Depresjon i svangerskapet

Solstrålen86

Betatt av forumet
Her sitter da jeg, er 10 uker på vei.
Graviditeten kom overraskende fort, så har vell egentlig ikke klart å omstille meg på at jeg skal bli mamma. Å så sitter jeg me de tankene i hodet at, du har enno 2 uker å bestemme deg på..... [8|]
 
Men jeg sliter med å holde humøret, vill egentlig bare være alene, uten noen rundt meg.
I dag sitter jeg på jobb (har pause nå da.. ) og klarer nesten ikke å holde tårene tilbake. Har egentlig mest lyst til å dra  hjem, men syns det er utolig flaut å si grunnen.
Hjemme er det ikke så mye bedre å være.. Litt da, men jeg har en gårdbruker til mann som jeg ser utrolig lite til. Å det er utolig lenge siden vi gjorde noe sammen, bare vi to.. [:(]
Samt når han kommer inn om kveldene å skal legge seg, så tror jeg han vill holde rundt meg.. men han får ikke... ikke vet jeg hvorfor, men jeg blir illsint bare han tar på meg. Så sitter jeg her nå å sjemmes pga hvordan jeg har oppført meg.. [&o]
Har det helt forferdelig å det er enno 1 1/2 mnd til neste gang jeg skal til jordmor..
Noen som har noen gode råd?
 
Har du snakket med fastlegen? Høres ut som om du hadde fått det lettere om du fikk begynt på noen antidepressiva og samtaleterapi!!! Lykke til og god bedring!
 
ring fastlegen din.. eller ring og be om en tidligere time til jordmor.. høres ut som meg i starten det der.. og det ble ille tilslutt.. endte med hyperventilering og besvimelser.. pga panikk og angst.. ikke tuyrte jeg å si det til noen før fødselen var ove.. følte meg så mislykket........................... og først nå får jeg skikkelig profesjonell hjelp.......... med skikkelig oppfølging...[:)] og snuppa blir snart to år.. grunnen til at jeg får hjelp så sent er at jeg ikke ba om hjelp.. [:)]
 
så be om hjelp.. og du får det garantert!!!
 
Tusen takk for svar [:)] (litt sent fra min side da [:-])
Å jo, har snakket med lege og jordmor. Å det går bedre nå. [:)]
 
ORIGINAL: solstrålen09

Tusen takk for svar [:)] (litt sent fra min side da [:-])
Å jo, har snakket med lege og jordmor. Å det går bedre nå. [:)]


Jammen bra det har hjulpet... for det er ikke noe særlig å gå på antidepressiva mens man er gravid heller.
Håper du får det lettere fremover nå. *klem*
 
Back
Topp