Der var vi i gang :)

Lohne

Forelsket i forumet
Jepp, da var det et faktum. Bakstkjærringa i meg har meldt sin ankomst. Er vel noe med den redebyggingen...;) I dag ble resultatet grove pizzasnurrer!

Kjenner til det der!
...her er det horn til heving... men de skal være til overraskelsesfest for mannen i helga da... om jeg klarer å la de være

Scones er godt. Det må jeg prøve en dag! Har du oppskrift? Fint å få litt inspirasjon av andre :)

Huff ja Molly....prøvesmaking er en ting, men så var det å klare å la det være med den ene da.....:p
Lykke til med overraskelsen!

oppskrift på Grove scones:

220gr hvetemel 
220g sammalt hvete grovt
1 ts bakepulver
1 ts salt
2 ss sukker
4 ss rapsolje, soya eller solsikke
3 dl skummet melk eller lettmelk (jeg bruker vann)

jeg bruker også å tilsette solsikkefrø, sesamfrø og linfrø.

bland alt det tørre og ha vesken oppi. bland til en fast deig. Elt deigen på bordet. rull ut til 2 pølser og sel hver pølse opp i ca 4 deler. hver del rulles til bolle, legges på bakepapis og klemmes nesten flate, lag 2 snitt som et kryss oppå. (sconsene skal ikke heves)
stekes på 200grader i 10-15 minutter midt i ovnen.

hehe, ja jeg har også tenkt en del på baking, for en stund siden var det muffins som var i hodet, men etter jul har det vært gjørbakst.... planen er en kanelkrans av et slag, så hvis noen har en god oppskrift så kom med det!!

Desverre ikke så god til å bake eller glad i søt gjærbakst, så lite tips herfra! Men det blir nok scones en dag tenker jeg :) Får prøve å holde meg til bakverk av den litt sunnere sorten...er ikke nødvendig å ha i seg kaker og søterier slik denne vekta utvikler seg.....:p

Back
Topp