Deprimert pga hormonspiral?

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Flere som har opplevd å bli veldig deprimerte som bivirkning av hormonspiral?

Hvor lang tid tok det før du følte deg bedre, hvis du tok den ut?

Bare blitt det av piller og ikke turt å bruke hormon spiral pga det. Men etter piller begynte det å bli merkbar bedring etter ca 2 uker.

Flere som har opplevd å bli veldig deprimerte som bivirkning av hormonspiral?

Hvor lang tid tok det før du følte deg bedre, hvis du tok den ut?
Jeg ble en helt annen person.. spesielt sleit jeg med depresjon..

Hadde den i 1 1/2 år, da orket jeg ikke mer.. gikk ikke lange tiden før jeg blei meg selv igjen! :)

Jeg ble en helt annen person.. spesielt sleit jeg med depresjon..

Hadde den i 1 1/2 år, da orket jeg ikke mer.. gikk ikke lange tiden før jeg blei meg selv igjen! :)
Uff :-/ tydeligvis dårlig informasjon om dette... håper jeg føler rask bedring selv :-/

Siste var cerazette. Men har prøvd de fleste siden jeg var 16. Nå skal jeg ha kobberspiral.

P piller er heller ikke aktuelt her :-/ ikke kobberspiral heller forsåvidt. Litt kinkig, siden hormonspiralen fungerer supert ellers :-/

Jeg vet at prevansjon kan føre til depresjon, men at jeg skulle reagere SÅ mye på hormonspiral trodde jeg ikke! (Gikk på p-plaster før graviditet, reagerte ikke noe).
Nå går jeg på mini-pillen (ammer), men tror jeg skal prøve p-staven :) hørt mye bra om den.

Last edited:
Jeg måtte lete i mange år før jeg fant p piller som fungerte for meg. Fikk depresjonaktige følelser av et par merker før jeg endte på Yasminelle. Brukte den i ca 8 år. Til jeg ble gravid :) Nå etter fødsel var jeg uhyre skeptisk til hormonspiral men bestemte meg for å prøve. (30 dager siden den ble satt inn) Har ikke merket noe. Ba samboer holde et nøye øye etter forandring i personlighet og han har ikke merket noen forskjell heller. Ingen blødning, ingen smerter, ingen depresjonslignende tanker. Ville bare dele min erfaring med det. Er verdt å prøve. Deilig å slippe piller ;)

Uff :-/ tydeligvis dårlig informasjon om dette... håper jeg føler rask bedring selv :-/

P piller er heller ikke aktuelt her :-/ ikke kobberspiral heller forsåvidt. Litt kinkig, siden hormonspiralen fungerer supert ellers :-/
Jeg må bruke kobberspiral hvis jeg skal bruke noe. Tåler ikke østrogen og blir sengeliggende av det.

Back
Topp