Deprisjoner?

Anne Lise 20

Flørter med forumet
Hei eg er så redd får og få deprisjoner etter fødselen ka kan eg gjere?

jeg ville tatt det opp på helsestasjonen med engang. er litt man kan gjøre for å forebygge det vil jeg si. ved å prate om det feks. når man går med tanker alene bygger det seg bare opp, er godt å ha noen å dele innerste tanker med, spesielt når det gjelder sånne ting.

Det er jeg enig i.... Hvis du ikke vil prate me dhelsesøster om det så kan du prate med ei venninne eller noe.... Kanskje lettere å prate med en jente som du har tillitt til... en kjæresten kanskje?!! Hvis ikke er det jo bare kjempepositivt om dere kan prate om det sammen

Enig med de andre. Det er viktig å snakke ut, men prøv å slappe av og gled deg til det du har i vente [;)]

Ville ikke bekymra meg for det,egentlig...
Men ta det opp med pappa'n,og lag en avtale på at om du skulle havne i den situasjonen så skal ha nhjelpe til å stille opp!
Noe han sikkert vil gjøre uansett,men er jo greit å ha lufta emne om du er bekymra for det...

Tusen takk får alle rådene[:)]

eg har hørt at dem som kan få deprisjoner kan skade barnet...[:(]
Og de vil ikkje eg..! får eg gled meg sån til og bli mamma i neste månde[:)]

God Sommer til alle sammen[:D]

fødselsdepresjoner kan være mye forskjellig, ikke alle har det sånn at de skader barnet....sånn at det er sagt.

Hei!
Jeg tror ikke man skal gå rundt og være redd for å få depresjoner. Det er noe man bare får uten at man kan gjøre så mye med det før du er der. Kommer jo litt an på hvor disponibel man er for å få det og hvordan livssituasjonen din er i tida før og etter fødselen. Det er hvis man er redd for slike ting man skal benytte seg av venner og familie [:D] Hvis man føler seg trygg og har et godt sosialt nettverk så tror jeg at man er godt på veg [:D]. Og dessuten; skulle man få depresjoner etter fødselen så tror jeg det skal ganske mye til før man skader barnet... Bruk tida til å glede deg til du blir mamma du, dette tror jeg skal gå bra!!! [:D]

Er helt enig me kolibri! Gled deg til å bli mamma, å ikke tenk så masse på alt rundt deg som bekymrer deg, ta deg litt tid til å koble av litt for deg selv, de har jeg følt er ganske viktig! [;)]

eg skal prøve og slappeav... har ikkje lenge at nå...[:)] kosepus er du fra ålesund? eg bor på skodje.[8D]

Back
Topp