Dere 2gangsgravide.

Himmelstøv

Forumet er livet
Jeg var på 1 svangerskapskontroll i uke 12, å nå skal jeg ikke mer før i uke 24? vist man ser bort fra ultralyden.
er det ikke vanlig å bestille en time til før UL? jeg vil jo høre hjerteslagene jo.

Hvorfor er det slikt?
tro om jeg kan bestille en time, fordi JEG vil HA en time... dem kan vel ikke nekte meg?

Det er for ultralyden går som en kontroll, og da får du jo høre hjerte der. Men du skal få den oppfølgingen du "vil" ha, noen har flere enn andre. Er jo bare å ringe å høre det. [;)] Jeg var hos lege forrige gang i uke 10, jordmor i uke 14 også ultralyd i uke 18. Og hos jordmor i uke 14 fikk jeg høre hjerte lyd. Denne gang har jeg kun vært hos jordmor uke 12 og neste er ultralyd uke 18 også i uke 22-23 igjen til jordmor.

Jeg har ikke vært hos jordmor enda, men det hørtes ikke uvanlig ut at du ikke har noen kontroll imellom.
Og hvis du virkelig vil, er det vel ingen som kan nekte deg en kontroll??

jeg har vært hos legen å tatt blod prøver å fått papirer, og vært hos jordmor 2 ganger.
skal å til jordmor uka etter ul.... så det ville jeg undersøkt mitteminda. å jeg skal til kontroll av armen min (sykmeldt) til torsdag hos legen, og da skal jeg spørre om ho kan lytte på mini....

ORIGINAL: MitteMinda

Hvorfor er det slikt?
tro om jeg kan bestille en time, fordi JEG vil HA en time... dem kan vel ikke nekte meg?

jeg har d likt, men d er jo nr 3 da. hehe[;)]
Såg at jeg hadde en ekstra kontroll på lillejenta. Men legen sa denne gangen at hvis jeg syntes d var lenge å vente, så kunne jeg bare bestille en ekstra time. De kan jo ikke nekte deg d. [:)]

Jeg var til jordmor uke 11+4, da ble det bestilt UL, som er 17+4.

På planen jeg fikk hos jordmor er det plotta inn en kontroll i uke 14 for å bestille UL, men den var ikke jeg på siden det ble ordnet i uke 11.

Her er det ihvertfall slik at det er jeg som mor som "bestemmer" hvor ofte jeg vil inn til kontroll.

Jeg hadde et helt fint svangerskap sist, med en problemfri fødsel, og selv om jeg syns det er litt rart så har jeg ikke hatt behov for flere kontroller.

Mener jeg gikk til flere kontroller når jeg gikk med storebror, men det var i en helt annen kommune, og for ni år siden.

Vet jeg var der å fikk høre hjertelyden før UL ihvertfall.

Ring jordmor og be om en kontroll om du føler for det du.

samme sa jm til meg også... fikk ny time hos henne den 10 juni... men jeg ringte å bestillte ny time ,den er imårra, fordi jeg ikke er fornøyd med lege og orker ikke gå dit på svsk kontroll og vil jo sååå gjerne høre hjerte på den lille før ul[;)]

så jeg vil vel tro at du kan bestille en time hos jm din før å få høre hjerteslag[:)][:)][:)][:)][:)] føler du behøv for det så er det din rett som gravid![:)]

huff,for ett rotete svar[:-][;)]

Jeg hadde første ktr i uke 8, andre i uke 13 (oppfølging pga bekkenløsning) og skal ha tredje i uke 17 tror jeg... den siste er også pga bekkenet. Om det ikke hadde vært for det så hadde det nok gått lengre tid mellom.
Hørte hjertelyden i uke 13 forresten[:)]

Jeg var på første kontroll i uke 7, tidlig ul uke 11, jordmor uke 12 og tidlig ul igjen i uke 13. Jordmor sa også til meg at det var bare å ringe hvis jeg trengte en time før ordinær ul eller hvis jeg lurte på noe så vil ikke tru det er noe problem for deg å få en time før ordinær ul MitteMinda :) ring jordmor og hør :)

Jeg har ringt jordmor, å fikk beskjed at jeg var 2gangs å fikk ikke time før uke 24, så kunne ringe når jeg var 20 uker på vei å få bestilt en time da [&:]

jeg var på kontroll da jeg var 11+2

hadde ett perfekt svangerskap og en perfekt fødsel(i mine øyne) sist...

hun satte meg allikevell opp til ny time når jeg er 15 uker[:)]

i tillegg får jeg ul når jeg er 18-19 uker...

jeg må si jeg er ganske fornøyd[:)]

da jeg var førstegangsgravid, så hadde jeg kontroll i uke 9, så måtte jg vente hlt til ul i uke 18 for neste[&:]

ORIGINAL: MitteMinda

Jeg har ringt jordmor, å fikk beskjed at jeg var 2gangs å fikk ikke time før uke 24, så kunne ringe når jeg var 20 uker på vei å få bestilt en time da [&:]

What????!!! det skal da vel ikke ha noe å si!!

Da tror jeg at jeg hadde sagt at JEG SKAL HA TIME OG SÅNN ER DET BARE!!!! hihi...[8D] jeg er full av hormoner om dagen så [8D]

dette er jo ett like unikt svsk som første gang da!

argh![:@]

oi kan jo se ut som at jeg bare er heldig med min jordmor ja.... får time når jeg vill jeg :D er ikke rart jeg har valgt henne i alle svangerskapene... enda i de 2 siste har jeg bodd i en annen kommune.....

Jeg bestilte time hos jrodmor noen uker etter jeg fant ut jeg var gravid, så hadde første kontroll uke 9. Fikk ny time i uke 15, så er det UL i uke 19 og ny time hos jordmor går jeg ut i fra i svangerskaps uke 24-25....[&:]

Jeg går til kontroll hver 4. uke. Gjorde det med de to andre også. Jeg venter nr. 3[;)] 

jeg brukte både lege og jm sist og fikk da komme oftere til sjekker.
det gjør jeg nå også[:)]

Back
Topp