Deodorant?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Hvilken deodorant bruker dere?
Jeg har fått en av en venninne som er uten stoffer som kan gå i melken når man ammer, hvis jeg forstod det riktig. Tenker dere på sånt? Eller bruker dere bare helt vanlig fra butikken?

Jeg har fått en av en venninne som er uten stoffer som kan gå i melken når man ammer, hvis jeg forstod det riktig. Tenker dere på sånt? Eller bruker dere bare helt vanlig fra butikken?
Akkurat nå bruker jeg en fra Sterilan, men er ikke spesielt fornøyd med den... Kjøpte en ny en på apoteket i dag, parfymefri antiperspirant uten ditt og datt (spurte bare hun på apoteket etter en fin parfymefri en jeg, og da fant hun den:-P). Kan finne navnet på den etterpå, akkurat nå har jeg planta rumpa i sofaen for første gang i dag, så blir sittende litt;)

Jeg bruker en fra apotek uten alkohol, parfyme og aluminium.

Bruker ikke deo så lenge jeg ikke trenger det. Og har veldig lite behov. Har en mineralsten fra helsekosten som jeg bruker i perioder. Den inneholder kun salter som skal hemme bakterievekst, og ikke masse andre stoffer eller parfyme for den saks skyld. Blir det vond lukt bruker jeg den i en periode, den er supereffektiv :) min erfaring er at det blir mindre lukt av å unngå for mye såpedusjing og deobruk... også er det så godt å slippe å både ha parfyme under arma og i halsen!

Bruker kun før trening. Og da er det en type vanlig fra butikken. Ellers aldri plaget med svette.

Bruker svært lite deodorant, stort sett bare i selskap/fest. Har aldri vært plaga av at det lukter svette av meg, er bare om jeg er syk eller etter trening :)

Bruker palmolive sin, men skal gå over til parfymefri før fødsel. Har ikke problemer med hverken svette eller lukt, men føler meg ikke vel eller ren uten deodorant.

Trodde det var mer uvanlig å ikke bruke det! Kjekt å se så mangen som ikke "trenger" det. Jeg slurver ganske mye med deo selv og før brukte jeg bare enten saltdeo eller en veldig mild uten aluminium og parfyme. Men så begynte jeg innimellom og lukte litt så kjøpte jeg en gang på butikken og har brukt det litt fram til nå når jeg begynner å få melk. Føler jeg svetter mer nå som gravid og har hørt at man svetter veldig mye under fødsel. Det bryr jeg meg ikke så mye om da siden det er så mye annet som kommer til å lukte :p Hehe men har ikke pakket deodorant i fødebagen og var egentlig litt usikker på om jeg trenger det...

Jeg bruker det hver dag. Men aldri hørt at det kan gå i melken. Jeg har parfymeallergi så hvis jeg skal lukte noe som helst så blir det deo.

Det tenker jeg ikke på nei... Nok av annet å ta hensyn til når man ammer

Akkurat det tenker jeg ikke på:p bruker en fra sterilan, ingen aning om det er noe "farlig" i det og det bekymrer meg ikke så mye heller. Eneste jeg passet på med første var å unngå parfymebruk den første tiden.
Det er jammen meg nok av ting man skal passe på mtp amming, så deodorant orker jeg ikke ta hensyn til:p

Og ja jeg tenker på det at stoffer jeg putter i meg går over i melken, men de stoffene vil jeg ikke ha på meg selv heller ;-)

Bruker vanlig Nivea når jeg skal til jobb, og bruker ikke deo når jeg ikke må :)

Jeg må bruke deo hver dag hvis ikke lukter det svette. Kommer til å bruke den jeg bruker nå når babyen kommer.

Bruke deo kvar dag, føle meg skitten uten.
Under armane, samt under brystene og henget på magen, ellers får eg sopp...

Har aldri tenkt at jeg ikke kan bruke deo, får panikk om jeg har glemt det en dag. Føler jeg lukter svette kort tid etter hvis jeg glemmer det. At det kan gå i melken har aldri vært i mine tanker. Satser på at det ikke er farlig. Bruker palmoliove fra vanlig dagligvarebutikk.

Jeg bruker en parfymefri fra apoteket. Bruker det hver gang jeg dusjer, altså ca annenhver dag. Har aldri tenkt at jeg må bruke noe spesielt når jeg ammer....

Bruke forresten Sterilan Deostick, den med rosa skrift ;)

Back
Topp