DER løsnet det!

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Må bare dele med noen, og jeg skriver som regel ikke noe om at jeg slanker meg på facebook, så da blir det dere. ^^

Jeg er jo medlem av vektklubben, og nå nylig har jeg blitt stående litt stille. For to uker siden var vekta nøyaktig det samme som uka før. Forrige mandag la jeg på meg 0,6 kg. 
Veldig umotiverende, men jeg fortsatte i samme rute som før, og tillot meg kos her og der, samtidig som jeg lå ca på streken hvor jeg skal være. Altså et ganske normalt kosthold, tror jeg. 

I dag løsnet det endelig, jeg har gått ned 1,6 kg fra forrige mandag! Var nok mye vann som hang seg fast. Er jo vanlig å treffe slike platåer, og jeg har gått opp et par ganger før, men ikke mer enn en uke liksom. Nå har jeg nesten tatt igjen det nivået jeg kunne vært på om jeg hadde gått ned 0,6 kg i uka, som vektplanen min er på. 

Per i dag har jeg gått ned 6,8 kg siden januar. Bare 20 igjen. :p

gratulerer så mye emd vektnedgangen
lykke til videre på veien

flink du er.. jeg er også medlem på vektblubb.no gleder meg til å starte igjen :)

Imponerende at du klarte å holde på motivasjonen!!

- Og sånn er det jo når man slanker seg...man får ikke resultatene med EN gang, men ved lang utholdenhet....om man holder ut er premien der framme et sted!

Så flink du er 

Håper det løsner her også snart, begynte å trene og spise sunt for ca 5-6 uker siden og gikk ned nesten 2 kilo og nå de siste 2 ukene har det stått bom stille og jeg klikker snart 

bondekone skrev:
gratulerer så mye emd vektnedgangen
lykke til videre på veien

Flink du er

Glimrande!! Eg er og medlem av vektklubb, og går ned i platå eg og. Har gått ned 6 kg på fem veker no, noko som egentlig er litt for mykje litt for raskt. Høyres ut som om du er på rett veg!! Stå på :o))

Takk skal dere ha. :)
Ja det er når man treffer platåene og kun må være tålmodig, der er DER det blir vanskelig. Motivasjonen flater ut, og man får gjerne enten lyst til å drite i det, eller til å kanskje overdrive "flinkheten litt". 

Jeg prøver å tenke veldig langsiktig, men samtidig har jeg slanket meg såpass mye nå at jeg begynner å merke det på kroppen og ser det på klærne og sånt, så jeg føler at jeg har et godt forhold til slankingen denne gangen, spesielt fordi jeg har rom til å kose meg også, og kan spise nøyaktig hva jeg vil, det er bare mengden og yppigheten det står i. Dermed føler jeg at jeg har full kontroll hele tiden. Og overdriver man litt en dag, kan man ta det litt igjen neste dag, og evt. trene ekstra og sånt. 

sogn78 skrev:
Glimrande!! Eg er og medlem av vektklubb, og går ned i platå eg og. Har gått ned 6 kg på fem veker no, noko som egentlig er litt for mykje litt for raskt. Høyres ut som om du er på rett veg!! Stå på :o))

Jeg hadde også en slik type vektnedgang i begynnelsen, jeg er jo på uke 12 nå, og er egentlig fornøyd så lenge jeg ikke går så mye opp. Men jeg ser jo at det går i bølger. Diagrammene er veldig motiverende å se på, og tenke at det er bare å la tiden gå og fortsette slik, så kommer man i mål til slutt. :)

Bare vær tålmodig så løsner det nok hos deg også snart. 

Så flink du er :)
Vektklubben, er det i regi av grete roede? koster det noe?

