denne provoserer litt...

Jeg var så lur at jeg svarte på den tråden.... Leste den ene linken der det ble "dokumentert" at overvektige har økt risiko for dødfødsel. I samme artikkel står det! "Kvinner over 35 har fem ganger så stor risiko for dødfødsel som de under 25 - Tenk på DET dere gamliser når dere puler" skrev jeg..... [8|] Trodde at sarkasmen var ganske tydelig, meeeeen fikk noe slikt til svar: Jeg er så enig - liker ikke at så gamle damer får unger.... Og det var seriøst! Hahahaha... Må flir litt ailtså!! Jaja... Alt kan diskuteres! [:D]

ORIGINAL: snap

Jeg var så lur at jeg svarte på den tråden.... Leste den ene linken der det ble "dokumentert" at overvektige har økt risiko for dødfødsel. I samme artikkel står det! "Kvinner over 35 har fem ganger så stor risiko for dødfødsel som de under 25 - Tenk på DET dere gamliser når dere puler" skrev jeg..... [8|] Trodde at sarkasmen var ganske tydelig, meeeeen fikk noe slikt til svar: Jeg er så enig - liker ikke at så gamle damer får unger.... Og det var seriøst! Hahahaha... Må flir litt ailtså!! Jaja... Alt kan diskuteres! [:D]

hehe[8D][:D]

ORIGINAL: **Turbotrusa**

ORIGINAL: vwengel

ORIGINAL: **Turbotrusa**

Dere misforstår nok helt ja[:)]

Det er en tråd om røyking...

Der blir det sagt at røyking er egoistisk siden det kan skade fosteret.
En link blir satt inn... Der står det også at overvekt er skadelig...
Et spm var da om dette kunne sammenlignes...

Var det da egoistisk å bli gravid med viten vilje før man slanket seg om man kunne bli gravid med viten vilje mens man røyka...

okei... sånn å forstå.

men likevell, synes det ble litt usmakelig å spørre om en slik ting.
jeg som overvektig ønska meg like mye barn som ei på 60kg...

men det kan hende jeg blir såpass provosert, FORDI dette var en problemstilling jeg hadde for noen år siden.
eller, valget var vel enkelt, jeg ville ikke bli gravid som feit...

Er ei annen "provoserer" i den andre tråden som spør... Det ble såklart mange reaksjoner. Forstår at det sårer, men den linken som ble linket gjaldt ekstrem overvekt! Der legene sier nei, men man bare kjører på av egen egoisme...

om en som er ekstremt overvektig, prøver å bli gravid men legen sier nei og den personen burde slanke seg først, så kan jeg forstå at det ikke er så lurt å bli gravid, MEN er person overvektig og blir gravid (uten å prate med legen først), ungen er ikke planlagt, så synest jeg IKKE at det er egoistisk at den personen velger å beholde barnet....[:)]

ORIGINAL: Puppeluppen

ORIGINAL: snap

hehe[8D][:D]

er det virkelig mulig å bli så dom??? hehe
Ikke du altså, men de som svarte....[:D]

Litt enig, men alikevel uenig i den tråden..

ORIGINAL: Petronella.

Må nok si meg litt enig. Men på det grunnlag at røyking, fedme, arvelige sykdommer... er helsefarlig og dermed kan skade fosteret.

Får man beskjed fra legen sin at man har/gjør en faktor som kan være skadelig for babyen... og likevel fortsetter uten å endre dette, så oppfatter jeg personen som noe ego ja.

Men det er min mening! Og ønsker ikke å tråkke noen på tærne... tråkker faktisk på mine egne med dette innlegget [&:]

ENIG - SÅ ENIG!!

Hvis man velger å se bort i fra legens anbefalinger om å slanke seg før man prøver å bli gravid, da mener jeg at man er egoistisk ja.

Men det er vel bare i de ekstreme tilfellene man blir bedt om det..? Vil jeg tro?

okey...
er ikke det nokk at vi blir satt i bås pga at vi er overvektige når vi går gravid. nå er vi plutselig egoistiske også. jeg gadd ikke lese tråden en gang, syns det bare er patetisk hele greia. vi som er overvektige har jo et like stort ønske til å få barn som alle andre.
jeg var 95 kg og 1.60 m, noen som til sier at jeg har en bmi på 37. og hele svangerskapet med aleksander ble jeg satt i bås. men likevell alle verdiene mine var fine, og jeg var ikke i nærheten av å utvikle sv. diabetes eller sv. forgiftning. ikke hadde jeg komplikasjonen under fødselen heller. faktisk har jeg aldri følt meg sunnere og friskere mens jeg gikk gravid.
men....jeg ønsket ikke å være så tung da jeg ble gravid, og skal prøve å gå ned til vi skal planlegge neste unge. mest for min egen del, og for å slippe å havne i samme bås en gang til.

Kjenner jeg blir SÅ FORBANNA av å lese sånt..! Jaja, da er jeg jævli egoist for at jeg valgte å få Mats..! Fy faen ass..! Møkkafolk..

Tror mange av dem mener folk som er ekstremt overvektige da..Det å være overvektig i dagens samfunn er ikke lenger det det var før.. I følge bmi målinger er jeg også overvektig, men jeg føler meg ikke overvektig....

ORIGINAL: lizzzzie

okey...
er ikke det nokk at vi blir satt i bås pga at vi er overvektige når vi går gravid. nå er vi plutselig egoistiske også. jeg gadd ikke lese tråden en gang, syns det bare er patetisk hele greia. vi som er overvektige har jo et like stort ønske til å få barn som alle andre.
jeg var 95 kg og 1.60 m, noen som til sier at jeg har en bmi på 37. og hele svangerskapet med aleksander ble jeg satt i bås. men likevell alle verdiene mine var fine, og jeg var ikke i nærheten av å utvikle sv. diabetes eller sv. forgiftning. ikke hadde jeg komplikasjonen under fødselen heller. faktisk har jeg aldri følt meg sunnere og friskere mens jeg gikk gravid.
men....jeg ønsket ikke å være så tung da jeg ble gravid, og skal prøve å gå ned til vi skal planlegge neste unge. mest for min egen del, og for å slippe å havne i samme bås en gang til.

Du er ikke ekstremt overvektig da! Det er det det er snakk om her.

Altså kvinner som er så overvektige at de knapt kan gå! Du må innrømme at det er da egoistisk å bli gravid når man knapt klarer å ta vare på seg selv?

ORIGINAL: Helene Smurfemor

ORIGINAL: lizzzzie

okey...

Du er ikke ekstremt overvektig da! Det er det det er snakk om her.

Altså kvinner som er så overvektige at de knapt kan gå! Du må innrømme at det er da egoistisk å bli gravid når man knapt klarer å ta vare på seg selv?

Eller ikke klarer leke/løpe med ungene sine

jo jeg syns jeg er ganske overvektig 3 til opp i bmien så får jeg søke om slanke operasjon. men ser på det som en billig løsning, så jeg sliter meg heller gjennom gåturen å tiltaket med å komme seg ut av go stolen. hehe

jo da, jeg syns også at det ikke er helt forsvarlig å bli gravid når en er 130+++, men da syns jeg også at kansje samfunnet kan hjelpe de, fremfor å sette de i bås. for det er ingen som vil være kjempe feite. og jeg syns at alle skal få sjangsen til å bli foreldre. men selvfølgelig det skalder ikke å planlegge litt, i stedet for å tenke at de skal bli gravide for en hver pris. selv håper jeg at jeg en dag skal få slippe å ta det glukoseskvipet. for det var bare ysj + jeg holdt på å besvime av hele greia

Herregud!!

Back
Topp