Deo + BH = økt brystkreft risiko.

Izzy82

Betatt av forumet
Etter graviditeten passer ikke BH'ene særlig godt lenger. Pluss det er supervondt akkurat under brystene pga voksemage. Med mindre det er noe speielt ....så dropper jeg BH liksågreit. Noen som fikk med seg at brystkreft hadde sammenheng med bruk av deo og bruk av BH?..... litt er greit men bor du i BH'en kan det seriøst øke sjangsene for brystkreft.Det var hverfall hva artikkelen sa...tror det er en del gener involvert i dette også. Dropper du BH basert på komfort i svangerskapet eller økt fare for brystkreft ?

Har aldri hørt at man kan få kreft av bh. Har du link? Får ikke opp nokka vettige artikler når æ google.

Aldri hørt noen sammenheng der nei. Skulle gjerne sett den artikkelen

Jeg har en bestemor som er skråsikker på at bh øker faren for brystkreft. Spesielt de med spiler i. Så hun maser hele tiden på oss om at vi ikke må bruke det. De siste 3, 5 årene så har jeg bare brukt det på jobb, og jeg er under andre fødselspermisjon siden da ;)

Jøss....syntes man liksom kan få kreft av "alt" nå til dags jeg :/
Jeg har ingen tro på at det er en sammenheng hvertfall

Bruk av deo kan jeg kanskje forstå alt etter hva de inneholder, men forstår ikke at bh kan øke risiko for brystkreft :P
Jeg har ganske store bryst så bruker bh hver gang jeg skal ut av huset eller får besøk hjemme hvertfall :)
På kvelden når det bare er meg og mannen foran TVen så får de "henge fritt" :P

Bruker bh når jeg er utenfor døra eller har besøk. Utenom det er det litt hipp som happ. Syns ikke det er så deilig å la de henge fritt, så går ofte i sportsbh hjemme..

Hm...glemt og bokmerke den. Kommer heller ikke opp på søk. Kan ha vert en lite kreditert facebookartikkel. Nermere ettersyn støtter hverfall ikke utsagnene. Det var visst en sammenheng men basert på andre faktorer også. Sorry guyes...eg antar at det er lite hold i artikkelen jeg leste. Men de gode nyhetene er at du bør gjøre det du er komfortabel med. :)

Hm...glemt og bokmerke den. Kommer heller ikke opp på søk. Kan ha vert en lite kreditert facebookartikkel. Nermere ettersyn støtter hverfall ikke utsagnene. Det var visst en sammenheng men basert på andre faktorer også. Sorry guyes...eg antar at det er lite hold i artikkelen jeg leste. Men de gode nyhetene er at du bør gjøre det du er komfortabel med. :)
Det var ennå godt :-)

Antiperspirant deo kan gi økt fare for brystkreft, det Skal være bedre å bruke deo som ikke er antiperspirant.

Som gravid og ammende bør man unngå spile-bh da det kan hemme melkekjertlene i å utvikle seg fritt. Det kan gi tette melkeganger og brystbetennelse, selv under svangerskapet.

Selv synes jeg det er best å gå uten bh så mye som mulig da bh gir meg hodepine.

Enig :) vet ikke om jeg får hodepine da...men det er hverfall forferdelig vondt når partiet mellomgulvet/ ribbeina plutselig skal strekkes og gi plass til baby. Huden er nummen... men musklaturen er bare et stort sår. Ingen spile bh på meg nei. Husker følelsen før graviditeten av og ta av seg en BH etter lang dag. Da kjenner en at den har klemmt godt og lenge men en merker det først når en tar den av. Tenker at det kan ikke være sundt i lengden. Men så har jeg i utganspunktet små bryster da. Sjønner at det ikke er likt for alle. :)

Unngå deo med aluminium hvis man er redd for det. Jeg går ikke uten bh, færi prata :P

Kan lett droppe bh når jeg er hjemme og ikke ammer, verdens mest befriende følelse å slippe ut jura :-)

Kommer helt an på bhen. At den strammer og presser med skåler. Jeg sover aldri med bh, ammebh uten spiler og ellers er ikke bh stram og skålene godt utenfor brystvevet. Og så ammer jeg lenge, det motvirker brystkreft.

Og det kommer sikkert an på type deodorant også - jeg bruker antiperspirant. Men det sier seg jo selv at alle kjemikalier du putter på kroppen ikke er bra. Har lyst til å prøve sånn mineralstein du bare tar vann på istedet. Tror de selges på enklere liv bla.

Og bryst og underlivskreft er arvelig. Ikke noe sånt i min familie. Et tilfelle av brystkreft i svigerfamilien da, spørs om det er livsstil eller genetisk siden det bare er hun ene...

Jeg har så små pupper at jeg ikke trenger noe støtte, så når jeg bare er hjemme bruker jeg aldri BH.
Bruker det når jeg går ut, rett og slett for å få litt form på dem.

Jeg har hørt at deo kan øke risikoen, men det er vel stoffene i den som trekker inn i kroppen, regner med det er mange som er trygge og.

Back
Topp