Dere 2 gangsfødene *laaaang*

LykkeligBallerina

Glad i forumet
Noen av dere som hadde tøff fødsel sist?
Jeg hadde en styrtfødsel, med masse komplikasjoner etterpå for både meg og mini.
Har snakket masse med jm lege osv om dette, og skal gå til noe som heter embla team.

Kjenner nå at jo lengre jeg er på vei, desto større blir panikken min.
Det er 95% sjangs for at jeg føder raskere denne gang, sist var litt over 2 timer!!
Har så bekkenproblemer også, så jeg klarte ikke flytte meg under fødselen og satt i rullestol i flere dager.

Ødela en muskel nedentil også, så bare det å tisse var ett problem i 7-8mnd.

Kroppen min tålte det dårlig, det samme med mini. Jeg er så kjemperedd[:(]
Det var så dramatisk med masse leger, blod, baby som ikke skrek eller pustet..han ble tatt fra meg og rett inn på nyfødt intensiv, jeg hadde høy feber og skjønte ikke noe. (lang historie kort)

2 uker etter fødsel ble jeg kjempe syk, hadde 40 i feber og forsvant litt..da viste det seg at jeg hadde morkake rester og infeksjon fra dette gikk i blodet. Trodde alle hadde smerter etter fødsel, så det gikk litt langt. Måtte ta utskrapning og mistet flere dager med mini igjen[&o]

Jeg er så redd og gråter mye...måtte bare lufte det litt..er ingen rundt meg som forstår og samboeren min er vel så redd som meg!

Skjønner godt at folk ikke forstår, og jeg håper ingen trenger å oppleve dette...

Skal på embla møte sent i september..håper tiden går fort!!

huff =( vet ikke helt hva jeg kan si som hjelper...
Men prøv å ikke tenkt så mye på det (selv om det ikke er noe enkelt...)

Min fødsel tok 5 timer, men der gikk alt fint, morkaken kom ut med en gang, jeg hadde veldig fin form og ingen plager, så jeg gruer meg ikke til denne gangen..(men det gjorde jeg ikk sist heller)

Sender deg en stor klem å håper du får god hjelp og støtte av jordmor og mannen din!
Og ikke minst at denne fødselene går bedre enn sist...
Det kan jo gå helt fint denne gangen, fødselene kommer sikkert til å gå fort, men den trenger ikke å være fæl fordi om, vet om flere som har hatt fødsler som har gått unna på under 1 time og de har ikke hatt noe problemer selvom[:)][:)]

Takk for gode ord[:)]
Det hjelper faktisk veeeldig mye[:)]

Jeg tror kanskje jeg har forterngt det en del og gjenopplever en del følelser nå.
Hjelper å høre at andre har fødet raskt, men at det har gått bra!

Jeg vil også oppleve den første tiden med babyen, få h*n i armene og kooose meg[:)]

Med nr 1 hadde jeg en laaaaaaaaaaaaang og svært hard fødsel... etterpå følte jeg meg totalt mørbanka og måtte bruke noen dager på å komme til krefter igjen. Fødselen varte i 27 timer, der jeg hadde harde rier i ca 14 av dem...... trodde aldri jeg skulle nå målet.
Med nr 2 hadde jeg er kjempe fin fødsel...og den var rask. vannet gikk klokken 23 på kvelden...klokken 1010 begynte jeg å få rier.... og 1039 var han født. Det gikk fort og var hardt akkurat der og da, men jeg var i utrolig fin form etterpå [:D]

Håper du også får en fin fødselsopplevelse denne ganga!!

Uff..høres forferdelig slitsomt ut med lang fødsel..
Så flott at fødsel nr 2 gikk så bra, håper nr 3 blir like bra[:D]

Tusen takk[:)]

Skjønner deg veldig godt! Tror faktisk en styrtfødsel KAN være værre enn en lang. Pga plagene etterpå, som hos deg.

Selv hadde jeg en meget lang fødsel, 32 timer med rier, ca 12 timer med sterke. Ungen ble tatt med sugekopp, klipping, en person liggende over magen osv. Fikk ingen medisinsk smertestillende, utenom lystgass, siden jeg fødte på fødestue. Mange som har opplevd dette har jeg lært. Jeg var plaget i ca 14 dager, pga stingene, men etter det gikk alt veldig fint, så jeg synes jeg har vært heldig sammenlignet med mange andre.

