Denne var interessant.. Dagens diskusjon!

Syns at det kommer helt an på hvor du bor.. Jeg bor på bygda og Markus har sovet mange timer ute på verandaen da han var så liten.. Vi bor på et felt med mange hus men alle hagene er skjult og kommer seg ikke inn i Hagen uten å må gå gjennom innkjørselen vår først..

Syns vi har blitt redde nok jeg. Når jeg var liten gikk jeg og vennina mi ut i skogen i 4 års alderen, klatra og lekte og brukte eventyrskogen til det den burde bli brukt til. Visste å passe oss for biler og fremmede folk.. Kjenner jeg ikke hadde greidd å sende ut Isak alene og syns igrunnen det er synd men sann er det i dag.

Det er jo en selvfølge at man ser vogna fra cafeen også og sove ute ser jeg ikke noe gale med, vi har jo babycall. Men det går nok den veien at vi blir enda reddere og går med barna i band over alt.

Jeg også synes det har mye å si hvor du bor. Vi bor i et byggefelt et tettsted i tr.lag. Jeg for min del forlater ikke vogna utenfor en kafe, men kan låse inn barnet i bilen hvis jeg skal en liten tur i butikken, kjøpe 1 brød o.l. (Ikke på sommeren, og ikke spedbarn). Jeg lot amanda sove ute i vogn på verandaen da hun var liten, men så til henne ofte! Jeg er jo redd for at det skal komme katter osv... Har aldri vært redd for at noen skal komme å ta med vogna... kan hende jeg har vært litt naiv...

Utenfor hjemme er jo en ting, men ja jeg synes det er uansvarlig å sette babyen fra seg utenfor kafeen/butikken mens man selv går inn. Det gjør jeg ikke med hunden min heller...

Back
Topp