Denne følelsen...

snartbollemage

Flørter med forumet
I dag er første dag jeg skal til jordmor for å høre hjertelyd. Og alt jeg gjør er å grue meg!

Dette svangerskapet har bare vært så merkelig,og veldig veldig forskjellig fra forje. Fikk se et betryggende bankende hjerte da jeg var 10 uker på vei. Men syns liksom ikke magen har vokst noe siden den gang! Ikke har jeg begynt å kjenne liv(vet det er tidlig-men har jo født en gang før).. Formen begynner å komme seg og nå holder jeg maten nede, men alikevell så struter ikke magen slik som sist.. Huff, håper bare de finner hjertelyden i dag. Det kan jo fortsatt være for tidlig. Men tror jeg blir å bekymre meg grønn om de ikke finner den i dag:(

Noen andre som har opplevd så stor forskjell på svangerskapene sine at det skremmer litt?

Jeg har ikke vært gravid før så det kan jeg ikke svare på..men ellers har jeg det ganske likt som deg..
Var på ultralyd i uke 9, da så alt bra ut..men etter det har jeg ikke vært på verken ultralyd,legetime eller jordmortime. Skal til jordmor nå på onsdag, og har gledet meg veldig til det..men nå begynner jeg å bli kjempenervøs.. hva om hun ikke hører noe hjertelyd!!!... :( Usj.. alltid noe å bekymre seg for :( 
Jeg har heller ikke fått noe særlig mage, derfor jeg blir litt bekymret også.. ser jo på nett av andre mager i uke 13/14 så er blitt store og fine alt.. men jordmoren min sa at det var fra uke 13 og 1-2mndr etter det at magen plutselig kunne komme..den dukker tidsnok opp sa hun.. :)

Prøver å tenke positivt... hvorfor skulle hjertet plutselig stoppe visst det dunket så fint som bare det for 4 uker siden.. :) Kjenner det er lettere å skrive det enn å si det hehe..for jeg er veldig bekymret, men.. krysser fingrene for oss begge! ;)

Lykke til hos jordmor i dag, blir nok godt å få høre hjertelyden, så du forhåpentligvis kan senke skuldrene og nyte resten av graviditeten:)
Sist svangerskap kjente jeg første sparket når jeg vat 16 uker. Nå er jeg 15+1 og kjenner ingenting:) Fordi om man har født før, og vet hva man skal kjenne etter, så er det ikke normalt og kjenne sparkene før rundt uke 16. Noen kjenner det før, men det er ikke så vanlig:)

Bare tenk på det lille hjerte du allerede har sett, det må da betrygge deg litt:) <3
Selv har jeg ikke vert på tidlig UL, så jeg teller dagene til ordinær UL står for tur!:)

Jeg har heller ikke født før, så kan ikke si at svangerskapet er ulikt sist gang. Det jeg derimot kan skrive under på er usikkerheten man har når en begynner å tenke på om det faktisk er liv inni der lenger. Jeg er nå i uke 16+3 og har ikke fått noe mage i det hele tatt. Syns det var rart og tenkte noe måtte være galt at ungen ikke vokste. Jeg har heller ikke kjent spark eller noen form for tegn på liv. I dag var jeg hos gynekologen, en hyggelig mann på 64, og han hadde ultralydapparat som jeg fikk se inn i magen med... Og der lå en liten frisk og fin skapning med hode og ryggrad og hjerte med alle fire kamrene intakt! Jeg tror vi er veldi flinke til å huske på alle dårlige historier vi har hørt om svangerskap, og inbiller oss at det skal være sånn og sånn. Eller sammenligner med tidligere svangerskap for den saks skyld. somregel trenger en ikke bekymre seg! Spark og liv trenger en ikke legge merke til før etter uke 20 for mange, og magen kommer etterhvert, selv om noen får stor mage i uke 11 mens andre må vente til uke 30! Svangerskap er så forskjellige, tenk bare hvor forskjellige alle ungene blir:) husk det når neste bølge av uro kommer. Og så håper jeg det gikk/går kjempefint hos jordmor i dag, gled deg over alle små øyeblikk sammen med den lille! Tenk så gøy med en liten ferdig baby :)

Takk for fine svar alle sammen!
I dag tok jeg til og med samboeren inn til jordmoren (det trur jeg aldri han har vært med på før,som jeg kan huske). Og vi begge fikk høre hjerte slå til lille knøtte <3 :D
Nå er bekymringene borte,og vi har til og med ropt det ut på facebook i dag :)

Men fikk streng beskjed av jordmor å prøve å få i meg mer mat,og mat med mye næring. Som havregrynsgrøt;) Lagt av meg så veeldig, at regner med det er derfor det ikke er mye til mage denne gangen? Men den kommer nok;)

Må vell si det sånn at jeg var ikke på tidlig UL her, det tilbudet har vi ikke. Det var heller all bekymringene mine som gjorde at jeg fikk ta en sniktitt på verdens gamleste ultralydapparat hos legen da jeg var på første kontroll. Bare for å se hjerte slå. Ble ingen måling eller noe sånt som jeg forbinner med UL. Men var bare så utrygg og redd at jeg fikk spurt om bare å se etter et hjerte som slo, og det fikk jeg jo da jeg var der 10 uker på vei. Følte meg kjempe heldig.

Kan ikke skjønne at jeg skal være så veldig redd denne gang, for jeg var absolutt ikke sånn sist! Da nøt jeg svangerskapet mye mer. Så håper jeg slipper å gå å bekymre mer nå,og bare kan begynne å kose meg :D

jeg har hørt flerebarnsmødre si at man blir mer og mer bekymret for hvert svangerskap/barn :P
dette er mitt andre svangerskap og jeg har vært mer bekymret nå enn med første. gnska rart. men er vel litt fordi man vet hvor bra det kan gå, og man vil det denne gangen og... :)

Ja det ligger sikkert noe i det. Har ikke tenkt på det på den måten før, men stemmer nok for min del.

j
potetskrell skrev:
jeg har hørt flerebarnsmødre si at man blir mer og mer bekymret for hvert svangerskap/barn :P
dette er mitt andre svangerskap og jeg har vært mer bekymret nå enn med første. gnska rart. men er vel litt fordi man vet hvor bra det kan gå, og man vil det denne gangen og... :)

Jeg fikk ikke mage før... tja uke 20 eller no med Emil.. jm lurte på hvor jeg gjemte bebisen. =)))) At man ikke får mage med en gang kan bety at man har god plass i magen... da tar det lenger tid før man får mage.

Back
Topp