Gullgutten skrev:

Ikke Grete Roede nei. 
Det koster ja, 650 for et år, eller 400 for 6 mnd tror jeg det var? 350 for 3 mnd, muligens. 
Det er under VG, de har kosteksperter og leger og trenere osv som er med på å drive og lage det, og man kan få råd om alt fra menyer og trening til andre ting. Poenget er iallefall å få oversikt over hva man spiser og hvor mye, og så kunne lære hvordan man spiser riktig for å slik gå ned i vekt rolig, og senere man kan bruke det til å stabilisere vekta. 

toneany skrev:

sogn78 skrev:

Jeg hadde også en slik type vektnedgang i begynnelsen, jeg er jo på uke 12 nå, og er egentlig fornøyd så lenge jeg ikke går så mye opp. Men jeg ser jo at det går i bølger. Diagrammene er veldig motiverende å se på, og tenke at det er bare å la tiden gå og fortsette slik, så kommer man i mål til slutt. :)

Den største nedgangen var første veka, med fire kg, så har det gått seint etterpå. Men, det er jo sånn det er vanligvis.
Så flott at du klarer å fortsette, det er der utfordringen ligger tenker eg. Blir litt lei og har lyst å stappe innpå ein heil masse dritt, men har klart å la vera foreløpig. Viss du har nokon gode idear til kosemat som ikkje er så usunn del dei gjerne. Syns menyforslaga er ganske kjedelige.

toneany skrev:

Gullgutten skrev:

Ikke Grete Roede nei. 
Det koster ja, 650 for et år, eller 400 for 6 mnd tror jeg det var? 350 for 3 mnd, muligens. 
Det er under VG, de har kosteksperter og leger og trenere osv som er med på å drive og lage det, og man kan få råd om alt fra menyer og trening til andre ting. Poenget er iallefall å få oversikt over hva man spiser og hvor mye, og så kunne lære hvordan man spiser riktig for å slik gå ned i vekt rolig, og senere man kan bruke det til å stabilisere vekta. 

Ok. Så man kan stille personlige spm., og få "programmer" lagt opp etter egene mål og behov?

Bravo!emoticon
Nå kan du være stolt av deg selv. 

Gullgutten skrev:

toneany skrev:

Gullgutten skrev:

Ikke Grete Roede nei. 

Ok. Så man kan stille personlige spm., og få "programmer" lagt opp etter egene mål og behov?

Altså, selve programmet blir laget ut fra hva du oppgir under registreringen. Alt fra hva du veier og hvor høy du er, til om du har prøvd før å slanke deg og ellers din vekthistorie, om foreldrene dine er overvektig, hvor mye du beveger deg gjennomsnittlig, og så setter du deg selv et mål på hvor mange kilo du vil gå ned over hvor lang tid, max 1 kg i uka. Mitt mål var 27 kg på 45 uker. 

Du får da tilgang til en dagbok hvor du fører opp det du spiser hver dag, og det fine er at man sjelden trenger å bruke vekt, med mindre man vil være supernøye. De har ofte alternative størrelser, f.eks. 1 ts lettmajones, 2 skiver grovbrød og slikt. Så ser man på sammenhengen mellom fett, proteiner og karbohydrater. Du får opp menyforslag, men trenger ikke følge dem om du ikke vil. Så fører du også opp hvor mye du trenger. Du kan velge å spise kaloriene du forbrenner. 

Du får også en side hvor du kan se diagrammer over hvor mye du har spist og trent hver dag, og vektnedgangen og målene dine (midje, hofte osv) til nå. Veldig motiverende! Og du kan hele tiden gå tilbake og endre, dersom du f.eks. glemte noe du spiste dagen før. I tillegg motiverer den deg til å drikke vann, siden du kan føre opp antall vannglass hver dag. 

Så får du coacherbrev på mail, de virker ferdig programmerte da, men du kan også kontakte dem og sende inn spørsmål, og så har de et forum, men det har jeg ikke vært inne på. 

sogn78 skrev:

toneany skrev:

sogn78 skrev:

Den største nedgangen var første veka, med fire kg, så har det gått seint etterpå. Men, det er jo sånn det er vanligvis.
Så flott at du klarer å fortsette, det er der utfordringen ligger tenker eg. Blir litt lei og har lyst å stappe innpå ein heil masse dritt, men har klart å la vera foreløpig. Viss du har nokon gode idear til kosemat som ikkje er så usunn del dei gjerne. Syns menyforslaga er ganske kjedelige.

