Tufsla
Forelsket i forumet
For å få foreldrepenger er det nok å ha jobbet i 6 av de siste 10 mnd før permisjon. Så du kan gjerne si opp 3 mnd før permisjonen dersom det er 3 mnd oppsigelsestid. Du kan og sykemelde deg i oppsigelsestiden. Å mistrives på jobben er illejeg opplevde det en gang sa jeg var ansatt i stormotebutikk og begynte å gå ned i vekt. Plutselig (ifølge enkelte kollegaer) hadde jeg ikke forståelse for kundens behov, passet ikke klærne og var ikke representativ... Ikke fikk jeg særlig flere vakter heller.
Og en ting til: pass på å ikke bruke referanser fra denne jobben til evt fremtidige jobber. Min referanse fra stormotebutikken ødela heftig en gang. Hun gjorde rett og slett at jeg ikke fikk jobbenså galt kan det gå...
Lykke til!
Men tenker siden NAV baserer foreldrepengene på gjennomsnittslønn, så kan det være greit å ha litt fler enn 6 mnd å gå på.. :/ Men jeg kommer ikke til å ta på meg flere vakter utenom de jeg har fast, det skal være sikkert og vist!
Oi, det er så utrolig mange folk der ute som overhodet ikke skulle fått gjort noe annet enn å sitte alene på et kontor uten kontakt med andre, rett og slett på grunn av mangel på empati.. Helt utrolig at det går an å gjøre slikt mot et annet menneske..