Du kan jo be om keisersnitt, men om legene og teamet vurderer situasjonen, og de mener det blir å gå bedre neste gang, så gjør det helt sikkert det.  De har iallefall lovet meg at neste fødsel skulle bli lettere, så må bare håpe på det.

Lykke til på møtet [;)]

Åhhh, kjære LykkeligBallerina! Så sårt å lese at du hadde en så tøff fødsel med så mange og vonde komplikasjoner! [&o] Det må ha lagt en veldig til demper på barseltiden og tiden du skulle ha hatt sammen me barnet ditt...
Jeg skjønner veldig godt at du er engstelig og gruer deg til neste fødsel. Hadde jeg også gjort. Jeg håper du får god oppfølging og at angsten letter etter hvert...

Uff det hørtes ikke noe særlig ut [&:] Jeg har også styrt fødsel og fikk veer kl 6 var inne på Ahus kl 09.15 han var født 09.45
men hverken jeg eller han fikk noe komplikasjoner heldigvis jeg sleit veldig med bekken løsnning den tiden og klarte omtrent ikke å gå [:'(] men jeg var en av de heldige som slapp og slite mere med det etter fødselen, men jeg har nå fått beskjed om og dra til sykehuset så fort det viser tegn til fødsel.. etter som jeg også bor nesten 1 time unna sykhuset.. Jeg håper det virkelig vil gå bedre for deg denne gangen [:)]

du kan be om planlagt keisersnitt! skal ikke gå hele graviditeten og grue deg til fødselen, og særlig ikke når sjansen for en lik fødsel er stor. Det er ingen skam å ta keisersnitt. Kan du ikke høre med jordmor og lege om hva de tenker om det?

ORIGINAL: *Carine*

du kan be om planlagt keisersnitt! skal ikke gå hele graviditeten og grue deg til fødselen, og særlig ikke når sjansen for en lik fødsel er stor. Det er ingen skam å ta keisersnitt. Kan du ikke høre med jordmor og lege om hva de tenker om det?

ORIGINAL: Frøbel

Skjønner deg veldig godt! Tror faktisk en styrtfødsel KAN være værre enn en lang. Pga plagene etterpå, som hos deg.

Selv hadde jeg en meget lang fødsel, 32 timer med rier, ca 12 timer med sterke. Ungen ble tatt med sugekopp, klipping, en person liggende over magen osv. Fikk ingen medisinsk smertestillende, utenom lystgass, siden jeg fødte på fødestue. Mange som har opplevd dette har jeg lært. Jeg var plaget i ca 14 dager, pga stingene, men etter det gikk alt veldig fint, så jeg synes jeg har vært heldig sammenlignet med mange andre.

Du kan jo be om keisersnitt, men om legene og teamet vurderer situasjonen, og de mener det blir å gå bedre neste gang, så gjør det helt sikkert det.  De har iallefall lovet meg at neste fødsel skulle bli lettere, så må bare håpe på det.

Lykke til på møtet [;)]

Stakkars stakkars deg[&o]
Her også ble det klipping og en person som la seg på magen for å få han ut, han fikk ikke oksygen stakkars[&o]

Jeg ønsker ikke keisersnitt i det hele tatt, men som du sier så får jeg be teamet vurdere det rett og slett!
Er plagene etter jeg er mest redd egentlig, håper de kan love meg en bedre fødsel også.

Er så glad jeg slapp tang og sugekopp..min store skrekk!

Krysser alt jeg kan for at du får en kjempe flott fødsel denne gang[:)]

Tusen takk alle sammen, for god støtte[:)]

Og til dere som har hatt det tøft sist, håper virkelig dere får en flott opplevelse denne gang[:)] unner alle en flott fødsel og ikke minst barseltid...det er sårt å ikke ha babyen sin der, og se alle andre ha babyen sin!
Men jeg er selvfølgelig evig takknemlig for at det gikk bra med oss begge[:)]

Har helt panikk angst for dette, skal diskutere alt med teamet mitt og høre hva de har å si...vil ikke ta keisersnitt, men som du sier Carine, det er jo ingen skam. Jeg får se hva de sier i september og ta det derfra.

Takk for støten jenter[:)]

Back
Topp