Der kom melka gitt..

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Og jeg ble helt sprengt.. Husker ikke hvor lenge det går før det stabiliserer seg jeg??

Merker overhodet ingenting letting av trykk når han spiser, og jeg har fått tidenes største. Fra en B til D/E i graviditeten, og nå er det ingenting som passer. Verken bher eller t-skjorter og topper.

Kan jeg pumpe for å få vekk den verste sprengen, og lagre litt på frys nå, eller vil det bare øke produksjonen igjen??

Jeg pumpet,har henger hun mye i puppen og når det går litt tid mellom ammingen får jeg skikkelig spreng enda og hun er snart en mnd....
Hun har som regel nok med en pupp og da pumper jeg andre og fyller i fryseren:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Det ble bare verre ved pomping for meg! Den verste sprengen gikk over etter 3 dager eller noe. Kunne ikke bruke armene en gang jeg... Mitt beste tips var et håndkle med varmt vann over puppene!

-- tasting fra mobil --

Min erfaring er at pumping hjelper der og da, men gjør at sprengen holder på lenger. Sist (uten pumping) var det over etter 2 dager, nå (med pumping) varte det vel ei uke :eek:

Ja, sikkert lurt å drøye! Kan heller pumpe opp litt etterhvert når det har stabilisert seg.

Akkurat nå så merker jeg såvidt forskjell på de etter han har spist, så han er langt i fra å tømme iallefall :p

Bra med mye melk da, men bh'er og klær er en utfordring gitt ;)

Du kan prøve å håndmelke litt, og la det dryppe fra puppene - da skal det i teorien dryppe til sprenget blir borte. Ville ikke pumpet eller gjort noe mer enn det da det bare kan øke produksjonen som du nevner :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg sto også noen ganger bøyd på badet over et håndkle! Da gjorde tyngdekraften mye og det drapp fra begge pupper ^^

-- tasting fra mobil --

Gi det 2-3 dager så slipper denne 'start sprengen' av seg selv. VET det er veldig ubehagelig ... Ble selv full av blåmerker på puppene og fryktet tidenes bryst betennelse. Heldigvis er det minimalt med sjans for betennelse/ tilstopping når det gjelder denne start sprengen :)

Tips fra meg er varmeflaske på puppene. Legg en klut over hver for vil garantert lekke masse. Alternativt varm dusj og håndmelke vekk verste spreng.

Unngå pumpe hvis du kan. Var rådet jeg fikk. Det vil nemlig gjerne bare øke produksjonen desto mer og det blir en ond sirkel for deg. La babyen heller regulere det. Det går snart over <3

Back
Topp