Dere alenemødre som har møtt ny mann..

Bleiemos

Forumet er livet
Hvordan traff dere han? Hvordan ble dere skikkelig kjent uten at barnet fikk treffe han?

tenker mye på hvordan jeg skal gjøre det om jeg treffer en.. Vil jo ikke involvere min sønn med det første, men det er ikke så lett når jeg er alene med han hele tiden..[&:] Bor på en veldig liten plass, og her er det ikke mulig å møte noen herfra.. Så om jeg treffer en, så må jo han komme på helgebesøk e.l, men han kan jo ikke sove her...[8|] Og jeg heller kan jo ikke reise i hytt og pine uten ungen..

Nå har ikke jeg truffet noen, men ser for meg at i begynnelsen blir det når bf har mini i helgene,, hvis det utvikler seg kan han jo komme etter mini har lagt seg![:)]

Han kom bort etter at snuppa hadde sovnet. Hadde barnevakt noen ganger slik at vi fikk ha en date ute. Traff han før bf klikka, så jeg hadde noen fri helger.
Hadde det vel slik i ca to mnd før han fikk treffe snuppa.

Fra andre siden - jeg møtte min kjæreste, som har en sønn, da hun var ute på byen med venner. Hun er fra et lite sted, og jeg dro hjem til henne etter at sønnen hadde lagt seg. Det gikk vel ikke utrolig lang tid, men vi var begge veldig klare på at jeg ikke skulle møte barnet før vi følte at det kom til å gå noe sted. Nå er det naturlig at jeg sover der (her, faktisk:) ), og har et godt forhold til sønnen også.

Ellers dro vi ut sammen når han var hos barnefaren, omtrent annenhver helg. Veldig hyggelig, denne feen:)

EDIT: i forhold til sove - jeg sov der før jeg møtte sønnen, måtte vare løpe ut døren før han sto opp[;)]

Vel.. her møtte han Nina veldig tidlig..[&:] Det var ikke meningen idet hele tatt.. særlig siden han overhodet ikke skulle ha et forhold..
Men i utgangspunktet å kom han stort sett etter hun var lagt for kvelden.. Og dersom han overnattet, dro han før hun sto opp.
Men det tok ikke så lang tid før Nina og han var perlevenner. Det er nå 3 mnd siden vi møttes 1. gang, og nå har vi et forhold.. Han bor stort sett her.
Han har en sønn selv, så han vet hva det vil si å innvolvere barn i dette. (jeg har møtt sønnen hans også)
Grunnen til at jeg brøt mine prinsipper mht Nina og ny mann var vel rett og slett magefølelsen.. Og at jeg vet at han er en fornuftig mann, og har barn selv, og alt dette innebærer iforhold til ny kjæreste osv..
Skulle det nå gå til helvete, så har jeg iallefall lært...[;)]

Første daten, som var lunsjdate så var datteren min i barnehagen.. på den andre daten haddde jeg barnevakt. nå er alle barnevaktene på ferie(med untak av svigerfamilien) så da besøker han meg etter at jeg har lagt datteren min.
veit ikke når jeg ønsker at de treffes, tar det rolig. ser ingen grunn til å stresse.

Men man kan jo treffes som man treffer andre venner når man har barn?? At man gjør noe koselig sammen som venner med barnet!?![:)] Det vil jo ikke være for forskjell for barnet!?

ORIGINAL: Delia

Men man kan jo treffes som man treffer andre venner når man har barn?? At man gjør noe koselig sammen som venner med barnet!?![:)] Det vil jo ikke være for forskjell for barnet!?

Sant nok. Greia er den at hvis man er forelsket i noen er det veldig vanskelig å oppføre seg som man bare er venner når man er sammen. For meg er det iallfall helt umulig å gjøre det.
 Tror barnet vil merke at det er en annen tone mellom mamma og denne vennen enn det er mellom mamma og andre venner, uansett. Selv om man tror at man bare oppfører seg som venner.[;)]

Her kom han etter snuppa var lagt..

Her traff han Daniel veldig tidlig men det var pga han også har en sønn , så vi traff hverandre med barnene ute å lekte. Da var vi kun "foreldre" og ikke kjærester. Det var vel etter en månede vi dro på besøk til han på dagen der han ikke hadde sin sønn også tatt det gradvis derfra.
Vi har truffet hverandre når jeg har hatt barnefri eller etter Daniel har lagt seg.
Det samme omvendt med hans sønn.

forrige gang jeg datet kom han hjem til meg etter at S hadde lagt seg. Det gikk dog ganske fort for dem å møtes på kvelden, for S vil jo ikke alltid sove i tide:) den gangen var det viktig for meg å se om de gikk overens også, og de ble jo veldig involvert når vi var sammen i et år. Det fikk jeg jo igjen for når det var slutt, men heldigvis er guttungen så liten (han er 3) at han glemmer fort. Denne gangen tenkte jeg at jeg ville ikke involvere guttungen på en stund, ville vite at det var noe før jeg gjorde det. Og jeg gjorde rett - det gikk litt over en måned og nå har jeg funnet ut at jeg ikke vil fortsette. Best å ikke involvere guttungen før jeg er helt sikker!

her var det litt annerledes enn hva de andre forteller. Småen var med da jeg traff samober for første gang. Hehe litt vanskelig å unngå det, siden hun fortsatt var inne i magen min=) Så traff en ny ganske fort etter at det ble slutt med bf.. Tok ting rolig. Samboer så faktisk småen før bf så henne. Han har enda ikke truffet henne.

Småen behandler samboer som pappa,men er nok fordi hun ikke kjenner til noe annet.

Her møttes A og daten dagen etter at jeg møtte daten første gang, men det var tilfeldigheter og daten ble vel presentert som en av mange venner den dagen.
Ellers så gikk det vel en drøy mnd før de møttes, en liten morgenfrisk en her i huset, så å stå opp og stikke av før A våkna ble det vel ikke tenkt på en gang...
PtA har A annenhver uke så jeg har egentlig masse tid til å bli kjent og være kjærste de ukene gullet er hos pappa'n sin, men det er nå veldig koselig å la A få være del i det her også da... Han er jo en del av meg og livet mitt og en del av det en fremtidig type skal måtte leve med.

Jeg traff han på byn faktisk! han har enda ikke møtt mine barn, men jeg har møtt hans! Gikk veldig fint! Vi har vært veldig mye sammen da, når jeg har barnefri, mine barn er hos sin far 1 uke om gangen! Også er vi flink å reise vekk i helgene!
Vi har bare vært sammen i 3 mnd da, men jeg er veldig forelsket [:D] 

Back
Topp