvirkes :) har ikke doppler forresten :) og er snart 13 uker påvei :)

Hei :)
- Magen min er synlig når jeg "legger opp til det" :p begynte først å bli synlig for noen dager siden, er 13+1 i dag... Men det varierer en del i løpet av dagen :p
- Ja de har vokst, de klør, er superømme og tunge.. Har ikke kjøpt ny bh enda, noen av de gamle (75C) passer fremdeles så vidt, men de siste dagene har jeg stort sett brukt sportsbh :)
- Har gått opp 3kg, fra 65 til 68, men to av de kom i ferien, tror jeg koste meg litt vel mye med god (usunn) mat, gått opp 1 kg fra ca uke 8/9 til nå
- har ikke peiling ang melk
- hørte lyd første gang i starten av uke 11 (var veldig vanskelig i starten), hørte da på noen minutter daglig i 3-4 dager :p deretter har jeg hørt på rundt 2-3 ganger i uka (ca 30-60sek hver gang etter at jeg har funnet lyden)

:)

Kan svare for da jeg var førstegangs.

- Synlig mage fra uke 12.
- måtte opp dra B-C i løpet av første trimester.
- gikk ned 5 kg i første trimester pga kvalme
- Jeg fikk ikke melk før dagen etter ks.
- Hørte hjertelyd for første gang hos lege uke 24.

1. Hvis jeg legger godvilja til på kveldstid så kan jeg kanskje aaaaaane litt mer mage, men jeg tror det er mer luft enn baby. Kjenner at buksene strammer litt i livet, men ser overhodet ikke gravid ut enda..

2. Mine bryster er kanskje litt fastere, og i perioder litt ømme, men jeg bruker de samme bh'ene som før jeg ble gravid :) Har små i utgangspunktet, ser ikke for meg at de skal bli no særlig større egentlig.

3. Nei, jeg veier det samme, har gått opp en halvkilo for deretter å gå ned igjen, så vekta står på stedet hvil. Ifølge BV-appen så er dette helt normalt, men fra andre trimester bør vekta gradvis øke.

4. Det vanlige er vel at melka kommer etter man har født, smålekking fra brystene er vel vanligst hos de som har født før vil jeg tro? Mulig jeg tar feil, her er det hvertfall ingen melk på gang ;)

5. Jeg har ikke hørt hjertelyd, har ikke tenkt å skaffe meg doppler heller, det får jeg kose meg med på kontrollene :)

1. Magen begynte p vise seg sist uke, da var jeg ca 11 uker.
2. Brystene har vokst, men inne så mye at jeg trenger nye.
3. Tror vekten er gått litt opp, men no den siste uke har jeg begynt å trene igjen etter 2 mnd pause!
4. Har ikke peiling på melke i brystene:)
5. Jeg prøvde med doppler på iphone igår, men eier ikke ro i ræven til å leite med fram:) får prøve igjen om noen uker:)

Jeg har ganske synlig mage nå (er 14+2). Men tror ikke det ser ut som gravidmage ennå for andre, men veldig tydelig for meg.
Jeg har gått opp ca 3 kilo, men det meste kom de første ukene.
Har ikke kjøpt nye bher ennå, men må kanskje det snart.

Termin 3. februar

1) magen er ikke synlig enda, men jeg kjenner at den er der.
2) har vokst litt i puppene, men bruker tøy-bh, så passer fortsatt. Hvis jeg tar på noen av de gamle bhene med cupstørrelse er de blitt litt små.
3) gått ned fem kg pga kvalme/mangel på matlyst/redusert trening
4) ingen melk, men finner stadig hvitt "gugg" inni brystvortene...
5) regner med å få høre hjertelyd om et par uker på neste legebesøk.

Er 13+3.

*** Venter nr 1, termin 8.februar! ***

- magen har vokst litt siste uken. Men ikke synlig babymag, ser mer ut som jeg har lagt på meg:p ser litt mer gravid ut med gravidbukse på.

-tror de harblitt litt større. Men passer fortsatt samme bher. De er heller blitt litt hadrere enn ellers.

- gått ned 3 kg. Vet ikke hvorfor egentlig. Har ikke kastet opp eller vært særlig kvalm. Men hadde i begynnelsen lite matlyst.

