denne sexen da...

panterinnen

Gift med forumet
Uff... jeg føler meg så utrolig kjip... ikke vet jeg hva som er galt med meg...
Før jeg ble gravid så elsket jeg sex (mins det iallefall) og på begynnelsen av forholdet til meg og kjærsten
så var vi jo faktisk kaniner.. alt var topp.. sex var ett hipp hipp hurra ord.
Men etter jeg ble gravid så har sexlysten min dalt betraktelig.. faktisk til null.. har aldri lyst på det lenger...

Jeg føler meg stygg, føler at musa mi har blitt gedigen etter fødselen og jeg klarer ikke nyte det ordentlig eller noenting [:(]
Kjærsten min har jo faktisk lyst på det hver eneste dag,
gjerne hele tiden og han sier at han elsker kroppen min og alt sånn... Men jeg klarer ikke å tro på han.
Skal det være sånn bestandig nå??? vi har sex som regel en gang i uka.. føler at jeg må det..
later som jeg ha lyst og alt sånt for å glede han. Men han klager jo konstant på at han får for lite...

Han skjønner ikke at jeg ikke har overskudd til alt dette... Småtten sover ikke ordentlig om natta..
våkner støtt og stadig, og jeg har faktisk ikke sovet ordentlig på snart 6 måneder...
dette tar på, men det forstår ikke han.
Så det at jeg er kjempetrøtt når det blir kvelden gjør at han blir sur og at vi kragler en del...
Føler at dette ødelegger alt, og jeg vet at det mest er min skyld.
Hva i all verden skal jeg gjøre for å få opp sexlysten min slik at ting blir bedre?????
Arrgh!!

Jeg skal ikke komme med noen råd i forhold til hvordan du skal få opp sexlysten, men det jeg vil anbefale deg, er å snakke med ham om hvordan du føler det. Det er ikke noe (etter min mening) som er mer turnoff, enn en mann som tigger om sex. [:'(] Det gjør meg rett og slett SUR!!! [:@] Forklar ham hvordan du føler det, og hvordan du ser på kroppen din. Jeg er sikker på at dette vil hjelpe dere begge, og at det kanskje vil bli mindre krangling i alle fall. Det hjelper på sexlysten det også, vet du.
Lykke til! [;)]

jada... men har vel sanrt sagt det til han i 4 måneder at det hadde vært stor sjanse for at jeg hadde fått mer lyst på sex hvis det ikke hadde blitt en plikt hele tiden og noe som kunne ha skjedd spontant for å si det sånn!!!! mannfolk altså!!!

Den der husker jeg igjen ja...........
Jeg fant ut at jeg var nødt til å begynne med meg selv først. Se på kroppen din å tenk på den bragden du har utført!!!Når du blir tilfreds med den er mye gjort. Hvis din kjære sier at han er glad i kroppen din så mener han det helt sikkert.
Måtte flire litt da du sa at musa de føles så stor for sånn følte jeg det også.... Den er nok ikke det bare sånn til opplysning!!!!Gjør litt bekkenbunnstrening også så kjenner du nok stoooooooooor foskjell.

He he. Sex blir et helt nytt begrep etter at man har fått barn.. Ta tiden til hjelp, og plutselig "våkner" man (kan ta laaang tid desverre..)
Da jeg ventet mitt første barn fikk jeg en "artig" beskjed; Man skal putte en krone på et glass hver gang man har sex før man får barn. Tar man ut en krone hver gang man har sex etter fødselen, vil glasset likevel ALDRI bli tomt...
hmmm, liten trøst kanskje..

Hei! Har hatt samme følelse som deg... det var utrolig kjipt å merke ganske forti svangerskapet at lysta bare forsvant. Det har vært det siste jeg har hatt lyst til. Ikke det du vil når du er uvel, føler deg oppsvulma og stor og bare vil sove.
Klart det var tøft både for han og meg første tida, men vi har vært flinke til å prate om hvordan vi føler det hele tiden. Det har vært viktig. Han må få vite at det ikke er han det er noe galt med. Og at dette kan være helt vanlig i svangerskap.
Nå er vi snart ferdige med svangerskapet (skulle hvertfall ha vært ferdige...) og har prøvd alt vi kan for å få fødselen i gang. Til og med sex sjøl om jeg trodde det absolutt ikke var aktuelt for min del. Men det gikk bedre enn jeg trodde. Og nå kjenner jeg at følelsen jeg har hatt i 9 måneder ganske sikkert forsvinner etterhvert som kroppen blir seg selv igjen.
Tror du bare kan ta det med ro jeg... men snakk med mannen.... det skader ikke[;)]

Lykke til i allefall!
Lykkemor

Da er vel jeg stikk motsatt av dere da[8|]
Jeg har lyst på sex hver dag, så her er det samboeren som holder igjen[:(][;)]

Vit hvor heldige dere er... og mennene skal bare vite hvor heldige de er... Hormoner er noe rare greier!
Og det her er ikke lystmangel på grunn av hodepine eller kvalme altså... det er bare en generell følelse av at sex er det absolutt siste man kan tenke seg akkurat nå.... uansett hvor bra det var før vi ble gravide! [;)]

Lykkemor

jeg sleit gså gjennom hele svangerskapet hadde null lyst på sex før jo men ikke som gravid.
en måned etter alt var grodd, hadde jeg veldig vanskelig med sex ,det gjorde vont det var ikke naturlig lenger,for meg så vi måtte prøve lenge. jeg var bare i humør på munn sex. men etter vi jobbet mye med det og forsøkte litt stilinger kom lysten tilbake smått i begynnelsen men nå har det kommet tilbake. no er det no nesten sånn at jeg er en fare i senga. bare ta det helt med ro det kommer men kan ta litt tid.
men komunikasjon er veldig viktig stå på dere greier dette fint.
og typen skal tolerere når du sier nei

Har du prøvd å spise rosenrot? Det hjalp mye på meg, både for overskudd og sexlyst! Hvis du ammer, bør du forhøre deg om du kan bruke den enda. Jeg fikk nesten panikk da jeg ble gravid og måtte slutte på den, men da ordner hormonene opp![;)]Har økt sexlyst i dette svangerskapet i forhold til de andre to.

Ellers er det kjempeviktig å være dette bevisst, og å være åpen mot hverandre. Hva med å få barnevakt og ha ett døgn eller en helg alene? Prioriter hverandre!

Back
Topp