Dere alenemødre... Treffer dere folk? Dating?

Frk. Snopesyk

Forumet er livet
Kommer dere dere ut for å treffe folk? Har dere mulighet til å dra på date eller sånne ting?

Jeg kjenner at jeg begynner å bli redd for at jeg aldri skal få muligheten til å finne meg en ny kjæreste. Datteren min bor 100% hos meg. Har barnevakt av og til, men det er jo stort sett hvis det skjer noe spesielt. Så blir det en tur på byen eller noe sånt en sjelden gang, men føler ikke at det er sånn jeg treffer folk på en god måte.

Jeg tenker også at om jeg finner noen jeg vil bli bedre kjent med, så skal ikke det skje med datteren min tilstede. Ikke før det begynner å bli rimelig seriøst hvertfall.

Nå bor jeg også i en småby, og jeg syns det er veldig vanskelig. Blir trist med tanken på at jeg skal være alene i enda mange år, når jeg nå har vært alene i 3 år allerede.

Hvordan gjør dere det?

Frustrert flue skrev:
Jeg har heldigvis moren min som bor her i nærheten, så hun passer datteren min en gang iblant. :) Når jeg har barnefri drar jeg stort sett på konserter og ut på byen.

Men enig med deg, det er ikke akkurat ute på byen man treffer folk på en god måte.

Jeg er egentlig ikke ute etter å date noen for tiden, så for meg går det greit da. Har "bare" vært singel i 8 måneder, og trives.

Du kan jo ha folk (menn) på besøk om kvelden, eller vil du ikke det heller?
Jeg har hatt "dater" her når hun har sovet, synes det er greit. Men vil ikke ha noen menn her mens hun er våken nei. :)

Jo, jeg kan jo sikkert ha besøk på kveldene og sånt, men det føles så rart å skulle ha det. Veit ikke... Har en eller annen sperre på akkurat det. Har heldigvis pappa som er mye hjemme, og kan passe av og til da. Tror jeg har kjørt meg litt fast i at det skal være så vanskelig hele tiden... Må komme på andre tanker hvis jeg skal klare å finne noen :)

Jeg sliter litt med det altså, jeg kunne gått ut de helgene jeg har fri, men da føler jeg ikke jeg burde bruke energien min på det, da slapper jeg av, vasker hus og hjem og tar meg av ting jeg ikke har rukket tidligere i uka...

Jeg stresser ikke med det egentlig, ikke nå værtfall... Har vel gitt opp...

For meg hadde det vært umulig å date noen nå. Jeg har ikke noen til å ha mini slik at jeg kunne tilbrakt noe tid med noen jeg hadde likt. Sliter med å få barnevakt for mini 1 kort kveld i mnd liksom :P Ikke vet jeg hvordan jeg skulle truffet noen heller for så vidt :P Er på byen en sjelden gang, men er ikke akkurat der jeg er ute etter å treffe en potesiell kjæreste. Er jo åpen, men jeg har vært nok på byn i min tid til å vite at det ikke akkurat er mange "prinser" å finne i den settingen..

Så jeg har tenker egentlig det samme for deg, at jeg vil bli værende alene i ganske lang tid framover..
Vi får håpe vi får oss en positiv overraskelse underveis ;)

Oppdretteren som eier pappaen til valpen min driver kirsten giftekniv nå;) Hun har fått meg i kontakt med en kar.. han virker kjempealright;) Så vi får se.. akkurat nå er vi bare i kontakt på sms og hatt 1 tlf samtale..  Han som tar kontakt nå.... bare han.. jeg svarer selvsagt... men litt deilig at det går den veien.. for før så kunne jeg være den som tok kontakt oftest.. men nå går det andre veien.. og det har noe med at jeg har fullt opp hele tiden.. som alenemor

men samtidig så har jeg barnefri innimellom.. når hun er hos pappaen sin.. så da har jeg jo mulighet for å treffe andre;)

er i samme situasjon og tviler sterkt på at jeg noen gang får mulighet til å ha et sosialt liv uten barn med mindre det er noe spesielt :(

Jeg er ikke alenemor selv, men har fått med meg at det har blitt veldig vanlig å finne noen på internett:) Hva med å ta turen innom en seriøs datingside? Lykke til uansett!

her fikk jeg plutselig meldinger på facebook fra en som bor i bygden her, men jeg ikke har snakket med eller tenkt på på mange år........hadde besøk på kvelden etter mini hadde lagt seg og siden jeg kjente til han fra før og visste han ikke var skummel øksemorder eller lignende så var det heller ingen fare med det...... må inrømme at jeg tenkte som deg for ett år siden......

lite sosialt å finne på når en sjelden har barnevakt ( snakk om 1 natt kver 3-4 mnd)

Magica fra Tryll 85 skrev:
Jeg er ikke alenemor selv, men har fått med meg at det har blitt veldig vanlig å finne noen på internett:) Hva med å ta turen innom en seriøs datingside? Lykke til uansett!

Jeg har sjekket ut et par dating sider, men når jeg ser på utvalget menn i fra noenlunde nærhet av her jeg bor, så er det dessverre ikke det store utvalget :P hehe...

Min datter er 4 år i oktober og hun har sovet 3 nett uten meg så det sier vel kanskje litt om mitt sosiale liv. Blir lite tid til å treffe nye mennesker, men er ganske ofte sammen med folk jeg kjenner da. Ikke noe dating for det har jeg rett og slett ikke tid til. Føler heller ikke at jeg har plass til en mann i mitt liv ennå. Tror jeg har fått skrekken for mannfolk :)

Back
Topp