- ingen melk nei

- ikke hørt hjertelyd med doppler, men hørt det på ultralyd da:p

Termin 09.februar med første frøet:)

1. Om det er gravid mage eller oppblåst mage vet jeg ikke. Klarer ikke sjule den lengre. Mine bukser passer ikke lengre. Ble gravid med IVF, var overstimulert. En bivirkning av det er oppblåst, så slet med å komme i mine egne bukser før jeg viste jeg var gravid... :/

2. Brystene har også vokst. Må kjøpe ny bh til uken..

3. Jeg har gått opp 3kg, vært veldig kvalm. Avhegnig av mat annenhver time..

4. Ingen melk.

5. Fant ikke hjertelyden før jeg var 11+0.

Æ har fått litt mage ja, men for andre ser det nokk berre ut som fett, e nokk ikke det med tanke på at æ har gådd ned 3kg ;-p melka vet æ ikke me og har ikke klart å finne hjertelyden enda, ska prøve igjen på tirsdag! :-))

termin 18.2.14 <3

-Har fått litt mage ja, men mest synlig når jeg ligger. Men vet ikke hvor mye babymage det er siden jeg har vært veldig oppblåst helt siden jeg ble gravid.

-Brystene har vokst ganske mye ja. Nå fyller jeg 75D! *blæh*

-Jeg har gått ned 4 kilo. dette er kun fordi jeg ikke får i meg like mye mat som før. Blir så fort mett

-Aner ikke med melka.

-Jeg hørte hjertelyden med doppler i uke 11 for første gang.

1. Nei, jeg har nok ingen synlig babymage enda. Jeg er tidvis veldig oppblåst, men ikke noe mer enn det. Er i uke 14+0 i dag. Kjenner at noen av klærne har blitt strammere.
  2. Jeg har ganske store bryster fra før. Bruker D-cup til vanlig og gjør det fortsatt. Brystene er nok mer fyldige nå. Blodårene har blitt mye mer tydelige, brystene er ømme, tunge og varme.
  3. Nei, jeg har heller gått ned i første trimester. Har gått ned ca. 5 kg på grunn av uvelhet og lite matlyst. Håper dette tar seg opp mer snart.
  4. Ifht. melk aner jeg ikke :p
  5. Jeg har dopler, men har ikke funnet noen hjertelyd med den. Tør nesten ikke å bruke den da dette kan bekymre meg unødvendig. Vi fikk høre hjertelyden på UL i uke 12 og den var helt nydelig <3 Da hadde den lille 158 slag i minuttet :)

1- Det er mage der ja, men om det er livmora som presser alt opp eller luft aner jeg ikke.. Tror ikke det er babymage ennå, men det er en synlig kul der nå som ikke var der før

2- De har vokst en hel cup! Måtte kjøpe nye i forrige uke siden puppene holdt på å falle ut, dekte så vidt brystvorta! :eek: får de ikke inn i bh-er med fyll... Måtte fra 75C til 75D, og da passer de så vidt der heller. Så de er større, fyldigere og rundere!

3- Jeg har gått opp fra 66,6kg til 68,7.. Har veiedag i morgen igjen, så kanskje det har blitt litt mer :)

4- Aner ikke ang melka, tror jeg varierer fra person til person

5- Ja, hørte det første gang 10+0, da hadde jeg startet å lytte etter den en uke før.

- Ja, magen vises godt om jeg går med trang genser eller singlet! :)
- Har måttet kjøpe ny bh da mannen påpekte at puppene var på tur ut av de jeg hadde :p
- Har gått opp ca 2 kg
- Fant hjertelyden i uke 10 :)

Jeg er såpass overvektig at det er ikke mulig å måle det på noe vis enda.

Ikke i det hele tatt. Selve brystene er småømme, mens brystvortene har vært småvonde.

Jeg har gått ned to kilo..

Noen kan vist få råmelk allerede i 3-4 måned. Men dette vil jeg tro er høyst individuelt.Tipper rundt 16-20 er noe mer vanlig. Man skal vist ikke "provosere" så det kommer melk, best at det skjer av seg selv alt sammen.

Nei, det har jeg ikke gjort. Vært på to ul etter påbegynt hjerteaktivitet også, men har fortsatt ikke hørt hjertelyden - det gleder jeg meg til.

1. Nei, magen er vel ikke synlig ennå, men jeg de normale jeansene mine er ubehalige å ha på. Har brukt mye tights og leggings, har mammajeans for første gang i dag.
2. Brystene har vært ømme og tunge, men passer fortsatt inn i bh'ene mine.
3. Vekten står på stedet hvil ennå.
4. Ikke noe tegn til melk her.
5. jeg fikk doppler i posten på lørdag, og fant hjertelyd. Usikker på om det var min egen eller babyen sin :P

1. Magen begynte p vise seg sist uke, da var jeg ca 11 uker.
2. Brystene har vokst, men inne så mye at jeg trenger nye.
3. Tror vekten er gått litt opp, men no den siste uke har jeg begynt å trene igjen etter 2 mnd pause!
4. Har ikke peiling på melke i brystene:)
5. Jeg prøvde med doppler på iphone igår, men eier ikke ro i ræven til å leite med fram:) får prøve igjen om noen uker:)
Hvor får du appen til iPhone og hvordan funker dette?

Back
Topp