Denne nestlé-boikotten

Nestle gjør utrolig mye dumt.
Har hørt om den saken der før.
Nestle har også gått inn på sykehus i den tredje verden, vist barselkvinner bilder av runde vestlige babyer og gratis NAN.
Når disse kvinnene kommer hjem fra sykehuset har det ikke melk i puppen, tilgang til rent vann eller råd til erstatning.
Man antok at på det verste døde 1,5 million nyfødte i året på grunn av dette.
Etter dette lagde WHO en proposisjon som de ønsket alle produsenter av mme skulle signere hvor de lovet å ikke oppføre seg slik, Nestle har som eneste firma ikke signert...
Jeg unngå Nestle

Mer informasjon finner dere på
https://ammehjelpen.no/boikott-nestl

Aner ikke hva de tjener på vann, men det er da maaange andre som selger vann og. Hvorfor er det bare nestle som skal bli sjekket og hakket på?

De selger vel ikke like mye vann her som i andre land. Ser mye mer av nestle vann i Spania f.eks, men det er også mange andre merker som er billigere og smaker bedre.

Aner ikke hva de tjener på vann, men det er da maaange andre som selger vann og. Hvorfor er det bare nestle som skal bli sjekket og hakket på?

De selger vel ikke like mye vann her som i andre land. Ser mye mer av nestle vann i Spania f.eks, men det er også mange andre merker som er billigere og smaker bedre.
Nå kom jeg ikke inn på den linken, men har hørt om den saken tidligere.
Problemet er ikke at Nestle selger vann, det er det som du sier mange andre som gjør.
Problemet er at Nestle kjøper områder og tapper alt vannet slik at folk som tidligere hadde dette vannet som sitt drikkevann blir tvunget til å kjøpe siden vannet de var avhengig av er blitt borte

At nestle driver med og alt for sier virker "nesten for godt til å være sant". Alle andre blir da satt for retten og får pålegg om å skjerpe seg osv. Nestlé blir solgt over hele verden. Jeg er skeptisk til det meste av sånt. Men er nok fordi alt kommer til en dag og mange har tatt feil om mye. Men se at alt er sant. Hvis nestle ikke hadde kjøpt opp dette landet så hadde noen andre gjort det. Hvorfor var det mulig å kjøpe det i utgangspunktet? Jo fordi de som bestemmer i disse landene ikke vil sine innbyggere sitt beste og bryr seg kun om seg selv. Det er jo ett større bilde her. Først fikk nestle kjeft fordi folk ikke hadde tilgang på reint vann og nå fordi de selger feil vann. Bare gå på nestle sine sider så ser dere folk som kommentere dritt hele tiden. Mange hat bestemt seg for å hatr nestle men nesten ingen kan svare på hvorfor. De sier kun nestle bruker palmeolje som ikke er sant. Alle bruker palmeolje i mme fordi Who ikke godkjenner noen mme uten. Jeg blir ærlig talt litt lei dette her. Man skulle boikottet hipp i stedet. Er ikke mulig å bevise om palmeolje er økologisk eller ikke. Men de påstår at de har det.

Nå kom jeg ikke inn på den linken, men har hørt om den saken tidligere.
Problemet er ikke at Nestle selger vann, det er det som du sier mange andre som gjør.
Problemet er at Nestle kjøper områder og tapper alt vannet slik at folk som tidligere hadde dette vannet som sitt drikkevann blir tvunget til å kjøpe siden vannet de var avhengig av er blitt borte
Men som det blir nevnt over her så hadde vel noen andre kjøpt disse områdene om ikke nestle hadde gjort det?

Jeg har ikke fått med meg noe av dette tidligere, men jeg syns nestle blir hakket på for omtrent alt de gjør. Om det er så ille så er det rart de faktisk får lov til å selge produktene sine her syns jeg. Folk gjør jo ikke annet enn å klage på dem virker det som, og jeg kan tenke meg det er mange andre firmaer som ikke er så mye bedre. Hvorfor er det da bare nestle som blir boikottet?

Men som det blir nevnt over her så hadde vel noen andre kjøpt disse områdene om ikke nestle hadde gjort det?

Jeg har ikke fått med meg noe av dette tidligere, men jeg syns nestle blir hakket på for omtrent alt de gjør. Om det er så ille så er det rart de faktisk får lov til å selge produktene sine her syns jeg. Folk gjør jo ikke annet enn å klage på dem virker det som, og jeg kan tenke meg det er mange andre firmaer som ikke er så mye bedre. Hvorfor er det da bare nestle som blir boikottet?
Grunnen til at jeg boikotter Nestle er den mme saken jeg skriver om lengre oppe, og der er det KUN Nestle det gjelder ikke alle andre merker

fordi de bryter WHO Koden.

les mer om WHO koden her: https://ammehjelpen.no/who-koden

Grunnen til at jeg boikotter Nestle er den mme saken jeg skriver om lengre oppe, og der er det KUN Nestle det gjelder ikke alle andre merker

Hadde ikke sett den da jeg svarte. Takk for link

Men da får man boikotte pga det da, og ikke klage på alt annet de gjør i tillegg som også mange andre gjør. Det bør jo da holdes til det som faktisk kun er dem som gjør?

