Der som har/hatt gutter som sitter på doring?

Prinsessa*

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene
Marsipanene 2019
Snøfnuggene 2025 ❄️
Treffer de doen når de tisser??

Her føler jeg at jeg må spre beina hans litt å dytte ryggen litt framover for at tisset hans skal komme i do. Likevel skjer det minst en gang om dagen at tisset renner uttover doringen og litt over alt føler jegemoticon  Enda en grunn til at jentetiss er bedre

samme her.. sluttet å sitte å tisse ganske kjapt. Her har han stått å tisset et halvtårs tid, og aldri har han bommet :-)

noahs mor skrev:
samme her.. sluttet å sitte å tisse ganske kjapt. Her har han stått å tisset et halvtårs tid, og aldri har han bommet :-)

eneste er at gutten min er så liten enda. så litt vanskelig å stå. men han tisser og bæsjer godt på do for det. men  den snablen skulle hvert litt lenger eller sittet et annet sted hehe

*Prinsessa skrev:

noahs mor skrev:

eneste er at gutten min er så liten enda. så litt vanskelig å stå. men han tisser og bæsjer godt på do for det. men  den snablen skulle hvert litt lenger eller sittet et annet sted hehe

he he ja ser nå at han er ganske liten ja.. da vet jeg ikke råd.. her tissa han utenfor tre forskjellige typer potter og to forskjellige doringer...

Har et sete med en liten forhøyning foran, fungerer fint som urinfanger Ser ut som den er konstruert for akkurat den problemstillinga, hehe. Vet ikke hvor den er kjøpt, dessverre, var en gave.

Ellers går det fint dersom han sitter på potte, får han bare til å sette seg litt godt bak.

noahs mor skrev:

*Prinsessa skrev:

noahs mor skrev:

he he ja ser nå at han er ganske liten ja.. da vet jeg ikke råd.. her tissa han utenfor tre forskjellige typer potter og to forskjellige doringer...

hehe ja, det er ikke bare å be han lene seg forrover :P vi har biltema ringen og den har hvert suveren til dattern vår. har også sett ringer med litt forhøyning på, men husker ikke hvor.

gikk bra ista, for da satte jeg han litt langt bak og spredde bena hans og da ble han automatisk litt rett i ryggen og snoppen peka ned i do :P

FancyPants skrev:
Jeg ba han lene seg framover og holde den ned når har tisset, da ble det ingen uhell.

sign her også

Vi prøvde et par typer doringer før vi traff blink med den fra babybjørn..
Han sitter fremdeles når han tisser - er 5 år... Gjør godt for prostataen vettuh ;)

Det samme skjer her, så nå står han å tisser... (eller tisser på potta)

Min var rett rundt to år når han begynte å sitte på potte og doring, en billig fra sparkjøp- på doen. Han traff som regel rett oppi, et par uhell.

Når han var 3,5 år begynte han å sitte på vanlig dosete, eller voksendo som han kaller det. Da er det bedre plass og mindre søl. Synes det var bedre når han skulle bæsje, for da var det bedre plass til å spre beina så den kom ut.

Min brukte doring i begynnelsen, men plutselig ville han ikke bruke den mer. Så nå sitter han på do uten. Han er to år, så ikke stor nok til å stå enda :P 

Dersom han bare skal tisse står han, men skal han noe mer sitter han på doring.
Da gjør han begge deler. Gutten vår har helt fra begynnelsen holdt en finger på toppen av tissetassen slik at den holder seg på plass.
Han har aldri hatt problemer med å søle..

Vi har babybjørn doringen, og den har en liten forhøyning  foran. Aldri opplevd tisseuhell.

sønnen vår skal sitte og tisse for han skal få tømt blæra skikkelig og for å minske sjansen for prostatakreft osv. Han styrer tissen ned i do sånn at det ikke spruter utafor.

Til å begynne med, så måtte min spre med bena så den lille pekte ned =P. Etterhvert syns han det var bedre å stå som pappa´n =)

Takk for tips jenter.

Han er jo bare 10 mnd enda og litt liten til å stå.
Men jeg kan jo prøve å bare fortsette å lene ryggen hans litt frem og ta litt papir forran tissen så det ikke renner uttafor.

Dytter jeg på tissen hans mens han tisser, så bare stopper han å tisse hehe...

gutt09jente11 : Jenta mi også slutta med ringen eller klarte seg fint uten ringen når hun ble 2 år.Og det går veldig greit for hun holder seg selv eller bare henger der. Men funker ikke helt for en på 10 mnd  :P Da detter han neddi do :P

Ja om han ikke hadde klart å treffe doen når han sitter midt over doskåla så hadde det vært noe alvorlig feil en plass. Er snart 4 år og sitter fint og tisser, blir aldri noe søl av det. Har prøvd å stå og tisse noen ganger men da havner mesteparten på gulvet.

Back
Topp