Denne nattesvetten ...

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
Enten så hadde jeg ikke nattesvette etter fødsel med de to andre eller så har jeg fortrengt det. Men hvor lenge varer noe sånt da? Er det vanlig?

På flere andre tråder har jeg fått med meg at flere har opplevd dette i uken(e) etter fødsel, men er det noen som vet om det er vanlig å ha det og/eller hvor lenge det varer?

Jeg nattesvettet etter 2-3 dager og holdt på tilsvarende lenge før det ga seg en liten ukes tid, men nå har det vært på’an igjen i flere netter og selv om det er mer klamt enn det er vått, særlig i nakken, så er det jo skikkelig ubehagelig å våkne fuktig og klam. :wtf:

I begynnelsen tenkte jeg det var fordi kroppen kvittet seg med overflødig væske, men nå har jeg jo ikke stort med vann i kroppen mer ...

Plagsomt...
men jeg har det samme, hsr kommet og godt litt!
Man føler seg ikke særlig bra når det står på :p
Er nåk vanligt at det kommer og går, men usikker på hvor lenge dette liksom varer, dessverre!!

Trodde også det var vann som skulle bort, men nå er føttene mine beinete, er ikke mer vann igjen. Så et sted at kroppen går inn i en slags overgangsalder hormonmessig etter fødsel, kanskje det er det? Og vips gruer man seg til overgangsalder. :p Hadde også hørt det ville gå over etter 14 dager, men dere sier det ikke stemmer?

Sykt slitsomt! Jeg svetter på samme måte på dagtid også.

Håper det går over snart :P

Svetter noe helt vanvittig [emoji28]

Jeg svetter jeg og, men ikke i nærheten av like ille som med de forrige. Trenger ikke vri opp dyna liksom:-)

Har det slik jeg også + en del på dagtid

Jeg har ikke svettet ennå.. Igår frøys jeg for første gang på lenge :p Eller, svetter litt fortere når jeg er i aktivitet, men det er ikke så mye

Svetter fortsatt en del på natt. Perioder på dag, men ikke hele tiden. Tenker det må være hormonelt. Er bare vanvittig glad det er så friskt ute på natten nå!

Jeg hadde ekstrem nattesvette i ca tre uker. Har fortsatt mer nattesvette enn normalt, og nå er det straks seks uker etter fødsel.
Jeg hadde nok snev av dette med de andre også, men ikke slik som nå. Denne gangen våknet jeg med gjennomvåt dyne. Skikkelig ekkelt og mye styr med vask av sengetøy.

Svetter fortsatt en del på natt. Perioder på dag, men ikke hele tiden. Tenker det må være hormonelt. Er bare vanvittig glad det er så friskt ute på natten nå!

Ja, nattestempersturen er nydelig. Går an å puste uten å få åndenød som i en badstue!

Hadde det dei første vekene, men gitt seg no. 3,5 veker sidan fødsel.

Enten så hadde jeg ikke nattesvette etter fødsel med de to andre eller så har jeg fortrengt det. Men hvor lenge varer noe sånt da? Er det vanlig?

På flere andre tråder har jeg fått med meg at flere har opplevd dette i uken(e) etter fødsel, men er det noen som vet om det er vanlig å ha det og/eller hvor lenge det varer?

Jeg nattesvettet etter 2-3 dager og holdt på tilsvarende lenge før det ga seg en liten ukes tid, men nå har det vært på’an igjen i flere netter og selv om det er mer klamt enn det er vått, særlig i nakken, så er det jo skikkelig ubehagelig å våkne fuktig og klam. :wtf:

I begynnelsen tenkte jeg det var fordi kroppen kvittet seg med overflødig væske, men nå har jeg jo ikke stort med vann i kroppen mer ...
Fikk beksjed om at det var pga masse hormoner grunnet amming at det kunne føre til nattesvetting

Æsj... våkner slik noen ganger jeg å, og samtidig fryser... Og det kan komme når jeg er på butikken, skikkelig irriterende. Føler meg svett og ekkel hele tiden :rolleyes:

Æsj... våkner slik noen ganger jeg å, og samtidig fryser... Og det kan komme når jeg er på butikken, skikkelig irriterende. Føler meg svett og ekkel hele tiden :rolleyes:

Ja, jeg også. Føler jeg lukter hugg hele tiden!

Høres slitsomt ut! Jeg husker ikke hvordan det var med de andre to, men her ga det seg før vi var hjemme fra sykehuset. (Nå jinxer jeg vel, slik at det kommer tilbake...)

Har det fortsatt, 3 uker i morgen. I natt var både jeg å lillebror søkkevåte etter en amming, så både jeg å han måtte skifte. ( nå har jeg brystbetennelse med feber, men har vært sånn siden fødsel, dog ikke like mye. Men i natt endte det opp med at jeg reiv av laken, fjerna tissebeskyttelsen og hadde på nytt laken. Da ble det myyye bedre. Var såvidt litt svett når jeg våkna igjen. Så sånn madrassbeskytter funker ikke for meg, da den ikke puster å jeg blir kokt.

Jepp. 23 dager siden fødsel and still going strong. Litt bedre i natt, men da sov jeg jo søren meg som en stein også, og det har vært kjøligste natten siden varmen kom i mai også, men jeg er liksom hele tiden litt svett og klam. Urk.

Stakkar ungen som blir våt av min svette når han sovner oppå meg om natta [emoji28]

Stakkar ungen som blir våt av min svette når han sovner oppå meg om natta [emoji28]

Haha. Vi har ei som er en varmeovn selv, så her svetter alle - også mannen (som går med shorts hele året) når hun ligger som en smeltedigel på brystet hans.

Back
Topp