Denne ryggen, denne ryggen

krb

Blir kjent med forumet
Hvordan står det til med deres rygg jenter?? Verker det i korsryggen?
Det verker godt i min allefall, men har blitt anbefalt å gå mye i ulendt terreng, samt å ta seg en tur i svømmehallen 1 gang i uka. Så får vi se da om det hjelper å trene litt mer[;)]

joda...ryggen min er ikke helt som den skal[:'(]
og nå skal jeg på jobb og stå å løpe hele kvelden....

jeg vet at når jeg kommer hjem i kveld.så har jeg 10 ganger så vondt,og det er smertefullt bare det å snu sg i senga.....
ikke noe gøy[&o]

Jeg har også vondt i ryggen... verst å reise meg opp fra fks sofaen eller snu meg/reise meg fra senga! Men jeg klarer meg til nå [:)] Bare litt ekstra tungt med ting som husarbeid o.l!

Jepp, særlig korsryggen er flink til og straffe meg vist jeg har gjort noe som gjør at jeg må stå litt franoverbøyd, fks støvsuge eller plukke ut av oppvaskmaskina.
Begynnner og føle meg som ei ubrukelig tønne!!
Samboeren min synest jeg er bare søt og sjarmerende når jeg kaver rundt og når jeg skal opp av sofen.
Og jeg har bare kommet halveis!!!

Synes du skulle vurdert en sykmedling jeg Poca. Man må huske på at man også skal ha ryggen i god behold etter svangerskapet.
Høres ikke noe særlig ut at du skal stå og "løpe" når du er på jobb. Skjønner godt at ryggen verker ekstra da ja. Omtrent som om man går av på midten[:@]
Ha en fin kveld på jobb[:)]

Ja, ryggplager kan være en advarsel fra kroppen at det er på tide og roe ned.
Mange gravise har det nok med og være gravid. Jef prøvde og skulle være verdensmester i hjemmet. Har akkurat flytta inn i ny bolig som vi har tapetsert, malt og lagt gulv selv + at jeg ville være med og flytte inn og vaske ned hele huset når samboerne min er på jobb.
Nå er jeg hedig vist jeg klarer og støvsuge. Er ikke redd for og ta det med ro lenger, får bare kjeft vist jeg sliter meg ut.

Huff da fortjener du virkelig å ta det med ro nå Mesaana. Men det er noe med dette overskuddet da. Det har iallefall kommet til meg nå (øh, ikke hver dag vel og merke..). Har nesten fått støv på hjernen etter at jeg ble gravid. Var en liten vaskefrik fra før, men ikke så ille som jeg er nå. Samboeren min blir nesten irritert av all den vaskinga og ryddinga mi.

Du får legge deg godt til rette på sofaen Mesaana og hvil deg. Skal ikke slite seg ut før fødselen heller[&o]

skulle sole meg de to dagene det var sol her på sunnmøre. La meg flat på et teppe. Hadde store problemer md og komme meg opp. Korsryggen låste seg helt. Satt meg i en stol og sola meg de to andre dagene her var sol. begynner og bli ei stund sia no.

Leste en plass at når en ligger på ryggen kan morkaka legge seg over noen nerver der, og det kan bli ganske ubehagelig.

Er anbefalt å venne seg til å ligge på siden, for etter 6 mnd skal en helst ikke ligge på ryggen har jeg hørt.. ikke for at de er skadelig, men at de er bedre å ligge på siden, når magen bli for stor, har jeg skjønt! [:D]

Den kjenner jeg også igjen Mesaana. Slett ikke noe godt å prøve å komme seg opp etter å ha ligget på ryggen en stund.
Kjøpte meg en skikkelig solseng jeg i sommer og den har vært behagelig for ryggen min. Så var det denne sola da, som så sjelden har dukket opp her i trøndelag i år...[:'(]

Hei!
Jeg plages også med ryggsmerter, og da spesielt i korsryggen. Det værste er å ligge, det er bedre å sitte og gå. Og nå skal jeg til naprapat, samt gå på svømmetrening for gravide med bekkenløsningsplager. Det å ha vondt i korsryggen kan være en "start" for bekkenløsningen sa legen til meg.
Jeg synes også det hjelper å gå i skog og mark, men ikke for lenge av gangen!

LYKKE TIL JENTER - HOLD UT! Men ta vare på kroppen. Den sier i fra når den ikke trives!

Go`jenta

Hei!
Merker det skikkelig godt i korsryggen når jeg vokner om morgenen. Er noen dager så vondt at jeg bare må stå opp selvom jeg bare vil bli liggende[:)].

Merker det også når vi er ute å handler eller noe hvor jeg blir stående lenge. Da blir jeg tilslutt så svimmel at jeg bare må sette meg ned.

Klem.

Hei. Min rygg og hofter verker veldig, har vondt for å gå, og har problemer med trapper. Jeg jobber i barnehage, og gruer meg litt til høsten, blir en tung tid...har termin 26.12. Men jeg sover med en pute mellom bena om natten, dette stabiliserer og retter opp bekken, og ben... Prøv det, det hjelper faktisk litt.
Klemz

Æsj ja, vonde rygger er noe dritt.....

Har "alltid" hatt vond rygg jeg, og frykter vel at den ikke blir noe bedre eeterhvert som graviditeten skrider frem. Foreløping er den bare vanlig irritert, men så er jeg bare i uke 11 enda. Har også en fysisk jobb med mye løfting. Prøver å være flink å løfte riktig. Vi får ta vare på oss selv som best vi kan - det er jo ikke bra å være stillesittende heller. Det er jo egentlig fint at kroppen sier i fra når det er på tide med en pause.

Back
Topp