Dere alenemødre som har os....

Dyreelsker

Betatt av forumet
som eneste inntekt og ikke trekker skatt av den.
Hva har dere gjort for og slippe det? er det ligningskontoret mitt som er vanskelig tro...hm....

Os er skattefritt hvis ikke man jobber ved siden av, så ja, da er det lingningskontoret ditt som er vanskelig...gikk bare inn og sa jeg hadde kunn OS, OS er skattefritt og jeg skal ha frikort, enkelt og greit...

Har betalt 19% helt til i går, da ringte jeg og skulle ha skattekort.. Hun forklarte at jeg skulle ikke betale en krone i skatt av OS, selv om jeg fikk beskjed om at jeg måtte det for et år siden.. Spørs tydeligvis hvem du snakker med..[&:]

ORIGINAL: gotherina

Os er skattefritt hvis ikke man jobber ved siden av, så ja, da er det lingningskontoret ditt som er vanskelig...gikk bare inn og sa jeg hadde kunn OS, OS er skattefritt og jeg skal ha frikort, enkelt og greit...

Uff hun damen jeg snakket med i dag var skikkelig sur.
Men at den ikke er skattepliktig er vel ikke helt riktig?? I svaret på søknaden min står det at den er det, men jeg veit jo om så mange som ikke betaler skatt. Det blir litt trangt med skattetrekket og hadde blitt så glad hvis jeg kunne sluppet.

Hva er OS *flau*

Dytter litt jeg i håp om flere svar[:)] Tenkte jeg skulle møte opp på ligningskontoret igjen i morgen.

OS er skattepliktig inntekt, men som all annen skatt så justeres skatteprosenten etter annen inntekt og hva slags gjeld/formue du har.
Da jeg fikk Tobias gikk jeg på skattekontoret, og ba om å få endret til klasse 2.  Fikk da nytt skattekort (tabell), og trakk ca 500 kr mnd.  De fikk jeg igjen ved neste års skatteoppgjør.  Så jeg har aldri hatt behov for 0skatt - så heller på det som grei sparing til feriepenger.

fikk bare tilsendt frikort når jeg endret skattekortet mitt![:)]

Back
Topp