Depositumlån

LadyZ

Gift med forumet
Noen som har vært borti denne typen lån før?

Vi har funnet ny leilighet som vi skal leie.... problemet er bare at depositumet er på 21000,-. Dette er penger vi ikke klarer å skaffe.... så nå er jeg veldig trist og lei! Aner ikke hvordan vi skal klare dette....

Veit om flere som har lånt penger til depositum, er jo penger som blir låst inne på konto uansett[;)]
Hør med banken deres, løser seg sikkert[:)]

Jeg lånte penger til depositumet av banken, før jeg traff sambo.. Bare gå i banken så skal nok det ordne seg [:)][:)]

Man får nok ordnet et depositumslån, men jeg vil bare at du tenker over om du er sikker på at er det ingen du kan låne penger av, utenom banken? For det er nemmelig slik, at om du tar opp dedositumslån nå, er du ikke kvalifisert til å få ta opp førstegangslån senere. Om èn i et forhold har hatt en eller annen form for lån i banken, får man ikke førstegangslån. Førstegangslån er et lån man kan ta opp i kommunen, slik at de "eier" lånet og man får fast lav rente, ikke rente som svinger. så jeg vil bare råde deg til å tenke over det.

Vi hadde samme problem i sommer, har funnet oss en leilighet med et depositum på 18 000, og jeg tenke jeg skulle spørre pappa om han kunne ta opp litt ekstra på sitt lån, så kunne jeg betale han, men vi slapp det da, for vi fikk låne penger av noen andre.

ORIGINAL: rita.

Man får nok ordnet et depositumslån, men jeg vil bare at du tenker over om du er sikker på at er det ingen du kan låne penger av, utenom banken? For det er nemmelig slik, at om du tar opp dedositumslån nå, er du ikke kvalifisert til å få ta opp førstegangslån senere. Om èn i et forhold har hatt en eller annen form for lån i banken, får man ikke førstegangslån. Førstegangslån er et lån man kan ta opp i kommunen, slik at de "eier" lånet og man får fast lav rente, ikke rente som svinger. så jeg vil bare råde deg til å tenke over det.

Vi hadde samme problem i sommer, har funnet oss en leilighet med et depositum på 18 000, og jeg tenke jeg skulle spørre pappa om han kunne ta opp litt ekstra på sitt lån, så kunne jeg betale han, men vi slapp det da, for vi fikk låne penger av noen andre.

Men dette gjelder jo bare husbanklån i tilfelle.. Der man kan få 100% finansering, mange krav og regler og vanskelig å få. Jeg fikk kjappere lån i banken enn gjennom husbanken så jeg hadde heller anbefalt førstehjemslån i en vanlig bank. Der gjelder heller ikke denne regelen med at man ikke kan ha hatt lån tidligere...(noe veldig mange har i dag)[:D]

ORIGINAL: milla1986

Men dette gjelder jo bare husbanklån i tilfelle.. Der man kan få 100% finansering, mange krav og regler og vanskelig å få. Jeg fikk kjappere lån i banken enn gjennom husbanken så jeg hadde heller anbefalt førstehjemslån i en vanlig bank. Der gjelder heller ikke denne regelen med at man ikke kan ha hatt lån tidligere...(noe veldig mange har i dag)[:D]

skjønner, men da er det jo ikke noe stress for deg å ta opp et depositumslån, det skal nok gå bra[:)]
Mulig det er forskjellig fra kommune til kommune, men førstegangslånet her i Trondheim er i alle fall å foretrekke, de gir deg en skikkelig god avtale, så jeg velger å ikke han lån før jeg skal kjøpe meg hus, slik at jeg kan få dette. Men det er sikkert forskjellig fra sted til sted[:)]

Jeg har både billån, studielån og et lite forbrukslån fra før av!

Vi har akkurat kjøpt oss leilighet med førstehjemslån, og vi hadde et billån sammen fra før av.. Eneste med førstehjemslån er at du enten må ha 10% av summen selv eller en kausjonist som går god for 10% av summen  ELLER søke om topplån i kommunen du skal bo i... ingen som nevnte noe om noe tidligere lån.. Dette her er Dnbnor hvertfall..

Så tror du trygt kan ta opp et lite forburkslån for å få betalt depositumet! [;)]

hemmm.... da hadde vell jeg veldig flaks som fikk d lell... har jeg aldri hørt før...

Back
Topp