Der hvor du/dere jobber

*josefine*

Elsker forumet
Er de fleksible i forhold til fri hvis du/dere skal noe? Da tenker jeg permisjon uten lønn, ev bruk av feriedag. Mulig dere har anledning til å bytte vakter med andre, om en jobber redusert? Her føler jeg meg ganske låst, og at det hemmer det sosiale utenom jobb litt. Jeg har kun mulighet til å ta fri i skoleferier, ellers er jeg forventet å være på jobb mandag til fredag hver dag. Skal vi noe en helg, så har jeg ikke mulighet for å ta fri fredag feks. Mens mannen er mere fleksibel her i huset ☺ Men det jeg lurer på, hvor fleksibel er din arbeidsgiver hvis det dukker opp en jentetur til eks London? Eller noe annet som tilsier at du må ha en dag fri...

De er veldig hjelpsomme på min arbeidsplass :) enten bytter jeg, må jobbe inn eller ta en ferie dag :)

Er veldig fleksible på min jobb, men det er jo i "bytte mot" gjensidig fleksibilitet ;)
Og alt med måte..
Mannen kan gjøre nesten hva han vil så lenge han organiserer arbeidet godt nok når han er vekke.

Er veldig fleksible på min jobb, men det er jo i "bytte mot" gjensidig fleksibilitet ;)
Og alt med måte..
Mannen kan gjøre nesten hva han vil så lenge han organiserer arbeidet godt nok når han er vekke.

Sånn var det der jeg jobbet tidligere å☺

De er veldig hjelpsomme på min arbeidsplass :) enten bytter jeg, må jobbe inn eller ta en ferie dag :)
Samme her. Mem jeg har også ca en fridag i uka. Den bytter jeg bare om jeg må noe en annen dag.

Er sjef, så jeg bestemmer det meste selv, har svært sjelden fri. Når det kommer til de ansatte er det ikke problematisk å la de få fri til noe sosialt, men de må bytte bort vakten sin selv og gi meg beskjed i god tid. Det er de svært flinke til, de ordner seg selv og da er jeg fornøyd :)
Jeg ser ingen grunn til å ikke gi de ansatte fri hvis det er noe spesielt, jeg har også flere ekstravakter som er studenter, flere av disse er ikke fra området og de får selvfølgelig fri dersom de har planlagt å ta seg en tur hjem.

Kommer helt an på hvorfor jeg trenger fri og hvilken dag sjefen har:p de må også vite om det i goood tid:p

Nei de er ikke fleksible. Vanskelig å få ferie på enkeltståendeferiedager, vanskelig å bytte vakter alt må planlegges i god tid :)
Men dette viste jeg når jeg valgte jobben :)

Joda, hittil så... Spørs når jeg kommer tilbake fra permisjon...

For å si det sånn så føler jeg de andre kan ta fri når de trenger det, mens når jeg trenger fri en sjelden gang, så er det et problem, og de forsøker nesten å få meg til å få dårlig samvittighet over at jeg blir borte :(

Og alt med måte..
Sånn hadde jeg det der jeg jobbet før jeg gikk ut i permisjon :)

Er de fleksible i forhold til fri hvis du/dere skal noe? Da tenker jeg permisjon uten lønn, ev bruk av feriedag. Mulig dere har anledning til å bytte vakter med andre, om en jobber redusert? Her føler jeg meg ganske låst, og at det hemmer det sosiale utenom jobb litt. Jeg har kun mulighet til å ta fri i skoleferier, ellers er jeg forventet å være på jobb mandag til fredag hver dag. Skal vi noe en helg, så har jeg ikke mulighet for å ta fri fredag feks. Mens mannen er mere fleksibel her i huset ☺ Men det jeg lurer på, hvor fleksibel er din arbeidsgiver hvis det dukker opp en jentetur til eks London? Eller noe annet som tilsier at du må ha en dag fri...
Er det noen spesiell grunn til at det er sånn, eller er det bare "vanskelig" ledelse?

Ja, det er vanskelig og bare ta fri, da må det være feriedager eller avspasering. Vi er bare 3 damer på kjøkkenet og det er veldig sårbart. Vi er greie med hverandre og bytter litt om på turnusen hvis noen trenger en dag fri, men da må noen gå alene.. På Mannes jobb er det mye lettere. Der sier mann bare ifra at der og der vil jeg ha fri så jobber mann inn litt og bytter bort resten av vaktene :)

Jeg får avspasere hvis det er nok folk på jobb. Så kan ikke planlegge noe langt i forveien..

Der jeg har jobbet har det ikke vært noe problem, alt med måte selvsagt;)

Back
Topp