Hadde ikke sett den da jeg svarte. Takk for link

Men da får man boikotte pga det da, og ikke klage på alt annet de gjør i tillegg som også mange andre gjør. Det bør jo da holdes til det som faktisk kun er dem som gjør?
det er mye nestle gjør som er svært uetisk. bl.a tømme vannresorvarer i tørkeperioder. når resten av befolkningen i området har påbud om restriksjoner. (For å selge vann i andre land- ja faktisk)
ellers er det langt mer de også gjør som ikke er særlig positivt...

Men da burde jo Who ta grep. Noe de tydeligvis ikke gjør. De har jo mye med dem å gjøre i forhold til at de prøver å lage mme uten palmeolje. Dette er noe de skriver selv på tiltale ang palmeolje. De får ikke sin mme uten palmeolje godkjent av Who. Så da burde jo Who blande seg inn når de tydeligvis har mye kontakt. Men som flaske mamma er jeg skeptisk til ting som står på ammehjelpen.no. har desverre vært borti alt for mye hets ang flasker og at jeg ikke prøvde amming nok osv.

det er mye nestle gjør som er svært uetisk. bl.a tømme vannresorvarer i tørkeperioder. når resten av befolkningen i området har påbud om restriksjoner. (For å selge vann i andre land- ja faktisk)
ellers er det langt mer de også gjør som ikke er særlig positivt...
Men hvordan får de tilgang til det da? Noen lar dem jo ta det vannet, så da er det jo ikke kun nestle det står på. Og hadde ikke de gjort det, så er det vel en stor sjanse for at noen andre ville gjort det. Det meste handler vel om penger for alle parter vil jeg tro.
Nestle er nok ikke det eneste firmaet i verden som gjør noe uetisk heller.

Men da burde jo Who ta grep. Noe de tydeligvis ikke gjør. De har jo mye med dem å gjøre i forhold til at de prøver å lage mme uten palmeolje. Dette er noe de skriver selv på tiltale ang palmeolje. De får ikke sin mme uten palmeolje godkjent av Who. Så da burde jo Who blande seg inn når de tydeligvis har mye kontakt. Men som flaske mamma er jeg skeptisk til ting som står på ammehjelpen.no. har desverre vært borti alt for mye hets ang flasker og at jeg ikke prøvde amming nok osv.
tror du ikke de har forsøkt å ta grep? og tror du virkelig nestle bryr seg....

Men hvordan får de tilgang til det da? Noen lar dem jo ta det vannet, så da er det jo ikke kun nestle det står på. Og hadde ikke de gjort det, så er det vel en stor sjanse for at noen andre ville gjort det. Det meste handler vel om penger for alle parter vil jeg tro.
Nestle er nok ikke det eneste firmaet i verden som gjør noe uetisk heller.
de tømmer vannreservene som DE eier, og kontrollerer i det området. de er et ekstremt stort selskap... med utrolig mye makt. ofte har slike bedrifter politisk inflytelse også... desverre...

de tømmer vannreservene som DE eier, og kontrollerer i det området. de er et ekstremt stort selskap... med utrolig mye makt. ofte har slike bedrifter politisk inflytelse også... desverre...
Såpass skjønte jeg jo, men de har jo ikke alltid eid dem.

Det jeg ikke skjønner er at Nestle får slakt for omtrent hver minste lille ting de gjør, bl.a for det med palmeolja, mens mange andre firmaer helt sikkert gjør mye uten at de får like mye dritt.

Og her stopper diskusjonen for min del, siden jeg ikke har veldig mye kunnskap om alt og alle firmaer og hva de driver med ;)

tror du ikke de har forsøkt å ta grep? og tror du virkelig nestle bryr seg....
Altså, ingen får da drive sånn. Er da derfor vi har Who. De hadde jo gått ut å advart om nestle i sosiale mediar osv. Alle firmaer som driver ulovlig havner i en rettsak for jorda ( som jeg ikke husker hva heter akkurat nå). Var jo ett selskap som solgte varer over nett som ble klaget på for ett år siden som kom i rettsak nå. Dette skrives det om og advares om, men ikke nestle. Eier de hele verden og er hele verden korrupt? Blir nesten en konspirasjonsteori for min del.

Back
Topp