Denne varmen her

Krristy

Gift med forumet
Er det flere som sliter med å legge barna i denne varmen?
Det blir rett og slett ikkje kaldt her inne i det hele tatt.
Prøvd å legge minstemann på 5 mnd utallige ganger ikveld men han er jo rett og slett gjennomsvett hele tiden til tross for at han kun har bleia på, vinduet er åpent i tillegg....

Rett før eg blir gal nå snart for jeg har kun fått sove maks 3 -4 timer hver natt siden torsdag pga han mener det er dag på nattestid.
Så nå blir eg rett og slett irritert fordi jeg ikkje får kvelden engang for meg sjøl etter å tatt meg av en TRASSETE 2 åring og en oppmerksomhetsyk baby som ikke kan ligge alene i 10 sekund engang!

BLÆÆÆÆÆÆÆÆH måtte bare blåse det ut en  plass!!!!!!!!!!!!

Har du prøvd å legge han i bare bleia rett på et lammeskinn? Det regulerer temperaturen bra, og de fleste barn unngår å bli gjennomsvett da :)

Uffda, det hørtes ikke noe trivelig ut. Hva med en sånn bordvifte eller noe sånt da? Så blir det litt mer sirkulasjon i luften hvertfall :)

hva med å drope dyna
om sommeren her så bruker ungene her kun laken eller sover kun i pysj uten noe over
evt en brodvifte

Uffda :/

Her sliter vi ikke enda, lillegutt legger seg fint, den eneste som klager er eldste på 13 år :p

Ser på babysittern at det er 24 grader på rommet vårt nå i kveld, lillegutt sover med pjamas og dyne. Ligger på lammeskinn da, om det har noe og si :p

Til sommern bruker vi bordvifter på soveromma, regner med jeg må dra de frem snart :)

*UtspyttaLaban* skrev:

Her sliter vi ikke enda, lillegutt legger seg fint, den eneste som klager er eldste på 13 år :p

Ser på babysittern at det er 24 grader på rommet vårt nå i kveld, lillegutt sover med pjamas og dyne. Ligger på lammeskinn da, om det har noe og si :p

Til sommern bruker vi bordvifter på soveromma, regner med jeg må dra de frem snart :)

lammeskinn mister virkningen sin, når man har bomull på dem først. Fordi da vil bomullen føre til at de blir våte og klamme. Og skinnet vil ikke kunne transportere fuktigheten godt nok.

Hva med sånn blendegardin? Sånn rullgardin som gjør at det blir helt mørkt i rommet?

*yummymummy* skrev:
*UtspyttaLaban* skrev:

lammeskinn mister virkningen sin, når man har bomull på dem først. Fordi da vil bomullen føre til at de blir våte og klamme. Og skinnet vil ikke kunne transportere fuktigheten godt nok.

Åh, det viste jeg ikke.
Men altså, han har ikke vært klam og svett da, ikke til nå iallefall.
I vogna sover han jo med ullbody og strømpis, men på natta sover han jo med bomullpjamas.

Bør skaffe ull til nattesbruk og da altså :)

*yummymummy* skrev:
Hva med sånn blendegardin? Sånn rullgardin som gjør at det blir helt mørkt i rommet?

Det har vi på rommet fra før av :)
Etter han fekk seg en litt lunken dusj så sovnet han med engang etterpå eg la han :)

*UtspyttaLaban* skrev:
*yummymummy* skrev:
*UtspyttaLaban* skrev:

Åh, det viste jeg ikke.
Men altså, han har ikke vært klam og svett da, ikke til nå iallefall.
I vogna sover han jo med ullbody og strømpis, men på natta sover han jo med bomullpjamas.

Bør skaffe ull til nattesbruk og da altså :)

Eller eventuelt la han sove i bare bleien de nettene det er som varmest? Det kan også fungere braemoticon 

Krristy skrev:
*yummymummy* skrev:

Etter han fekk seg en litt lunken dusj så sovnet han med engang etterpå eg la han :)

Så godt han sovnet tilslutt. Krysser fingrene for at dusjen hjelper, så han sover mer enn noen få timer i natt, så dere er litt mer opplagte alle sammen i morgenemoticon

*yummymummy* skrev:
Krristy skrev:
*yummymummy* skrev:

Så godt han sovnet tilslutt. Krysser fingrene for at dusjen hjelper, så han sover mer enn noen få timer i natt, så dere er litt mer opplagte alle sammen i morgenemoticon

Ja var godt noe endelig funket :)
Får krysse fingrene for at det blir litt mer søvn inatt siden han sovnet rundt klokka 10 :)
Men kjenner eg han rett så er det morgen klokka seks :p

Merket faktisk at det var litt varmt når vi la oss i går ja ;o)

På de varmeste dagene om sommeren lufter vi godt ut og har dører/vinduer oppe og de lystette rullgardinene nede på rommene for å holde en del varme ute + bord/gulv vifter på alle soverom for sirkulasjon i lufta og vi sliter aldri med å få sove ;o) Nå har vi varmepumpe så blir det for ille i sommer kan vi kjøle med den :o)

Back
Topp