Dere ammere

sebby

Gift med forumet
Har dere har mange økedager i det siste? Lillegullet har aldri vært kravstor i matveien(pupp) men de siste dagene har vi hatt 2,5 timers intervaller med amming kontra 4 til vanlig.

Han er 8130g så han er jo stor....har drukket ammete noen dager og håper at det hjelper. Jeg er sta og har veldig lyst til å fullamme til han er 6mnd før jeg begynner med smaksprøver.

Tror dere dette bare er økedager eller er han blitt så stor at han kanskje burde hatt mme eller mat i tillegg?

Hvis du har bestemt deg for å amme til 6mnd. Gi det en uke, og hvis han ikke slutter å "henge i puppen"[;)] ville nok jeg begynnt med noe ekstra. Men du behøver jo ikke nødvendigvis begynne med grøt. Det går ann å lage morsmelk velling også. Så får han jo hovedsaklig MM til alle måltider. Er ikke sikkert det er mye ekstra som skal til.

har aldri hatt økedagert jeg..?...

Tror marius har hatt et par økedager for her er det ene brystet konstant fullt. Han drikker og drikker men d føles fullt etterpå[8|] hadde et par dagar han fikk ca 2-3 hver time men nå er han tilbake til ca 4 timer mellom igjen så de har nok økedager nå også

Takk for svar. Da går jeg og håper på at "begeret renner over" snart[:D]

Jeg er i grunn usikker. Syns liksom ikke det har vært noen stor pågang på økedager disse 5mnd ho har ammet. Noen ganger kan det være oftere, men er ikke snakk om så lenge at jeg ville kalt det økedager på en måte. Jeg bare ammer når ho virker sulten og tenker egentlig ikke videre over det enda :)

kan være at han trenger mer mat? og nå er han jo snart 6 måneder.så smaksprøve på grøt ville jeg innført. ikke snakk om et helt måltid eller noe sånn. bare et par skjeer på kvelden.

høres ut som økedager ja :) Så lenge han er fornøyd, så er dte ikke noe som sier at du trenger å begynne med annet mat =)

mi er nå straks 7 kg og får pupp annen hver time.... så faktisk så tror jeg må trappe ned på ammingen og gi henne mat og tilvenne henne vann som tørsteslukker.... jeg synes kanskje det er litt for mye pupp om dagene nå. Også har ho fått sånn interesse for hva vi spiser og drikker, så jeg tror hun er klar for å trappe ned selv

merethe

Back
Topp