Denne magen.....

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Flere som tenker mye på den? Jeg har sett på flere ul at babyen vokser, sett kjønn og alt... Men syns liksom ikke magen øker særlig. Syns nesten den har stått stille siden uke 12. Og når jeg står syns jeg den bare er flesk (har jo litt for mye fra før). Kjenner kul når jeg ligger bare....

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg og føler det sånn, men er litt kortere på vei!! Nyyyter det og stryker på kulen når jeg ligger på ryggen. . Vet magen kommer og at den blir stooor :-)

Føler denne tiden her frem mot oul er sånn dødtid. Er ikke så mye spennende som skjer før uke 18-20 (hvertfall i mitt tilfelle) magen vokser litt men ikke mye så da er det liksom så lite nytt som skjer...
Gleder meg til jeg begynner å kjenne spark, og at magen popper skikkelig ut.

Er også i uke 15 nå og merker ikke noe bevegelse eller ser så mye til voksende mage. Oppblåst på kvelden bare. Blir jo litt bekymra...

Så en film her om dagen av noen som hadde tatt bilde hver dag, eller ganske ofte hvertfall, gjennom graviditeten. Det tok ganske lang tid før magen begynte å vokse, men når den først gjorde det så vokste den temmelig fort og plutselig var babyen ute. :)
Den filmen beroliget hvertfall meg. Her ser det bare ut som jeg har litt ekstra fett til overs. :P Men er nok en del baby bak fettlaget. ;) Hadde også litt fra før.

SeptBaby14: Fra magebildetråden ser det jo ut som du har fått en skikkelig fin babymage!

Jeg er i uke 15 og har også bekymret meg en del (se tråden jeg startet), men prøver å ikke tenke så mye på hva som er "normalt". Som Verpehøna sier så føler jeg at jeg er inne i en sånn dautidperiode, der jeg bare veeeenter på OUL og en bekreftelse på at alt er fint og jeg fortsatt er gravid :P

MoJo: Har du en link til filmen kanskje?

Men jeg har bare myk mage når jeg står. Hadde mye mage fra før

merker kunn at det er noe inni magen, fordi jeg klarer ikke trekke inn magen no særlig lengre :P har også en del fett på kroppen fra før, og merker ikke noe til denne graviditeten i hele tatt.. har kunn 3 positive tester, noen symptomer men de gikk jo vekk i uke 12.. så i 2 uker har jeg ikke merket noe... har lagt på meg 5 cm på magen, men det er pga alt det ekstra jeg spiser.. slutta å røyke å har lagt på meg masse. sier ofte til typen at jeg er redd jeg bare kommer til å se tjukk ut, og ikke se gravid ut i hele tatt hehe..

merker kunn at det er noe inni magen, fordi jeg klarer ikke trekke inn magen no særlig lengre :P har også en del fett på kroppen fra før, og merker ikke noe til denne graviditeten i hele tatt.. har kunn 3 positive tester, noen symptomer men de gikk jo vekk i uke 12.. så i 2 uker har jeg ikke merket noe... har lagt på meg 5 cm på magen, men det er pga alt det ekstra jeg spiser.. slutta å røyke å har lagt på meg masse. sier ofte til typen at jeg er redd jeg bare kommer til å se tjukk ut, og ikke se gravid ut i hele tatt hehe..
Godt vi er flere med få symptomer også da...

Men kjenner denne fasen er så psykisk slitso . Hørt hjertelyd og at babyen vokser på ul, men likevel er jeg redd noe er galt hver dag pga magen ikke vokser eller kjenner særlig liv.

sleit masse fra uke 6 til uke 12. så bare forsvant alt. blir sulten hver 2.time men det er eneste tegnet hehe. kjenner en liten kul nederst på magen for det er stein hardt der. bil bare at babyen skal sparke snart så jeg vet det er no der hehe.. alle sier jeg er heldig som ikke sliter, å sier meg enig i det. å syns så synd på de som ligger rett ut med div plager :(

Ja sant det du sier.... Men vi får håpe de snArt sparker ordentlig i mAgene våre, for da blir det vår trygghet.

Jeg har heller ingen synlig mage enda, er i uke 15, men personlig synes jeg dette bare er deilig :) Har vært på ul og sett at alt står bra til der inne. Fikk også vite at jeg har bakovervendt livmor, og at babyen ligger mot ryggen min.

Har det likt som deg. Ikke noen synlig graidbump. Var slik forrige gang og, men uroer meg noe helt hinsides likevel.

Jeg kjenner/ser ingenting når jeg ligger, men kan kjenne noe hardt jeg antar aner livmor når jeg står. Er litt utålmodig etter å kjenne at noe foregår, for jeg føler liksom at det jeg tror er livmor ikke flytter seg oppover i det hele tatt.

I morgen er det tre uker siden ultralyd, og da var alt i skjønneste orden, så jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet. Jeg synes jeg selv bare ser feit ut nå, men jeg har jo også endel ekstra fett, så når magen ikke er oppblåst er jeg temmelig dissete. Skulle vel ha gått ned litt i vekt på forhånd, men var lat og tenkte jeg kunne begynne å trene da jeg ble gravid i stedet.

Kremt. Snart, lover!!

Her er det litt motsatt... magen kom veldig tidlig. Og det var vanskelig å skjule. Nå er den alledere så stor at man kan se den om jeg har på jakke. Er i uke 16. Bekymrer meg at magen skal bli kjempe svær.. Det var den forrige gang. Er mindre oppblåst og magen er blitt så fast. Synes jeg har blitt tynnere ellers på kroppen.
Bekymrer meg like mye for den i magen, selv om jeg har tydelig mage. Ser fram mot OUL 14. April.. Er liksom så lenge til.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg kjenner/ser ingenting når jeg ligger, men kan kjenne noe hardt jeg antar aner livmor når jeg står. Er litt utålmodig etter å kjenne at noe foregår, for jeg føler liksom at det jeg tror er livmor ikke flytter seg oppover i det hele tatt.

I morgen er det tre uker siden ultralyd, og da var alt i skjønneste orden, så jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet. Jeg synes jeg selv bare ser feit ut nå, men jeg har jo også endel ekstra fett, så når magen ikke er oppblåst er jeg temmelig dissete. Skulle vel ha gått ned litt i vekt på forhånd, men var lat og tenkte jeg kunne begynne å trene da jeg ble gravid i stedet.

Kremt. Snart, lover!!

Tenkte noe lignende selv. Gikk ned en del kilo før graviditeten og trodde ikke det skulle bli noe problem å fortsette med sunn mat og trening når jeg ble gravid. (Uten å slanke meg altså) Vel... Når kvalmen styrer hva som holdes nede i magen og trening gjør meg verre, så er det ikke lett. Får håpe ammingen hjelper. ;) Det gjorde det visst da min mor fikk meg. :) Kiloene rant av og hun kunne spise hva hun ville. :P

Jeg tror det er vanskelig for oss, som ikke aner hva vi skal kjenne etter, å kjenne nøyaktig hvor livmoren er. Spesielt med litt ekstra polstring på magen. ;)
App'en min sier jeg skal kunne kjenne det like under navlen, men kjenner ikke en ting, jeg. :P Hvordan kjennes det ut, liksom. Hehe. Men de var fornøyde på ul for en uke siden, så regner med den vokser som den skal.

Det harde du kjenner er nok ganske garantert livmoren din. :)

Back
Topp