Jeg gidder aldri se på menyforslagene. 
Jeg syns jeg koser meg masse jeg da, men jeg kan jo spise ganske mange kalorier siden jeg er så høy og sånn. Ligger på ca 1850 om dagen, dermed har jeg jo "råd" til å spise ganske normalt, og kan kose meg iblant. Ser aldri på menyforslagene, det er jo bare mat jeg ikke liker omtrent.

Fylt paprika er jo veldig godt da, ellers koser jeg meg veldig med nutrilettbarer og frukt, 
eller skjeier ut med f.eks. brunost og syltetøy på brødet. Unner meg jo litt til helga, og spiser f.eks. om vi er i selskap eller noe, har spist både vafler og kaker og sånt, men regulerer mengden og spiser det ikke så ofte. 

Pizza er jo god middag man kan gjøre litt sunt, ved å bruke strøost blir det kanskje mindre ost, og man kan lage grov bunn som metter mere, og hjemmelaget fyll og magert kjøtt. 

toneany skrev:

Gullgutten skrev:

toneany skrev:

Gullgutten skrev:

Ikke Grete Roede nei. 

Altså, selve programmet blir laget ut fra hva du oppgir under registreringen. Alt fra hva du veier og hvor høy du er, til om du har prøvd før å slanke deg og ellers din vekthistorie, om foreldrene dine er overvektig, hvor mye du beveger deg gjennomsnittlig, og så setter du deg selv et mål på hvor mange kilo du vil gå ned over hvor lang tid, max 1 kg i uka. Mitt mål var 27 kg på 45 uker. 

Du får da tilgang til en dagbok hvor du fører opp det du spiser hver dag, og det fine er at man sjelden trenger å bruke vekt, med mindre man vil være supernøye. De har ofte alternative størrelser, f.eks. 1 ts lettmajones, 2 skiver grovbrød og slikt. Så ser man på sammenhengen mellom fett, proteiner og karbohydrater. Du får opp menyforslag, men trenger ikke følge dem om du ikke vil. Så fører du også opp hvor mye du trenger. Du kan velge å spise kaloriene du forbrenner. 

Du får også en side hvor du kan se diagrammer over hvor mye du har spist og trent hver dag, og vektnedgangen og målene dine (midje, hofte osv) til nå. Veldig motiverende! Og du kan hele tiden gå tilbake og endre, dersom du f.eks. glemte noe du spiste dagen før. I tillegg motiverer den deg til å drikke vann, siden du kan føre opp antall vannglass hver dag. 

Så får du coacherbrev på mail, de virker ferdig programmerte da, men du kan også kontakte dem og sende inn spørsmål, og så har de et forum, men det har jeg ikke vært inne på. 

Det virka jo veldig ryddig og motiverende. Har gått grete roede før, men er så lei all den veiinga. Kanskje dette kunne være noe for meg.
Skal prøve å gå inn der å lese og se litt hvordan det er.
Lykke til videre på veien "nedover" emoticon

Gullgutten skrev:

toneany skrev:

Gullgutten skrev:

toneany skrev:

Gullgutten skrev:

Ikke Grete Roede nei. 

Det virka jo veldig ryddig og motiverende. Har gått grete roede før, men er så lei all den veiinga. Kanskje dette kunne være noe for meg.
Skal prøve å gå inn der å lese og se litt hvordan det er.
Lykke til videre på veien "nedover" emoticon

Ja ikke sant, jeg har aldri slanket meg på en så oversiktlig og enkel måte før, og det beste er jo at jeg ikke føler at jeg sulter meg heller. Faktisk så er det største problemet jeg arbeider med nå at jeg spiser for lite på dagtid så jeg har for mange kalorier igjen på kvelden, prøver å spre det jevnere samtidig som jeg er litt redd for å måtte gå sulten om kvelden. :p 

Back
Topp